اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه کپی


دولوپر (Developer) یا پودر سنگین

با تونر مخلوط می شود و درون مخزن دستگاه کپی ریخته می شود. دولوپر از مشتقات آهن است و شکل ظاهری آن مانند براده آهن می باشد. دولوپر در قوطی های آلومینومی در بازار وجود دارد و تاریخ مصرف آن معمولا دوساله است.

برای اینکه بهترین نتیجه را از دستگاه کپی بگیرید باید از مواد مصرفی استاندارد استفاده کرد تا کیفیت و طول عمر دستگاه افزایش پیدا کند. از بکار بردن مواد مصرفی متفرقه و احیانا تاریخ مصرف گذشته خودداری کنید. مواد مصرفی باید در محل خشک و تمیز نگهداری شوند، قبل از زمان استفاده باز نشده باشند و محیط نگهداری باید دارای دمای ثابت و مناسب باشد.

تونر

همان پودر و ماده ی رنگی برای انجام کپی است که از جنس مشتقات کربن است. شکل ظاهری آن نشان می دهد که از ذرات سیاه رنگ پلاستیکی تشکیل شده است. تونر نیز به عنوان یکی دیگر از مواد مصرفی دستگاه فتوکپی تاریخ مصرف حدودا دوساله دارد و در قوطی های پلاستیکی در بازار عرضه می شود.

در بعضی از دستگاه های فتوکپی ممکن است قوطی تونر به عنوان تانک تونر نیز استفاده شود. مواد مصرفی باید به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شوند، زیرا ممکن است معیوب شده و در هنگام کپی برداری کیفیت کار کپی را کاهش می دهد.

کاغذ (paper)

در دستگاه فتوکپی دارای استاندارد خاص و شرایط مناسب باشد که اگر دارای این شایط نباشد ممکن است در حین کپی، کاغذ در دستگاه کپی گیر کرده و دستگاه دچار مشکل شود. به طور کلی کاغذ های مورد استفاده در دستگاه کپی بر پایه دو سایز A4 و B5 می باشد.

بر همین اساس، کاغذ A4 دارای ابعاد (29/7 × 21/3) سانتی متر بوده و کاغذ B4 نیز دارای ابعاد (25×35) سانتی متر است. دیگر سایزهای مورد استفاده در دستگاه کپی نیز A3 که ابعادش دو برابر کاغذ A4 است و کاغذ A5 که ابعادش برابر با نصف A4 می باشد.

کاغذ فتوکپی که در دستگاه کپی قرار می گیرد، اگر به صورت طولی یا افقی باشد، حرف R به آخر آن اضافه می شود به طور مثال A4R. ولی اگر کاغذ به صورت عرضی در دستگاه قرار گیرد نامش به همان صورت اصلی خواهد بود، به این معنی که اگر کاغذ A4 به صورت عرضی در دستگاه قرار گیرد نامش همان A4 خواهد بود.

بهتر است کاغذی که درون دستگاه استفاده می شود، یک متر مربع آن 80 گرم وزن داشته باشد و به اصطلاح 80 گرمی باشد، تمیز بوده و چروک نداشته باشد، دارای کمترین تار و پود کاغذ باشد و به طور مثال کاهی نباشد و از طرفی از اندازه های استاندارد کاغذ استفاده کنید و آنها را به اندازه های دلخواه برش ندهید. کاغذها نباید رطوبت داشته باشند، بهتر است قبل از استفاده آنها را از لفافه خود خارج نکنید و برای استفاده آن ها را چک کنید تا کاغذها بهم چسبیده نباشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>