اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قرودگاه

امنیت فرودگاه توسط تکنیک ها و روش های متفاوتی صورت می گیرد که این روش ها به منظور ارائه ی بهتر حفاظت از مسافران، کارکنان تجهیزات هواپیمایی است که استفاده از این سیستم ها در فرودگاه باعث جلوگیری از تصادفات، آسیب های مخرب، جرم و جنایت و تهدیدات تروریستی و دیگر عملیاتی که باعث تخریب شود اشاره دارد.تعداد زیادی از مردم همه روزه از طریق فرودگاه ها به مناطق متعدد منتقل می کند.

این روند می تواند باعث به وجود آمدن اهداف و دلایل بالقوه برای تروریسم و جرایم متفاوت دیگر باشد.به دلیل رفت و آمد تعداد زیادی از مردم و تراکم جمعیت در این مکان ها به طور معمول تخلفات بالایی صورت می گیرد به خصوص در خطوط هوایی بزرگ، همچنین فرودگاه ها دارای پتانسیل بالا ی حمله های تروریستی با آمار بالایی از مرگ و میر می باشند.همچنین یک هواپیمای ربوده شده می تواند به عنوان یک سلاح کشنده محسوب شود که خطرات و خسارات فراوانی را ایجاد می کند.

ایجاد سیستم امنیتی برای فرودگاه

تلاش برای ایجاد امنیت فرودگاه به منظور جلوگیری از هر گونه تهدید یا موقعیت های خطرناک که ممکن است وارد یک کشور شود صورت می گیرد. اگر امنیت فرودگاه موفق باشد پس از آن شانس جلوگیری از هر وضعیت خطرناک، اقلام غیر قانونی و یا تهدید های وارده به هواپیما، کشور و یا فرودگاه تا حد زیادی کاهش می یابد.

به این ترتیب، سیستم امنیتی فرودگاه در خدمت به اهداف مختلف از قبیل محافظت از فرودگاه و کشور، ایجاد اطمینان مسافران و حفاظت از کشور و مردم آن کشور می باشد.مونت R. Belger یکی از اعضای اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده می گوید "هدف از امنیت هوانوردی جلوگیری از آسیب به هواپیما، مسافران و خدمه، و همچنین پشتیبانی امنیت ملی و مقابله با تروریسم در سیاست است."

برخی از حوادث همچون حمل سلاح و یا مواردی که می تواند به عنوان سلاح در هواپیما باشد به طوری که بتوان هواپیما را ربود ناشی می شود. ماشین آلات تشخیص مواد منفجره مورد استفاده شامل دستگاه های اشعه ایکس مواد منفجره را ردیابی و شناسایی می کنند.ماشین آلات تشخیص مواد منفجره همچنین می تواند برای هر دو امکان حمل و بررسی چمدان ها مورد استفاده قرار گیرد. تشخیص این ترکیبات فرار از مواد منفجره با استفاده از کروماتوگرافی گازی صورت می گیرد.

به طور کلی هم افرادی که امنیت از درهای ورودی و خروجی هواپیما عبور می کنند توسط دوربین های مدار بسته تحت نظر قرار می گیرند. این مناطق اغلب "حفاظت شده"، "استریل" و پروازی محسوب می شوند. مسافران از هواپیما به منطقه استریل تخلیه می شوند به طوری که معمولا تصاویر آن ها دوباره بازبینی نمی شود.با این حال سیستم های امنیتی فرودگاهی بسیار گسترده و وسیع است و در هیچ مرحله ای نادیده گرفته نمی شود.

حتی به موجب امنیت بیشتر در خدمات غذایی هم از مواد و متریالی در ظروف استفاده شده تا از آن ها به عنوان یک وسیله ی آسیب رساننده نیز استفاده نشود و این نظارت در هر نقطه ای از سیستم های امنیتی برای فرودگاه وجود دارد و امری غیر قابل اجتناب محسوب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>