اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گیت فروشگاهی

گیت های فروشگاهی از لحاظ فرکانس به دو نوع RF و AM تقسیم می شوند که محدوده ی فرکانس آن ها به ترتیب 8.2 و 58 می باشد. در این مقاله ما به بررسی تفاوت گیت فروشگاهی RF و گیت فروشگاهی AM می پردازیم.

تفاوت گیت فروشگاهی RF و گیت فروشگاهی AM چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم گیت فروشگاهی AM فرکانس کاری 58 کیلوهرتز دارد که در مقایسه با گیت فروشگاهی RF می توان گفت هزار مرتبه کمتر است. با کاهش فرکانس کاری، ضریب نفوذ بر روی فلزات بیشتر می شود به همین دلیل گیت فروشگاهی AM عملکرد بهتری دارد. یکی از مزیت های این گیت نسبت به گیت RF این است که به خاطر هماهنگ کردن از طریق برق شهر مانند گیت RF مشکل تداخل فرکانس ندارد.

همچنین گیت های فروشگاهی AM به راحتی می توانند در مجاورت هم کار کنند و بر روی هم تداخل ایجاد نکنند. البته برای هر کارخانه این عدم تداخل متفاوت است. سیستم های فروشگاهی با تکنولوژی AM عملکرد قدرتمندتری نسبت به سیستم های RF دارند. اما این دستگاه ها علاوه بر مزایایی که دارند مشکلاتی هم دارند. یکی از معایب گیت های AM نویزپذیری آن ها است.

دلیل این نویز پذیری این است که تجهیزات برقی در رنج 58 کیلوهرتز کار می کنند. لذا گیت فروشگاهی AM نسبت به گیت فروشگاهی RF نویز بیشتری از محیط اطراف خود می گیرد. به همین دلیل در فروشگاه های لوازم برقی از گیت RF بیشتر استفاده می شود. به دلیل پیچیده بودن تکنولوژی ساخت دستگاه های AM، شرکت های محدودی توان تولید آن را دارند به همین دلیل تنوع ظاهری کمی دارند.

قیمت گیت های فروشگاهی AM به نسبت گیت های RF بالاتر است و دلیل آن مزایای بیشتر و فاصله ی پوشش دهی بیشتر است. در پایان نمی توان گفت کدام گیت فروشگاهی بهتر است. شرایط نصب، محیط فروشگاه و نوع کاربری آن در تعیین اینکه چه تکنولوژی مناسب تر است تعیین کننده است. متاسفانه بعضی از شرکت های فعال به علت اینکه یکی از دو تکنولوژی معرفی شده را در سبد کالای خود ندارند بر روی این تکنولوژی ها عیب می گذارند و مشاوره اشتباه و نادرست می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>