اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوربین مدار بسته

فریم ریت یا فریم بر ثانیه (Frame Per Second) اصطلاحی است که بیشتر در دوربین مداربسته و سایر تجهیزات امنیتی به کار می رود و به این معناست که دوربین در هر ثانیه 60 عکس می‌گیرد که از کنار هم قرار گرفتن این عکس ها فیلم ساخته می شود به عبارتی منظور روان بودن تصویر می باشد.

نرخ فریت ریت یا fps برای اغلب دوربین های مداربسته بین 25 تا 30 می باشد دلیل آن هم این است مغز انسان برای متحرک دیدن یک تصویر به حداقل 25 تا 30 فریم در ثانیه نیاز دارد.البته این مقدار برای مصارف معمولی مناسب است اما برای اجسامی که با سرعت بالا حرکت می کنند به نرخ بالاتری نیاز داریم و می توان از نرخ 60 فریم در ثانیه استفاده کرد.

از دوربین های مداربسته با فریم بالا می توان برای بانک ها، مسابقات ورزشی و مکانهایی از این قبیل استفاده کرد.چیزی که در رکوردر مانیتور به عنوان فیلم دوربین های امنیتی مشاهده میکنیم در واقع عکس های اسکن شده ی پشت سرهمی است که ظبط شده اند.

در صورتیکه دوربین مدار بسته نرخ فریم پایینی داشته باشد هر حرکتی که ایجاد شود باعث تار شدن تصویر شده و نمی توان جزئیات را تشخیص داد البته علت اصلی این مورد بیشتر به دلیل سرعت شاتر دوربین است.تعداد فریم تصویر در دوربین های تحت شبکه و دستگاه های dvr از مشخصه های بسیار مهم است و قاعدتا هرچقدر تعداد بالا باشد کیفیت هم بالاتر است.

نرخ فریم تصاویر تأثیر مستقیم و زیادی در حجم هارد و پهنای باند دوربین دارد بنابراین هرچقدر میزان نرخ بالاتر باشد ظرفیت تصاویر ضبط شده در هارددیسک بیشتر و انتقال اطلاعات پهنای باند بیشتری نیاز دارد.در این میان اشاره ای هم به ارتباط عکس میان رزولوشن و تعداد فریم می کنیم و باید بگوییم که هرچقدر رزولوشن تصویر بالا باشد پردازشگر دوربین مدار بسته برای پردازش تصویر زمان بیشتری نیاز دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>