اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

8k

وضوح و کیفیت پخش تصاویر در مانیتورها، تلویزیون ها و دوربین های فیلم برداری دیجیتال پیشرفت بسیاری کرده است. در حال حاضر وضوح تصویر 8K بهترین وضوح تصویر موجود در انواع دستگاه های پخش تصاویر است. وضوح فرمت 8K به صورت 8000 پیکسل در هر رزولوشن افقی است که تعداد پیکسل های آن هشت برابر بیشتر از فرمت فول اچ دی Full HD می باشد.

معرفی رزولوشن 8K

برای معرفی رزولوشن 8K باید گفت، یکی از مزایای مهم نمایشگر با وضوح بالا این است که پیکسل های تصویر توسط چشم غیر مسلح انسان قابل تشخیص نباشند. در تصاویر با وضوح 8K حتی از نزدیک ترین فاصله نیز نمی توان پیکسل های تصویر را تشخیص داد. به علاوه از کاربردهای این تکنولوژی، می توان به تکنیک برش در ویرایش فایل های ویدئویی اشاره کرد.

واضح است که استفاده از یک مانیتور 8K برای این کار می تواند بسیار کمک کننده باشد. مثلا وضوح 8K به فیلم سازان مستند این امکان را فراهم می کند که با استفاده از یک لنر Wide، از فاصله دور از یک موضوع خطرناک فیلم برداری کنند، سپس روی سوژه زوم کنند و فیلم را ویرایش نمایند. آن ها در نهایت می توانند فیلم خود را در ابعاد استاندارد مانند 1080p منتشر کنند.

نکته جالب توجه این که برخی از ویژگی های رزولوشن 8K مشابه رزولوشن HD است به همین دلیل برخی از آن با نام HD8K یاد می کنند. البته ممکن است عبارت هایی مثل Ultra HD8K و SUPER HI VISION نیز به گوشتان خورده باشد. صفحه نمایشگرهای دارای وضوح 8k دارای 33 مگاپیکسل هستند که در میان تلویزیون ها و دوربین های دیجیتال بهترین کیفیت نمایش تصویر محسوب می شود. وضوح8K، پیشینه زیادی ندارد و تعداد دوربین های فیلم برداری که دارای وضوح 8K هستند بسیار کم است.

از جمله شرکت های پیشرو که به تکنولوژی ساخت تجهیزات دیجیتال با رزولوشن 8K دست پیدا کرده اند، شرکت سونی است. شرکت سونی به همراه شرکت Red Digital Cinema Camera به دنبال مجهز کردن محصولات جدید خود به فناوری 8K هستند. همچنین از جمله تلویزیون های ساخته شده با تکنولوژی 8K می توانیم تلویزیون های 85 اینچی شارپ با وضوح تصویر 4320*7680 و تلویزیون های 98 اینچی ال جی با وضوح تصویر 4320*7680 را نام ببریم. از دوربین های مجهز به 8K نیزمی توان به دوربین آسترو AH-4800 اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>