اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سی پی یو

اطلاعات داشتن درباره ی نوع کارکرد و عملکرد سی پی یو و تعداد هسته های آن بسیار مفید است. البته در بازار گزینه های رده بالای بسیاری وجود دارند که دارای مشخصات یکسانی هستند. در چنین مواقعی در زمان خرید، مشخصه های دیگری وجود دارند که می تواند به تصمیم گیری بهتر برای انتخاب سی پی یو به شما کمک کند.

ویژگی و عملکرد سی پی یو cpu

درباره ی ویژگی و عملکرد سی پی یو cpu باید گفت که واحد توان حرارتی سی پی یو وات است. هر چه قدر یک پردازنده کم مصرف تر باشد هم باعث کاهش مصرف برق و هم باعث ایجاد گرمای کمتر می شود. برای اینکه سی پی یو کار کند باید آن را روی بورد اصلی نصب کرد.

به همین دلیل هنگام خرید سی پی یو باید مطمئن شوید که سوکت های سی پی یو و مادربرد به هم می خورند.حافظه ی اختصاصی انواع سی پی یو که در زمان پردازش استفاده می شود کش ال 2 و ال 3 نام دارد. هر چه حافظه ی کش بیشتر باشد سرعت عملکرد سی پی یو نیز بیشتر خواهد بود.

به سرعت عملکرد پردازنده، فرکانس گقته می شود. قبل از ساخته شدن پردازنده های چند هسته ای، مهم ترین معیار سنجش در بین سی پی یو فرکانس بود. البته امروزه، فرکانس پردازنده همچنان با وجود تغییر و تحولات زیاد نقش بسزایی در عملکرد رایانه ها دارد. بدین شکل که یک پردازنده ی دو هسته ای خیلی سریع عملکرد بسیار بهتری نسبت به یک پردازنده ی چهار هسته ای کند دارد.

سی پی یو مغز رایانه است و تمام عملیات محاسباتی توسط سی پی یو انجام می شود. در واقع اجزای دیگر کامپیوتر برای کمک و پشتیبانی از سی پی یو وجود دارند. فراریسمانی و چندهستگی که پیشرفت های فناوری پردازنده هستند، در انقلاب فنی نقش مهمی را ایفا کرده اند.

در پایان باید گفت به عنوان مثال با داشتن اطلاعات درباره ی تفاوت بین پردازنده ی چهار هسته ای AMD X4 860K و پردازنده ی دو هسته ای اینتل i7 و بهتر می توانید انتخاب مناسب و خوبی داشته باشید و همچنین با یک انتخاب صحیح در هزینه های خود صرفه جویی کنید. ضمنا باید خاطر نشان کرد که سی پی یو با وجود اهمیت بسیار زیاد، همیشه تنها راه برای ارتقاء کامپیوتر شخصی شما نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>