اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صفحه کلید

احتمالا تاکنون این سوال که صفحه کلید یا کیبورد چگونه ابداع شده است برای شما هم پیش آمده است ؟ اگر هم تاکنون پیش نیامده است در صورت تمایل می توانید این مقاله ی ما که درباره شرح حال کیبوردها می باشد را مطالعه کنید.

شرح حال اولین کیبورد (صفحه کلید)

شرح حال اولین کیبورد یا صفحه کلید ماشین تحریری است که در سال 1886 توسط کریستوفر لتم شولز اختراع شد و بعد از سپری شدن 9 سال از اختراع آن، شرکتی به نام رمینگتون شروع تولیدی انبوه از آن کرد. سپس با پیشرفت تکنولوژی، کم کم ماشین های تحریر جای خود را به کیبوردها دادند و سیستم های پانچ هم در کنار ماشین های تحریر جای را برای پانچ های کلیدی خالی کردند.در دهه ی 30 میلادی ماشین های تایپ پا به عرصه گذاشتند.

ماشین افزایشگر

نخستین کیبورد برای کامپیوتر در سال 1946 با بهره گیری از فن آوری تایپ از راه دور و کارت پانچ ها ابداع شدند.در همان سال شرکتی به نام انیاک کامپیوتر از کارت پانچ خوان برای ورود و خروج اطلاعات استفاده کرد و 2 سال بعد یعنی در سال 1948 شرکت دیگری به نام بیناک کامپیوتر از ماشین تحریر الکترومکانیکی جهت خارج کردن داده ها به صورت چاپ شده استفاده کرد. بالاخره بعد ازگذشت همه ی اینها، با حضور ماشین های تحریر برقی، ارتباط میان کیبورد و کامپیوتر ایجاد شد.

شرح حال اولین کیبورد (صفحه کلید)

در سال 1964، جنرال الکتریک و بل لابراتوآر با همکاری هم سیستمی چندمنظوره به وجود آوردند که نامش مالتیکس بود. مالتیکس یک سیستم اشتراک زمانی بود که سبب به وجود آمدن، رابط کاربری جدیدی به نام (VDT (video display terminal شد که به صورت ترکیبی از فن آوری لامپ های پرتوی کاتدی بود و درماشین های تحریر برقی و تلویزیون ها استفاده می شدند.

درآن زمان بود که این امکان برای کاربران ایجاد شد تا هرآنچه را که تایپ می کنند بلافاصله در صفحه نمایش ملاحظه کنند.همان طور که در ماشین افزایشگر گفته شد نخستین کیبورد برای کامپیوتر با بهره گیری از فن آوری تایپ از راه دور و کارت پانچ کلیدی ابداع شد.

که با کمک صفحه کلیدهای برقی و فن آروی VDT، کلیدهای کیبورد پالس الکتریکی را به طور مستقیم به کامپیوتر فرستاند و در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 همه ی کامپیوترها از صفحه کلیدهای VDT و برقی استفاده می کردند.با همه اینها کیبوردهای موجود در حال حاضر را مدیون کریستوفر لتم شولز هستیم چرا که تمامی این روندها با وجودماشین تحریر امکان پذیر بود

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>