اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

raid

RFID ( آر اف آی دی) مخفف عبارت radio frequency identification است که به معنی شناسایی با فرکانس رادیویی می باشد. این تکنولوژی به عنوان جدیدترین سامانه شناسایی است که به طور گسترده در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است.

rfid چیست؟

فناوری جدیدی است که برای شناسایی خودکار اشیا و اشخاص از امواج رادیویی استفاده می کند و چون از دقت بالایی برخودار می باشد در سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی برای افزایش سرعت در شناسایی به کار می رود. قرار گرفتن ار اف ای دی طی 5 سال اخیر در فهرست 10 تکنولوژی برتر دنیا نشان دهنده ی همین موضوع می باشد.حال که به طور مختصر به مبحث rfid چیست؟ پرداختیم به بررسی یکی از اجزای سخت افزاری مبتنی بر rfid می پردازیم.

کارت rfid چیست؟

کارت rfid به دلیل خطای کم و دقت و کارایی بالایی که در تشخیص هویت دارد اهمیت و استقبال ویژه ای پیدا کرده است. این کارت با دو دستگاه کدخوان و تگ امواج رادیویی را بین هم رد و بدل می کنند، قابل استفاده است. به این صورت که امواج رادیویی از تک ارسال می شود و دستگاه کد خوان هم این امواج را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می کند.

روال کار اینگونه است که تگ بر روی وسیله ای که قصد شناسایی و تشخیص هویت دارد نصب می شود. سپس دستگاه کد خوان را کنار آن قرار می دهیم تا یک میدان مغناطیسی ایجاد شده و تگ فعال شود. پس از فعال سازی تمامی اطلاعات از طریق تگ در اختیار دستگاه قرار می گیرد. این اطلاعات با استفاده از نرم افزارهای SCMS و ERP پردازش می شود.

در حال حاضر از کارت ار اف ای دی در کتابخانه ها استفاده می شود که به منظور افزایش کیفیت سرویس دهی به مخاطبان می باشد. علاوه بر آن برای صنایع گوناگونی از جمله انبارداری، کنترل اموال، مکانیابی، پرداخت هزینه کارت مترو و اتوبوس، شناسایی کارت ملی هوشمند، گواهینامه ها و گذرنامه های الکترونیکی، فروش، خدمات پس از فروش و.... هم استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>