اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واکسن_کرونا
کرونا:
در پایان دسامبر سال 2020، با آغاز تصویب واکسن های فایزر (Pfizer/BioNTech)، مادرنا (Moderna) وآکسفورد- آسترا (Oxford-AstraZeneca)، امید به جهان بازگشت، به خصوص صنعت گردشگری بار دیگر به رونق خود امیدوار شد. با آغاز سال 2021، فرایند تزریق واکسن شروع شد. زمانی که تعداد افراد کافی در برابر COVID-19 واکسینه شوند، جامعه دچار ایمنی می شود و این می تواند به معنای بازگشت به تعطیلات جهانی (یا حداقل تعطیلات خانگی با ریسک کمتر) باشد. در نظرسنجی نشنال جئوگرافیک در دسامبر 2020 نظر سنجی شد که پس از کنترل بیماری همه گیر ویروس کرونا چگونه به سفر می روید. چهل و نه درصد گفتند "به دلیل نگرانی از قرار گرفتن در معرض افراد دیگر کمتر سفر می کنند". حال سؤالی که پیش می آید آیا واکسن زدن بر صنعت گردشگری تأثیر مثبت می گذارد و روند بازگشت به سفر را تسریع می کند؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

هیچ واکسنی برای ترس وجود ندارد:
دکتر تام کنیون، سرپرست سلامت پروژه HOPE اظهار داشت "تردید برای واکسن زدن یک مانع اساسی برای غلبه بر این بیماری است." برای بازگشت به سفر، تمام کشورهای جهان به مصونیت جمعی احتیاج دارند، تصور می شود زمانی که حدود 70 درصد از مردم دارای آنتی بادی محافظ باشند، بازگشت صنعت گردشگری محقق می شود. اخبار جدید در مورد زنجیره انتقال بیشتر COVID-19 نشان می دهد که ایمنی جمعی فقط زمانی ایجاد می شود که 90 درصد شهروندان آنتی بادی داشته باشند.
میشل ویلیامز، اپیدمیولوژیست و رئیس دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان می گوید: "برای کنترل COVID-19، اکثریت قریب به اتفاق شهروندان (از 75 تا 80 درصد) باید واکسینه شوند." اما استفاده از واکسن در حال حاضر بیشتر از حد انتظار طول کشیده است - فقط حدود سه میلیون از 20 میلیون دوز وعده داده شده در ماه دسامبر به شهروندان آمریکایی تزریق شده است. انگلیس نیز اعلام کرده است که واکسیناسیون جمعیت خود ممکن است یک سال طول بکشد.
هر کشور برای آغاز صنعت گردشگری خود نیاز دارد جامعه با مصونیت جمعی نزدیک شود تا مانند قبل امکان سفر فراهم شود. اگرچه رسیدن به این مرحله در دنیا به نظر دشوار است. فقط 47 درصد از افرادی که در نظرسنجی نشنال جئوگرافیک شرکت کردند، گفتند که واکسن COVID-19 را به محض دسترسی دریافت می کنند و بیش از یک چهارم (27 درصد) با این گفته مخالف هستند.

ماسک زدن را همچنان نباید از یاد برد:
واکسن های جدید کووید در پیشگیری از بیماری افراد واکسینه شده بهتر از آنچه پیش بینی شده، عمل کرده است. متخصصان بهداشت امیدوار بودند که واکسنی با 50 تا 70 درصد کارایی داشته باشد. آزمایش های بالینی نشان می دهد واکسن فایرز اکنون در ده ها کشور از جمله ایالات متحده تأیید شده است- 95 درصد موثر واقع شده است. یک ماه بعد از اولین دوز کاملاً مؤثر عمل کرده و 10 تا 12 روز پس از اولین تزریق شروع به اثر کردن می کند. واکسن مادرنا نیز به همین شکل است.
با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا افراد واکسینه شده می توانند COVID-19 را گسترش دهند یا خیر. به همین دلیل حتی پس از گذشت چندین ماه پس از تزریق اولین واکسن، نمی توان مانند سال 2019 در یک بازار شلوغ خرید کرد. پزشکان معتقدند که تا زمانی که تحقیقات بیشتر انجام شود، مسافران نباید اقدامات لازم برای کاهش خطر انتقال نظیر زدن ماسک، بهداشت فردی مناسب، فاصله فیزیکی و عدم سفر در صورت بروز علائم و… را از یاد ببرند.

ماسک زدن در پاندمیجهان به مصونیت احتیاج دارد:
ایمن سازی دنیا سریع یا آسان نخواهد بود. بر اساس اتحادیه واکسن مردم - جنبشی از سازمان های بهداشتی و بشردوستانه از جمله سازمان عفو بین الملل و آکسفام - کشورهای ثروتمند 54 درصد از امیدوار کننده ترین نامزدهای واکسن را خریداری کردند، درحالی که این کشور ها فقط 14 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. بدون اقدام فوری، اتحادیه واکسن می گوید که فقط 10 درصد از جمعیت 67 کشور در حال توسعه می توانند در سال 2021 واکسینه شوند. این امر شهروندان مقاصد محبوب گردشگری مانند کامبوج، کنیا، سریلانکا و اوگاندا را در معرض خطر قرار می دهد.
کشورهای ثروتمند که واکسن را خریداری کردند، بخش مهمی از بودجه تولید واکسن را بدین شکل تأمین نموده اند. کانادا واکسن های بالقوه بیشتری را نسبت به هر کشور دیگری تهیه کرده و قصد دارد دوزهای اضافی را به اشتراک بگذارد.
یک راه حل اصلی برای بازگشتن روند زندگی و سفر، پروژه واکسن های کووکس (COVAX) آن است که با همکاری سازمان بهداشت جهانی و سایر شرکا انجام می شود. هدف کووکس سرعت بخشیدن به تولید واکسن و اطمینان از توزیع عادلانه جهانی است. کشورهای ثروتمند به بودجه کشورهای فقیرتر کمک می کنند.
تا وقتی که جهان مصونیت جمعی خود را به دست آورد، باید با احتیاط سفر فکر کرد. داشتن اطمینان زودرس در مورد اثر واکسن ها می تواند افراد دیگر کشورها را در معرض خطر قرار دهد. سفر به ما فرصتی می دهد تا به اقتصاد متزلزل کشورها کمک کنیم، اما کمک به شیوع بیماری این مسئله را تضعیف می کند.

گذرنامه واکسن چیست؟
بعد از اینکه آسیب پذیرترین افراد تزریق های نجات دهنده زندگی خود را دریافت کردند، در نهایت ما به اندازه کافی برای شروع ایمن کردن جمعیت عمومی دز واکسن خواهیم داشت. آن زمان است که وضعیت واکسیناسیون مهم خواهد بود. به احتمال زیاد زمانی که دوباره جامعه روند قبلی مسافرت خود را در پیش بگیرد، کشورها از مسافران خود بخواهند قبل از ورود واکسن بزنند. اولین دولتی که به شبکه اعتماد مشترک (CommonTrust) وارد شد، آروبا بود که به مسافران تا فوریه سال 2021 اجازه می داد با اثیات وضعیت تست کرونا و واکسناسیون خود به سواحل کارائیب سفر کنند.
کانتاس اولین ایرلاین اولین خط هواپیمایی بود که اعلام کرد واکسینه شدن مسافران بین المللی را ضروری می کند. قبرس اعلام کرد از اول مارس 2021 به هر کسی که ثابت کند واکسینه شده است اجازه ورود خواهد داد. سنگاپور در حال بررسی لغو قوانین قرنطینه خود برای مسافران واکسینه شده است.
با این حال تا زمانی که واکسن ها به راحتی در دسترس نباشند، آزمایش های COVID-19 بخشی ضروری در سفر باقی می ماند. نحوه اثبات وضعیت واکسیناسیون افراد هنوز در دست بررسی است. جعل اسناد تقلبی آزمون کرونا در حال حاضر یک مشکل است. چندین "گذرنامه واکسن" پیشنهاد شده است، اما گذرنامه مشترک (CommonPass) امیدوار کننده ترین گزینه است. با همکاری بین مجمع جهانی اقتصاد و سازمان غیرانتفاعی پروژه مشترک (Commons Project)، گذرنامه مشترک راهی مطمئن برای اعتبارسنجی آزمایش کرونا و اعتبار واکسیناسیون است و به صورت آزمایشی در سطح بین المللی انجام می شود.

بازگشت شرکت های هواپیمایی به صنعت گردشگری:
پروازها در دوران پاندمی کروناانجمن حمل و نقل هوایی بین المللی انتظار دارد که صنعت هواپیمایی حداقل تا سال 2024 دوباره به سطح قبل از همه گیری نرسد. این بدان معناست که هرگونه شروع مجدد گردشگری احتیاج به احیای زیرساخت ها و شبکه های حمل و نقل، به ویژه برای حمل و نقل هوایی و سفر دریایی دارد. بسیاری از هواپیماها اکنون در بیابان های ایالات متحده و استرالیا پارک شده اند. قبل از شروع مجدد پروازها، آن ها باید بازیابی و به طور کامل سرویس شوند. خدمه باید دوباره استخدام شوند یا آموزش ببینند.
اما به این سادگی نیست که فقط هواپیماها را به هوا برگردانید. چالش جدی تر برای خطوط هوایی ایجاد مجدد مسیرهای هوایی ضمن اطمینان از ماندگاری مستمر آن ها است. از آنجا که شرکت های هواپیمایی به آرامی دوباره این شبکه ها را ایجاد می کنند، مسافران مجبورند ارتباطات خود، سفرهای طولانی تر و توقف های خود را کاهش دهند.
ایرلاین های کوچک تر باید عملکرد بهتری داشته باشند. انتظار می رود تقاضا برای پروازهای طولانی مدت برای مدتی کم باشد. در عین حال، فرودگاه ها برای انجام اقدامات جدید غربالگری و آزمایش صحت عمومی به تنظیمات مجدد موقت یا دائمی نیاز دارند. کشتی های مسافرتی و پایانه های بندری و هتل ها و دیگر ارائه دهندگان محل اقامت با الزامات مشابهی روبرو خواهند شد. انتظار می رود هم زمان با روند واکسیناسیون جهانی، صنعت گردشگری و خطوط هواپیمایی شروع به برنامه ریزی طرح های جدیدی کنند.

آیا اعتماد به مسافر برمی گردد؟
برای مسافران، ترس طولانی مدت از عفونت ویروس کرونا مهم ترین مانع برای غلبه سفر کردن، خواهد بود. تعطیلات روز شکرگذاری در ایالات متحده و گلدن ویک در چین نشان می دهد که اشتیاق برای سفر همچنان پابرجاست. برخی از تحلیلگران همچنین پیش بینی می کنند سفرهای تفریحی سریع تر از سفرهای کاری شروع شوند.
با این حال، باید دید آیا اشتیاق مسافران بر خطر بیماری غلبه خواهد کرد و اینکه چگونه مسافران با پروتکل های جدید ایمنی سازگار خواهند شد. کلید بازگشت اعتماد در مسافران استاندارد کردن اقدامات ایمنی و بهداشتی در سرتاسر زنجیره تأمین سفر جهانی است. شرکت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی لازم نشان "سفرهای این" خود را دریافت خواهند کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>