اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویدئو پروژکتور

به فاصله ی بین سر لنز پروژکتور تا صفحه نمایش فاصله برد می گویند. این فاصله محل قرار گیری ویدئو پروژکتور را با توجه به پرده نمایش مشخص می کند. در هر دیتا پروژکتور، عرض تصویر با W، فاصله پرتاب با D و نسبت پرتاب با D/W مشخص می شود.

محاسبه نسبت زوم و فاصله پرتاب در ویدئو پروژکتور

باید گفت که به ازاء هر فوت عرض تصویر، لازم است که ویدیو پروژکتور دو فوت دورتر قرار بگیرد. بنابراین اگر از پروژکتوری با نسبت پرتاب 2.0 استفاده می کنید و تصویری با عرض 5 فوت دارید، باید فاصله پرتاب 10 فوت باشد. برعکس اگر فاصله از صفحه نمایش 20 فوت باشد پس تصویر می بایست 10 فوت عرض داشته باشد. نسبت پرتاب، فرمول بسیار ساده ای دارد که می توانید به آسانی فاصله پرتاب و یا عرض تصویر را به وسیله ی یکی از این اندازه ها به دست آورید. اگر ویدئو پروژکتور دارای نسبت پرتاب متفاوتی است، از این فرمول برای محاسبه عرض تصویر یا پرتاب استفاده کنید.

در دروبین عکاسی و یا فیلم برداری به کمک لنز شما می توانید در حالی که ثابت هستید، اشیا را بزرگ تر یا کوچک تر کنید. لنز ویدئو پروژکتور هم همین امکان را به شما می دهد تا بدون جابجا کردن دیتا پروژکتور، سایز تصویر پخش شده را افزایش یا کاهش دهید. این قابلیت دو ویژگی خوب دارد اول اینکه، اگر ویدئو پروژکتور قابل حمل داشته باشید، آنوقت زوم لنز، برای تنظیم در مکان هایی که شما کنترل کمی روی اندازه پرده نمایش دارید بسیار مفید می باشد. دوم اینکه اگر از پروژکتور در حالت نصب ثابت استفاده می کنید، زوم لنزدر زمان تعیین محل نصب به شما کمک می کند. در آخر اینکه، اگر در حالت ثابت قصد دارید تصویر را کوچک تر یا بزرگ تر کنید، باز هم امکان تغییر، بدون جا به جا کردن پروژکتور وجود دارد.

عموما در دیتا پروژکتورها نسبت زوم 1.2 است. با این نسبت زوم می توان تا 20 درصد اندازه تصویر را تغییر داد. در ویدئو پروژکتورها دامنه نسبت زوم از 0.4 کمتر و از 2.1 بالاتر است. این دامنه، در ویدیو پروژکتورهایی که دارای لنز نوری هستند، این مقدار پایین یا بالاتر می رود. از دیتا پروژکتور با لنز نوری مانند دوربین های حرفه ای، برای کارهای خاص خدماتی استفاده می شود.

پروژکتورهایی که دارای لنز پرتاب کوتاه می باشند، توانایی ایجاد تصاویر بزرگ تر را در فاصله کوتاه را دارند. این شیوه بسیار مناسب برای استفاده در کلاس درس می باشد و امکان حرکت بیشتر در کلاس را به معلم می دهد. اگر تا الان از ویدئو پروژکتور به صورت سقفی استفاده نکرده اید، می توانید از لنز پرتاب کوتاه استفاده کنید تا دیگر احتیاجی به نصب پروژکتور به صورت سقفی نباشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>