اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتاق سرور

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، سرور اختصاصی یک سیستم کامپیوتری است که قدرت عملکرد بالایی دارد و در تمام مدت شبانه روز کار می کند.یک شرکت با فضا و مسئولیت متوسط، حداقل به سه یا چهار سرور نیاز دارد. هر چند که شرکت های بزرگ تر سرورهای بیشتری را به کار خواهند برد؛ اما هنوز هم رک به عنوان یکی از بهترین فضاهای نگهداری سرور شناخته می شود.

استفاده از رک برای نگهداری سرور، معایبی نیز دارد. از جمله اینکه رک ها استحکام بالایی ندارند. این محفظه دارای یک در شیشه ای است به راحتی شکسته شده و سرورها را در دسترس سارقان یا افراد سودجود قرار می دهد.به همین دلیل بسیاری از شرکت ها تمایل دارند از اتاق سرور برای حفظ امنیت اطلاعات خود استفاده نمایند.

اتاق سرور، فضایی است که برای حفظ امنیت سرور طراحی شده است. این اتاق که باید یک محیط بسته و مهر و موم شده باشد، سرور را از دسترس افراد غیر مجاز دور نگه می دارد.راه اندازی اتاق سرور یکی از فعالیت های تخصصی در حیطه فناوری اطلاعات است. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید به موارد بسیار کلیدی و مهمی توجه کنند.در ادامه برخی نکات مهم، کلیدی و سخت افزاری اتاق سرور را بیان می کنیم.

اتاق سرور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

درب اتاق سرور باید بیشتر اوقات قفل باشد. یک راهکار پیشنهادی برای حفظ امنیت بیشتر این فضا و جلوگیری از ورود افراد غیر مسئول، این است که درب ورودی را به گونه ای طراحی کنید که افراد نیاز به ارائه رمز عبور یا کارت شناسایی داشته باشند.

نکته مهم دیگر این است که باید بر حسب شرایط محیطی یک یا چند دوربین مداربسته در اتاق سرور نصب شود تا ورود و خروج کلیه افراد تحت نظر گرفته شود. همچنین به یک دستگاه دیجیتال ضبط تصاویر با ظرفیت بالا و طولانی مدت نیاز است.گرد و غبار ممکن است موجب از کار افتادن سرورها شود، رطوبت نیز می توان آسیب های جدی به خازن ها و بردهای الکتریکی وارد کند.

برای کارایی بهتر سیستم، باید اتاق سرور از هرگونه آلودگی و گرد و غبار و رطوبت در امان باشد و فن های موجود در کیس ها و رک ها کارایی خوبی داشته باشند و به منظور پوشاندن کلیه منافذ از پنجره دو جداره استفاده شود.برای کاهش دادن رطوبت اتاق سرور تا حد امکان، می توان از کولر گازی استفاده نمود.

یکی از مسائل مهم در مورد اتاق سرور، امکان بروز آتش سوزی است. بنابراین باید تجهیزات کامل اطفای حریق در اتاق سرور فراهم باشد تا در صورت بروز حادثه در اسرع وقت از آنها استفاده شود.راهکار بهتر و تخصصی تر، نصب سنسورهای تشخیص آتش سوزی در داخل رک ها و اتاق سرور است.

همچنین می توان برای امنیت بیشتر محیط، درب اتاق سرور را از جنس و رنگ نسوز انتخاب کرد تا در صورت وقوع حریق بیرون از اتاق سرور، آتش سوزی به داخل اتاق سرایت نکند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>