اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویدئو پروژکتور

همان طور که می دانید در معرفی و بیان ویژگی های ویدئو پروژکتورها از تعاریف و اصطلاحات خاصی استفاده می شود که هر یک به یکی از قابلیت های دیتا ویدئو پروژکتور اشاره دارند.شدت روشنایی ویدئو پروژکتور یکی از مهم ترین مشخصات فنی این دستگاه پرکاربرد است. این مشخصه با انسی لومنز ANSI lumens یا به اختصار انسی Ansi بیان می شود.

این آیتم، معیاری برای بیان میزان درخشندی تصویر است. انسی یکی از معیارهایی است که توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا تعیین شده و در تمام جهان رسمیت دارد. در یک توضیح کلی باید گفت که مقدار روشنایی یا لومن دیتا پروژکتور یک گزینه مهم است که همیشه در مشخصات دستگاه بیان می شود و کاملا مربوط به لامپ ویدئو پروژکتور می باشد.

در هنگام خرید ویدئو پروژکتور باید توجه کنید که هرچه مقدار لومن دستگاه بیشتر باشد، تصویر روشن تری نمایش داده می شود. البته بر خلاف تصور عمومی، بیش از حد روشن بودن تصویر، ویژگی مطلوبی نیست و بهتر است علاوه بر انسی لومن، به آیتم های دیگر در مشخصات ویدئوپروژکتور نیز توجه کنید تا بتوانید تصویری با روشنایی مناسب دریافت کنید.

در ادامه برای بررسی انسی لومن یا شدت روشنایی در ویدئو پروژکتور باید گفت که برای انتخاب میزان روشنایی ویدیو پروژکتور، باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال، معمولا چند نفر در اتاق حضور خواهند داشت؟ زیرا هر چه تعداد افراد حاضر در اتاق بیشتر باشد، لازم است اندازه تصویر افزایش یابد که این کار از روشنایی صفحه کم می کند. بنا بر این هرچه تصویر بزرگ تری از پروژکتور بخواهید، نیاز به لومن بالاتری خواهید داشت. یا این که نور معمولی محیط چقدر است؟

می دانید که اصولا ویدئو پروژکتور در یک اتاق تاریک، بهترین تصویر را نمایش می دهد. اگر ویدئوپروژکتور شما در اتاقی نصب شده که نمی توان آن را کاملا تاریک و بی نور کرد، به یک دیتا ویدئو پروژکتور با انسی لومن بالا نیاز دارید و همچنین اگر در یک محیط کاملا بی نور قرار دارید، باید لومن کمتری را انتخاب کنید تا نگاه کردن به تصویر باعث آزردن چشم و سردرد مخاطبان نگردد.

صفحه نمایشی که تصویر ویدیو پروژکتور بر روی آن نمایش داده می شود نیز مهم است. زیرا می تواند تأثیر زیادی روی کیفیت و روشنایی تصویر داشته باشد. از آنجایی که امروزه انواع پرده نمایش با بازتاب نور بالا وجود دارند، استفاده از یک دیتا پروژکتور با روشنایی و لومن کم نیز می تواند کافی باشد.

در آخر نیز توجه کنید که چه کاربردی را از ویدیو پروژکتور انتظار دارید. زیرا کاربردهای آموزشی و کارگروهی اغلب در محیط های با نور کم انجام می شوند پس نیاز به پروژکتور با روشنایی بیشتری دارند. در مقابل نمایش عکس و فیلم چون در یک محیط کاملا تاریک رخ می دهد پروژکتوری با نور خروجی کمتر نیاز است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>