اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویدئو مپینگ

ویدئو مپینگ video mapping یک تکنولوژی نمایش است که برای تبدیل اشیاء به صفحه نمایش استفاده می شود. در این تکنولوژی اشیاء با شکل و ظاهر مختلف خصوصا اشیایی که شکل نامتقارن دارند، قابلیت تبدیل شدن به یک صفحه نمایش خوب را خواهند داشت.جالب است بدانید که تاریخچه این تکنیک به سال 1969 بر می گردد و اولین بار در افتتاحیه یکی از جشن های دیزنی لند به کار گرفته شده است.

روش ویدئو مپینگ یا نقشه دهی، تکنیک خاص و جدید برای نورپردازی است که در آن بر روی سطح مورد نظر ( مثلا نمای ساختمان یا هر شکل پیچیده و نامنظم دیگر) طرح های دوبعدی و سه بعدی را نشان می دهند.

برای معرفی ویدئو مپینگ یا نورپردازی سه بعدی و توضیح دقیق تر نحوه کار در ویدئومپینگ باید گفت که در این فناوری با بکارگیری نرم افزار و سخت افزارهای ویژه، تصویرهای مجازی 2 بعدی یا 3 بعدی بر روی سطح مورد نظر نشان داده می شوند و ظاهری کاملا واقعی به خود می گیرند.

نرم افزار مورد استفاده در video mapping این قابلیت را دارد که با کنترل پروژکتور تصاویر را پخش کند. به دلیل عملکرد دقیق این نرم افزار تصاویر موجود با وضوح بسیار بالا پخش شده و با حجم نامرتب سطوح کاملا هماهنگ خواهد بود.

تکنیک ویدئو مپینگ یا پروجکشن مپینگ Projection Mapping در کنار صدا و موسیقی زیبا و نیز سنسورهای تشخیص دهنده حرکت کاربردهای زیادی خواهد داشت.از موارد کاربرد آن می توان به تبلیغات بر روی اشیاء، نمای ساختمان ها یا دکورهای نمایشی، استفاده از ساختمان به عنوان یک نمایشگر یا تلویزیون بزرگ شهری و نیز ایجاد یک سیستم تعاملی بین مخاطبین اشاره کرد.

در ادامه لازم به ذکر است قیمت اجرای پروجکشن مپینگ یا نورپردازی سه بعدی به موارد مختلفی از جمله محیط اجرا، ابعاد و سطح مورد نظر اجرا، محتوای تصاویر و تیزر و نیز سیستم پخش صدا و موسیقی وابسته است.

در این میان شاید بتوان گفت که محیط و فضای انتخاب شده برای اجرای نورپردازی سه بعدی از اهمیت بالاتری برخوردار است و اجرای نورپردازی در محیط داخلی یا خارجی با نرم افزار و سخت افزار خاص خود انجام می شود.به این معنا که ویدیو مپینگ در یک محیط بسته با سخت افزار و نرم افزار مربوط به فضای داخلی اجرا می شود ولی در یک محیط خارجی با تجهیزات مربوط به خود تصویر این کار صورت می پذیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>