اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مادون قرمز

پروژکتور یا نورافکن در موارد مختلفی به عنوان منبع نور به کار می رود. یکی از انواع مختلف پروژکتور در بازار، پروژکتور مادون قرمز یا IR می باشد. این نوع پروژکتور برای قرارگیری در کنار دوربین های مداربسته به کار می رود.همان طور که می دانید دوربین مداربسته بر خلاف چشم انسان، می تواند تصاویر در نور خیلی کم نیز دریافت و ارسال کند.

اما مشکل اینجا است که دوربین مداربسته دید در شب یا IR تا حدی می توانند در تاریکی به ضبط تصاویر بپردازند و برای دریافت دقیق تر تصاویر نیاز به منبع نور کمکی دارند.به همین دلیل شرکت های تولید کننده، پروژکتور IR یا مادون قرمز را وارد بازار نموده اند.

معرفی پروژکتور (نورافکن) مادون قرمز یا IR

در یک توضیح کامل تر باید گفت که پروژکتور IR، یک نورافکن است که نور مادون قرمز را تولید کرده و در محیط منتشر می نماید.در واقع عملکرد نورافکن مادون قرمز مانند نورافکن های معمولی است و تنها تفاوت آنها این است که نور مرئی تولید نمی کنند.

نور تولید شده توسط این نوع پروژکتور با چشم انسان دیده نمی شود و فقط توسط دوربین های مدار بسته ثبت می شود. بنابراین می توان از این نوع پروژکتور به عنوان منبع نور برای راحت تر شدن کارکرد دوربین مدار بسته استفاده کرد.

در ادامه معرفی پروژکتور (نورافکن) مادون قرمز یا IR خوب است بدانید که مدل های متنوع پروژکتور IR وجود دارند که هر کدام در اشکال و بردهای مختلف، برای منظور خاصی استفاده می شوند.همچنین در برخی مدل های این پروژکتور، نوعی سنسور قرار داده شده است. این سنسور با کمتر شدن نور محیط از حد عادی به LED های مادون قرمز دستور روشن شدن می دهد.

البته تعداد LEDهایی که در ساختار نورافکن IR به کار رفته اند نیز بر عملکرد دستگاه تأثیر می گذارند.مثلا پروژکتوری با 200 لامپ LED محیط را تا عمق 150 متری روشن می کند در حالی که پروژکتور با 50 لامپ LED می توانند تا عمق50 متر را پوشش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>