اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شبکه

روتر، سوئیچ و هاب، از جمله تجهیزات سخت افزاری هستند که در شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند.ممکن است در نگاه اول، تمامی این ابزارها مشابه یکدیگر به نظر برسند اما نباید از یاد برد که هر یک کاربرد و عملکردی متفاوت دارند.

تمامی این تجهیزات برای متصل کردن دستگاه های تحت شبکه طراحی شده اند. هاب hup، ابزاری است که صرفا دستگاه ها را در بستر شبکه به همدیگر متصل می کند.سوئیچ switch نیز علاوه بر اتصال دستگاه های تحت شبکه، وظایف مهم تری بر عهده دارد.

روتر router، سخت افزاری است که چندین شبکه مختلف که ساب نت های متفاوت دارند را به هم متصل می کند.روتر همچنین مسئولیت مدیریت ارتباط میان آن ها را به عهده داشته و از این طریق نقش مهم و کلیدی در شبکه های کامپیوتری ایفا می نماید.

هاب، ابزاری است که معمولا در شبکه های محلی به کار گرفته می شود و می تواند چندین کامپیوتر را به هم متصل کند.هاب قادر نیست آدرس های ورودی و خروجی را تفکیک کند. به همین علت دیتاهای ورودی از یک پورت را به تمام پورت های خروجی ارسال می کند و نمی توان از طریق آن پیام های دریافتی را برای یک عضو خاص از شبکه ارسال کرد.

همان طور که گفته شد، سوئیچ شباهت زیادی به هاب دارد و کمک می کند که چند کامپیوتر مختلف را از طریق LAN به هم متصل کنیم.از جمله تفاوت های موجود میان این دو سخت افزار شبکه این است که سوئیچ برخلاف هاب می تواند آدرس کامپیوترهای مختلف در شبکه را تشخیص دهد و با استفاده از مک آدرس تعیین کند که هر یک از اجزای شبکه به چه پورتی متصل شده است.

سوئیچ با در اختیار داشتن آدرس هر کامپیوتر و دیگر اجزای موجود در شبکه، می تواند بسته های دریافتی را به مقصد خاص خود ارسال کند.سوئیچ ها در دو نوع مدیریتی و بدون مدیریت وجود دارند. سوئیچ های بدون مدیریت بدون نیاز به برنامه ریزی درست کار می کنند اما نسبت به نوع دیگر، ظرفیت کمتری دارند. بنابراین بیشتر در شبکه های خانگی به کار می روند.سوئیچ های مدیریتی، قابلیت برنامه ریزی دارند و با ظرفیت و انعطاف پذیری بیشتری در اختیار کاربر قرار می گیرند. شما می توانید در صورت نیاز سوئیچ های مدیریتی را به صورت محلی یا از راه دور تنظیم یا کنترل نمایید.

با استفاده از روتر در شبکه می توان بسته های اطلاعاتی را میان شبکه های مختلف رد و بدل نمود. بسته های ارسالی در شبکه، با آدرس های مقصد مشخص می شوند.روتر ها این آدرس را تشخیص داده و با استفاده از آن بسته دریافتی را به پورت مورد نظر می رسانند.یکی از موارد استفاده روتر زمانی است که بخواهند یک شبکه داخلی را به یک شبکه کامپیوتری گسترده متصل کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>