اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شبکه

در حال حاضر شبکه های کامپیوتری در بسیاری از ادارات، شرکت ها و سازمان های مختلف به کار گرفته می شوند.ابتدا باید یادآوری کنیم که تجهیزات شبکه به 2 دسته پسیو و اکتیو تقسیم بندی می شوند.تجهیزات شبکه پسیو Passive یا غیر فعال به گونه ای است که به توان الکتریکی برق نیازی ندارند. تجهیزات شبکه پسیو عبارت اند از: انواع کابل، کانکتور و اتصالات مختلف، داکت یا کانال، انواع رک.

کابل کواکسیال

این نوع کابل، سال های زیادی است که برای ایجاد شبکه کامپیوتری به کار می رود. معمولا یک کابل کواکسیال بزرگ، به عنوان کابل اصلی و ستون فقرات شبکه در نظر گرفته می شود.کابل های کواکسیال کوتاه تر نیز به منظور ایجاد ایستگاه های کاری و در فاصله های 2.5 متری نصب می شوند.

کابل Twisted Pair

Twisted Pair یا زوج به هم تابیده، از متداول ترین انواع کابل است که در شبکه های کامپیوتری و مخابراتی به کار می رود.

کابل Twisted Pair

لازم به ذکر است از این نوع کابل در نصب سیستم های تلفن نیز استفاده می شود. کابل های Twisted Pair در 6 دسته کلی تولید می شوند و کاربران بر اساس نوع شبکه و اهداف کاری خود می توانند کابل های CAT1 تا CAT6 را انتخاب نمایند.

کابل فیبر نوری

همان طور که می دانید، کابل فیبر نوری یکی از متداول ترین انتقال دهنده هایی است که در شبکه های کامپیوتری استفاده می شود.این نوع کابل مناسب مواقعی است که پهنای باند زیاد مورد نیاز است و یا اینکه مسافت بیش از 100 متر داریم.

ساختار کابل فیبر نوری به گونه ای است که در فیبرها، نور میان فصل مشترک هسته و غلاف انعکاس پیدا کرده و منتشر می شود. منبع نوری موجود در این کابلها، غالبا دیود لیزری یا دیود ساطع کننده نور است.

آنتن بیسیم یا وایرلس

شبکه های وایرلس، کاربرد زیادی دارند اما ممکن است گاهی اوقات به دلایل مختلف دچار افت سیگنال شده و سرعت شبکه کاهش پیدا کند.این کاهش سرعت که معمولا به علت فاصله زیاد بین گیرنده و امواج ساطع شده از سوی فرستنده رخ می دهد، می تواند با نصب یک آنتن وایرلس برطرف گردد.

پچ پنل

پچ پنل یک قطعه برای جمع آوری کابل هاست که مستطیل شکل بوده و در داخل رک قرار می گیرد.

رک شبکه

رک، یک فضای نسبتا بزرگ برای نگهداری تجهیزات شبکه می باشد. زمانی که تعداد زیادی سوئیچ و روتر در شبکه داشته باشیم، لازم است تمام آنها را در یک فضای مجزا نگهداری کنیم.رک ها به طور معمول بدنه فلزی با درب شیشه ای دارند. انواع رک ایستاده و دیواری در ابعاد و اندازه های مختلف موجود دارد که هر یک برای نیازهای شبکه های مختلف تولید شده اند.به عنوان مثال برای یک شبکه کوچک، رک 5 یا 6 پوینت کافی خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>