اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوربین مدار بسته

همه ی ما کم و بیش با دوربین­ های مداربسته آشنا هستیم. طرز کارشان را می­دانیم و ممکن است در فروشگاه، شرکت و یا حتی خانه مان از آن ها استفاده کنیم. در گذشته دوربین­ مدار بسته آنالوگ استفاده ی بسیار گسترده ای داشتند ولی اخیرا میزان استفاده از دوربین­ مداربسته تحت شبکه IPبه شدت بالا رفته است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه ی IP چیست ؟

اگر بخواهیم به صورت کوتاه این نوع دوربین مدار بسته را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم دوربین IP یا همان اینترنت پروتوکل، نوعی دوربین دیجیتال است که برخلاف نوع آنالوگ توانایی ارسال و دریافت از طریق اینترنت را دارد و بیشتر مواقع برای نظارت استفاده می­ شود.

دوربین­های IP به دو نوع کلی تقسیم می­شوند. نوع اول، دوربین­ های وابسته به مرکز هستند که به NVR (ضبط کننده ی فیلم شبکه) نیاز دارند. نوع دوم هم دوربین­ های بدون مرکز هستند که می توانند به طور مستقل داده­ ها را درون حافظه ی داخلی یا خارجی خود ضبط کنند.

اولین و بزرگ ترین ویژگی دوربین­ های تحت شبکه IP کیفیت قابل تنظیم و بالای این دوربین­ ها است که بزرگ ترین نقطه ضعف دوربین مداربسته آنالوگ را پوشش داده. هرچند دوربین­ آنالوگ هم در طول زمان پیشرفت کرده و بعضا کیفیت بالایی ارائه دادند، اما همچنان تحت پوشش شبکه بودن دوربین های IP از استقبال بالایی برخوردار است. معمولا کیفیت این دوربین­ها بین دو تا پنج مگاپیکسل است و اگر کسی قصد خرید دوربین با کیفیت تری داشته باشد باید قیمت بالایی پرداخت کند و به صورت سفارشی آن را از شرکت سازنده دریافت کند.

از ویژگی­ های بسیار مهم دیگر این دوربین مداربسته، توانایی ارسال داده­ ها با امواج رادیویی است. اگر قصد ارسال تصاویر با امواج رادیویی در دوربین­های آنالوگ را داشته باشید، باید ابتدا اطلاعات را وارد یک کامپیوتر سرور کنید و پس از تبدیل امواج به نوع رادیویی این کار انجام می­شد. در حالی که دوربین­ های تحت شبکه به خودی خود توانایی این انتقال را دارند. امنیت انتقال اطلاعات نیز در نوع تحت شبکه بالاتر است.

البته دوربین های تحت شبکه معایبی هم دارند. از جمله قیمت بالا و نیازشان به پهنای باند گسترده و سرعت بالای اینترنت است. (در حالت ایده آل دو مگابیت بر ثانیه)در هنگام خرید دوربین مدار بسته باید از خودتان بپرسید که امکانات و کیفیت اضافه ی دوربین های تحت شبکه چقدر برای شما ارزش دارند و حاضرید چقدر برای استفاده از مزیت هایشان بپردازید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>