اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ارگونومی

یکی از اصول مهم و اساسی در شغل های مختلف مثل صنایع تولیدی، کشاورزی، خدماتی و آموزشی رعایت سلامت و ایمنی افراد است.انجام فعالیت های مختلف صنعتی، اداری و یا حتی فعالیت در منزل اگر طبق اصول و با احتیاط انجام نشود، آسیب های جسمانی شدیدی را ایجاد خواهد کرد.

مثلا جا به جا کردن کالاها، ایستادن یا نشستن های طولانی و موارد مشابه آن که می تواند به سیستم اسکلتی - عضلانی بدن آسیب برساند.به همین علت علم آرگونومی یا مهندسی علوم انسانی توانسته است با بررسی و مطالعه شرایط کاری مختلف، راهکارهای مناسبی را برای حفظ سلامت بدن ارائه دهد.

آشنایی با اصول ارگونومی در محیط کار

در ادامه آشنایی با اصول ارگونومی در محیط کار باید گفت ارگونومی در حقیقت به اصلاح محیط، مشاغل و تجهیزات هر شغل می پردازد. بخشی از حیطه عملکرد علم ارگونومی شامل موارد زیر می باشد:طراحی ایستگاه های کار، آنالیز ایستگاه های کار، بررسی توانمندی افراد در مشاغل مختلف و... که در ادامه هر یک را به تفصیل بیان خواهیم کرد.ایستگاه های کار و اصول طراحی آن:

منظور از واژه ایستگاه کار مکانی است که در آن شخص با استفاده از سایر تجهیزات به کار خود مشغول می شود.ایستگاه کار می تواند ثابت یا متغیر باشد. یعنی فرد در طول ساعت کاری خود فقط در یک نقطه حضور داشته باشد و یا این که بر حسب نوع فعالیت بین چند نقطه جا به جا شود.

در صورتی که بین شرایط و ابعاد ایستگاه کار و شرایط فیزیکی کاربر تناسب برقرار نباشد، کاربر دچار خستگی زودرس و در طولانی مدت صدمات جسمانی خواهد شد. علاوه بر این شرایط میز و صندلی نیز در شغل های اداری اهمیت زیادی دارد.

به عنوان مثال خم شدن بیش از حد به دلیل کوتاه بودن سطح میز و یا کشیده شدن عضلات شانه به دلیل بلندی بیش از حد میز، نشان دهنده عدم تطابق ایستگاه کار با شخص است که لازم است به آن توجه شود.همان طور که متوجه شدید، طراحی ایستگاه کار مناسب، یکی از اصول مهم ارگونومی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>