اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرینتر

این روزها پرینترها به یکی از لوازم جانبی کامپیوتر تبدیل شده اند که معمولا هم یک چاپگر برای استفاده شخصی در محیط های کار و بیشتر منازل وجود دارد. در میان پرینترها نوع جوهرافشان و لیزری کاربرد بسیاری دارد که در این مقاله به تفاوتی که میان آنها وجود دارد پرداخته ایم. برای شروع به بررسی انواع پرینترها برحسب نوع چاپشان اشاره می کنیم.

انواع پرینتر برحسب نوع چاپ

در دنیای چاپ رنگی، دو شیوه و مدل اصلی برای پرینت فایل ها وجود دارد که مبنای اصلی چاپ می باشد آن هم چاپ لیزری و چاپ جوهری است. پرینترلیزری و پرینتر جوهرافشان برای مصارف خانگی، اداری و سایر امور مربوط به چاپ مناسب می باشند. اما فرق میان پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان چیه ؟ شیوه عملکرد پرینتر های جوهر افشان، مانند استفاده از مداد روی کاغذ برای چاپ متن یا هر چیز دیگری است و پرینتر های لیزری کمی پیشرفته تر و با استفاده از متد لیزری کار می کنند.

فرق پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزری

در مدل های جوهرافشان، پرینترها قطرات ریز جوهر از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد روی یک صفحه کاغذ پاشیده می شوند و باعث به وجود آمدن تصایر رنگی و سیاه سفید با کیفیت مطلوب می شوند. از زمان پیدایش این پرینترها، قیمتی که دارد نسبت به کیفیت و کارایی اش، باعث رشد سریع آنها شده است.

عملکرد پرینتر های لیزری که با تونر شارژ کار می کنند متفاوت می باشد زیرا شیوه کار آنها با تکیه بر فشار جوهر نیست بلکه با سوزاندن تونر روی کاغذ از طریق تکنولوژی لیزری عمل چاپ را انجام می دهند. شیوه چاپ کردن هر دو نوع تنها تفاوت اساسی میان پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهر افشان است و همین مورد فرق پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزری را ایجاد می کند.

پرینتر های جوهر افشان برای کار های رنگی و سبک مناسب ترین گزینه و کم هزینه ترین نوع می باشد. هر چند پرینتر های لیزری قطعا خیلی با کیفیت تر و کار آمدتر هستند اما قیمت های خرید آنها در مقایسه با مدل های جوهر افشان بالاتر است.به عنوان مثال برای چاپ اسناد و عکس ها به صورت سیاه و سفید می توانید از پرینتر لیزری سیاه و سفید استفاده کنید و برای چاپ رنگی آنها هم می توانید از پرینتر لیزری رنگی و هم پرینتر جوهر افشان استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>