اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارتریج

امروزه یکی از بخش های جدایی ناپذیر در سبد کالا و نیازمندی هر خانوار، محصولات دیجیتال می باشند، ماشین هایی هم که ما روزی با نام ماشین اداری می شناختیم امروزه در منازل کم نیستند. ممکن است در پست های پیشین ما درباره ی پرینترهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری مطالب متنوعی را خوانده باشید اما شناخت دقیق مواد مصرفی و اجزای داخلی این دسته از ماشین ها نیاز به واکاوی بیشتری دارد.

زمانی که از چاپگر یا پرینتر صحبت می شود تنها دو حالت به وجود دارد، یا پرینتر شما از جوهر یا Ink استفاده می کند و یا از Toner استفاده می کند، به ندرت پرینترهایی پیدا می شوند که از چیزی به غیر از این موارد استفاده کنند.به مواد مصرفی در پرینتر های جوهر افشان، جوهر و در پرینترهای لیزری پودر و یا اصطلاحا تونر گفته می شود، محفظه ای که تونر و جوهر در آن قرار می گیرد، کارتریج نامیده می شود.

فرق تونر و کارتریج از موضوعات مهم در بحث بر سر پرینترها می باشند. ممکن است در اولین مراحل آشنایی با اجزاء داخلی یک پرینتر تفاوت این دو یعنی تونر و کارتریج برای شما روشن نباشد.تونر به عبارتی همان جوهری است که برای پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرد اما چون مایع نیست و به حالت جامد و در قالب پودری با ذرات فشرده و بسیار ریز رنگ عرضه می شود، به آن «تونر» می گویند.

فرق تونر و کارتریج چیست؟

تونر در گذشته با استفاده از ترکیباتی شامل اکسید آهن و کربن ساخته می شد اما امروزه به منظور افزایش کیفیت در چاپ از ترکیب کربن و نوعی پلیمر ساخته می شود.اما چگونه است که این پودر جامد بعد از چاپ در قالب جوهر بر روی کاغذ دیده می شود؟ در واقع همین پودر نیز برای چسبیدن به کاغذ باید ذوب شود اما این فرایند با حرارتی از طرف فیوزهایی در داخل پرینتر انجام می شود. این جوهر جامد یا تونر برای ذخیره نیاز به یک انبار یا به عبارتی یک مخزن دارد که از نظر علمی تر به آن «کارتریج» می گویند.

این مخزن های جوهر و تونر که هم در چاپگر جوهرافشان و هم در چاپگرهای لیزری کاربرد دارند غیر از کارکرد یک مخزن برای جوهر وظیفه دارند جوهر را به دستور قطعات الکترونیکی دیگر به میزان نیاز جوهر (تونر) روی کاغذ بریزند. ساختار کارتریج در چاپگرهای لیزری بسیار پیچیده تر از کارتریج چاپگرهای جوهر افشان می باشد. این پیچیدگی در پرینترهای لیزری به این دلیل است که وظیفه کارتریج نسبت به چاپگرهای جوهر افشان بیشتر و پیچیده تر می باشد.

در کیفیت تصاویر چاپ شده در پرینترهایی که از کارتریج های جوهری استفاده می کنند و پرینترهایی که از کارتریج های تونری استفاده می کنند متفاوت است. کارتریج های جوهری در حال حاضر از کیفیت بالایی در تصاویر پرینت شده برخوردارند، البته کیفیتی که در تصاویر خروجی از کارتریج های جوهری دیده می شود بیشتر به خود پرینتر مربوط می شود و نه به جوهری که در کارتریج موجود است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>