اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فکس

به طور کلی مودم ها ابزار هایی هستند که به منظور انتقال اطلاعات دیجیتال از یک نقطه به نقطه دیگر به کار گرفته می شوند. مودم ها به نوع داخلی (اینترنال) و خارجی (اکسترنال) طبقه بندی می شوند.

مودم چیست؟

می توان گفت مودم یک مدار الکترونیکی است که جهت دریافت و ارسال اطلاعات دیجیتال از طریق خطوط ارتباطی (معمولا خطوط تلفن) استفاده می شود و این عمل هم با استفاده از سیگنال های آنالوگ موجود صورت می گیرد.مودم موجود در کامپیوتر که برای مدولاسیون یک فرکانس حامل استفاده می شود اطلاعات دیجیتال را به یک سیگنال آنالوگ تبدیل می کند. برای مثال سیگنالی صوتی که در این فرکانس از طریق خط ارتباط تلفنی به مودم دیگری انتقال داده می شود تا با انجام یک عمل معکوس یک نمونه کپی از اطلاعات اصلی را تولید کند، مودم های بی سیم اطلاعات را همانند سیگنال دریافت و ارسال می نمایند.

فکس مودم چیست؟

یک فکس مودم این امکان را به رایانه می دهد تا اطلاعات را از یک دستگاه فکس بگیرد و به یک دستگاه فکس دیگر انتقال دهد. مودم های اولیه از وسیله ای مانند: ماشین تحریر، استفاده می کردند تا بتوانند یک تلگراف یا تلگرام را ارسال کنند، اما امروزه مودم های دیجیتال به دلیل نیاز به انتقال مقادیر بزرگی از اطلاعات در طول 50 دهه ی گذشته رشد چشم گیری داشته اند. دنیس هایس اولین مدم را در سال 1977 اختراع کرد، که نشانه ای فوق العاده از شروع دوره ی اینترنت و دنیای آنلاین بود.

در ابتدا مودم ها فقط به جهت ارتباط بین پایانه های اطلاعاتی و یک رایانه ی میزبان به کار می گرفته میشد و بعدها با گسترش فناوری استفاده از آن ها در یک شبکه متشکل از چندین کامپیوتر انجام گرفت و فکس مودم که نوعی دستگاه کوچک با قابلیت های بالا می باشد هم از مودم تشکیل شده است. مزیت استفاده از آن در روند ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات به منظور کاهش هزینه هایی هم چون مصرف کاغذ، هزینه های تلفنی، هزینه های چاپ و پرینت و غیره می باشد.

نوع عملکرد آن بدین صورت است که دستگاه از یک سو به خط تلفن وصل می باشد و این اتصال از طریق سرسوکت RJ-11 انجام می گیرد و از سمت دیگر با استفاده از از کابل USB به کامپیوتر و یا سرور مشخص متصل می گردد. از این طریق می توان با کمترین هزینه ی زمانی و مالی انواع تصاویر، مقالات، متون و نامه ها را به انواع مختلفی از مکان ها با کمترین و بیشترین فاصله در سریع ترین زمان ممکن ارسال نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>