اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 رزولوشن

Full HD، HD Ready یا 1080i و 1080p رزولوشن های استانداردی هستند که برای انواع مانیتورها و ستاپ باکس ها وجود دارند. در حال حاضر تلویزیون یا ستاپ باکس های موجود در بازار با هر برندی که باشند از وضوح اچ دی HD پشتیبانی می کنند.

در این آموزش می خواهیم تفاوت های موجود بین روزلوشن های مختلف را با هم مرور کنیم. تلویزیون های های HD Ready تصاویر 720p را با رزولوشن 1280*720 پیکسل نمایش می دهند. در حالی که تلویزیون های Full HD این قابلیت را دارند که تصاویر 1080p را با وضوح 1920*1080 به نمایش بگذارند. در واقع هر چه رزولوشن دستگاه بیشتر باشد، تصویر آن شفاف تر خواهد بود.

برای دانستن تفاوت میان رزولوشن های HD ready و Full hd در نمایش تصاویر، ابتدا کمی در مورد HD ready توضیح می دهیم. نکته ای که لازم است در مورد رزولوشن HD Ready بدانید این است که میزان آن بستگی به موقعیت مکانی متفاوت است. برای توضیح بیشتر باید بگوییم تعریف اچ دی در امریکا و اروپا کمی متفاوت تر از سایر کشورها است.

در کشور آمریکا در داخل تلویزیون های HD Ready یک تیونر دیجیتال قرار داده شده است و این تلویزیون ها قابلیت پخش تصاویر 720p را دارند. موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بر روی دستگاه های دیگری نیز مانند چند مدل پروژکتور خاص و مانیتور یک لوگوی HD Ready قرار داده شده است در صورتی که این دستگاه ها فاقد تیونر دیجیتال هستند.

در اروپا تنها شرط لازم برای قرار گیری لوگوی HD Ready روی یک دستگاه پخش کننده تصویر این است که دستگاه مورد نظر قابلیت نمایش تصاویر 720p را داشته باشد. البته بر روی برخی تلویزیون های قدیمی ممکن است که HD Ready 1080p به چشم می خورد که یک استاندارد جهانی است و معنای آن این است نمایشگر مورد نظر می تواند تصاویر 1080p را نمایش دهد. لازم به ذکر است که قرار گیری لوگوی HD Ready 1080p معادل لوگوی Full HD است و هک شدن آن بر روی یک دستگاه نمایشگر، هیچ ارتباطی به وجود یا عدم وجود تیونر دیجیتال در آن دستگاه ندارد.

در ادامه بررسی تفاوت رزولوشن های HD ready و Full hd در نمایش تصاویر و برای یک مقایسه دقیق تر، باید این نکته را خاطر نشان کنیم که اصطلاح 1080p با 1080i متفاوت است. چنانچه در هنگام خرید تلویزیون با عبارت 1080i در مشخصات آن برخورد کردید، توجه کنید که 1080i به معنی وضوح Full HD نیست. Progressive و Interlaced دو استاندارد در تولید نمایشگر هستند و هر یک تعیین می کنند که هر فریم از یک ویدئو چگونه به نمایش در می آید.

طی فرآیند Progressive Scan تلویزیون در یک لحظه تمامی 1080 خط افقی موجود در تصویر را نمایش می دهد که آن را با 1080p بیان می کنیم. اما در فرآیند Interlaced Scan تلویزیون نیمی از خطوط افقی هر فریم را پس از نیمه خطوط افقی فریم قبلی نشان می دهد که با 1080i بیان می شود و در بسیاری موارد موجب فریب چشم خواهد شد. برای توضیح کامل تر، بهتر است در هنگام خرید تلویزیون یا مانیتور رزولوشن 1080i یا هر عدد دیگری با پسوند i را نادیده بگرید زیرا ویدئوهای interlaced از کیفیت پخش بالایی برخوردار نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>