اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوربین مدار بسته

سیستم های امنیتی و نظارت تصویری، در سالیان گذشته طرفداران زیادی در میان گروه های مختلف پیدا کرده اند.تکنولوژی ساخت دوربین مداربسته تا امروز، پیشرفت های بسیاری کرده و همچنان به راه خود ادامه می دهد.

یکی از فن آوری های پیشرفته در که در ساخت دوربین های امروزی به کار می رود، پردازش تصویر VCA یا Video Content Analytics می باشد.تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته چیست؟ با وجود قابلیت VAC در دوربین مدار بسته، دستگاه قادر است تصاویر را به طور خودکار تجزیه و تحلیل نماید. فناوری VCA، سیستم هوشمندی است که جایگزین اپراتور شده و در هر لحظه سوژه های مختلف را شناسایی می کند.

VAC به معنای تجزیه و تحلیل محتوای ویدئویی است. با وجود این قابلیت در دوربین مدار بسته، دستگاه قادر خواهد بود تصاویر را به طور خودکار تجزیه و تحلیل نماید.عبارت بهتر باید گفت که فناوری VCA، سیستم هوشمندی است که جایگزین اپراتور می شود و می تواند در هر لحظه سوژه های مختلف را شناسایی و دنبال نماید.تکنولوژی VCA کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها و توضیح هر یک می پردازیم:

قابلیت تشخیص حرکت Motion Detection

این قابلیت که در بیشتر دوربین های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه قرار دارد، به صورت کاملا کاربردی و با بررسی تغییرات حاصل در تصویرهای متوالی، حرکت سوژه ها را تشخیص می دهد.

قابلیت شمارش افراد Poeple Counting

حفظ امنیت فضاهای پرتردد مثل مراکز تجاری و اداری مختلف، لزوم وجود قابلیتی که بتواند کنترل بیشتری بر رفت و آمد افراد داشته باشد، احساس می شود.بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته، در محصولات خود در کنار قابلیت motion detection، ویژگی شمارش افراد را نیز قرار می دهند.

این موضوع در کنترل یک فضای بزرگ و زیر نظر گرفتن تردد مشتریان و کارکنان بسیار مفید و راهبردی خواهد بود.با نصب دوربین مدار بسته با این قابلیت، می توان آمار دقیقی از تعداد اشخاصی که روزانه به یک ساختمان، پارک یا.... وارد یا از آنجا خارج می شوند، به دست آورد.

قابلیت تعقیب هوشمند Smart Tracking

این قابلیت در حفظ امنیت فضای کار یا منزل، اهمیت زیادی دارد. بیشتر شرکت های سازنده در صدد ایجاد و ارتقا نرم افزارهایی هستند که امکان smart tracking را به کاربر بدهد.با استفاده از ویژگی تعقیب هوشمند می توان این امکان را فراهم کرد که دوربین حرکت مشکوک افراد را دنبال کند؛ همچنین برای تعقیب اشیا و سوژه های مختلف نیز مفید و کاربردی خواهد بود.

تشخیص عبور از خط Line Crossing

این قابلیت، کاربرد زیادی در مکان های امنیتی و محافظت از تجهیزات حساس خواهد داشت.با استفاده از ویژگی line crossing کاربر می تواند خطوط فرضی را در نرم افزار مشخص کرده و برای تردد افراد در محل های خاص ممنوعیت ایجاد کند.

تشخیص چهره افراد Facce Detection

این قابلیت به سیستم نظارتی امکان می دهد که با استفاده از پارامترهایی که در نرم افزار مشخص شده اند، اجزای صورت افراد را تشخیص دهد و به این ترتیب سوژه معرفی شده را شناسایی نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>