اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرینتر

گروهی از محققان بین المللی به تکنیک پرینت چهار بعدی دست یافته اند. این تکنیک باعث می شود شیء چاپ شده با قرار گرفتن در معرض گرما تغییر شکل دهد.در پرینت چهاربعدی، المان های زمان و حرکت جسم به پرینت سه بعدی اضافه می شود و حالت جسم پرینت شده توسط عوامل مختلفی مثل آب یا افزایش دما تغییر می کند. این تکنیک در سراسر جهان در حال توسعه و پیشرفت می باشد.

برای توضیح بیشتر تکنیک پرینت چهار بعدی باید گفت که ماده اصلی که در این فرایند استفاده می شود هیدروژل است. هیدروژل بسیار نرم بوده و به سختی فرم خود را پس از تغییر شکل اولیه حفظ می کند.بر اساس تحقیقات اخیر دانشمندان، امکان پرینت سه بعدی یک قطعه که بتواند پیوسته تغییر شکل دهد، فراهم شده است.

در ادامه برای معرفی تکنیک پرینت چهار بعدی باید گفت در پروسه چاپ چهار بعدی، لایه های سه بعدی با پلیمرهای حافظه دار وجود دارد. با هر لایه برنامه ریزی این پلیمرها که با نام SMPs شناخته می شوند، واکنش متفاوتی به گرما صورت می گیرد.جالب است بدانید که ساختار پلیمرهای هوشمند SMPs طوری است که می توانند شکل اولیه خود و شکل از قبل طراحی شده ای را که در اثر گرما و حرارت به آن می رسند، حفظ نمایند.

طبق گفته یکی از استاتید دانشگاه مکانیک Georgia Tech، تکنیک پرینت چهار بعدی یک راهکار جدید و ساده است که پتانسیل بسیار بالایی در چاپ چهاربعدی دارد.با استفاده از این تکنیک می توان چاپ قطعات شبیه سازی شده با کامپیوتر را با کیفیت بسیار بهتر و بالاتری انجام داد. به علاوه این امکان وجود دارد که بعد از چاپ قطعه، با اعمال حرارت تغییر شکل دلخواه را در مدل چاپ شده ایجاد نمایید.

با استفاده از این تکنیک می توان اشیاء بسیار جالب و کاربردی تولید نمود. برای نمونه دانشمندان یک گل با شکلی نه چندان پیچیده را چاپ کرده اند که این قابلیت را دارد که در اثر قرار گرفتن در آب گرم، گلبرگ های خود را خم کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>