اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صندوق فروشگاهی

با اینکه امروزه روش های گوناگونی برای پرداخت روی کار آمده، هنوز نتوانسته اند محبوبیت و نیاز به پول نقد را از بین ببرد. بسیاری از مشاغل کوچک همچنان پول نقد می پذیرند. اگر شما هم صاحب یکی از این مشاغل هستید، مطمئنا به یک کشوی پول نیاز دارید.کشو پول فروشگاهی یکی از مهم ترین سخت افزارهای صندوق های فروشگاهی هستند. این کشوها از پول نقد به طور ایمن نگهداری کرده و دسترسی به آن را محدود می کنند.

تهیه یک کشوی نگهداری پول نقد که با صندوق فروشگاهی شما سازگاری داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. باید اطمینان حاصل کنید که کشوی انتخابی شما خواهد توانست از پول نقد، رسیدها، چک ها و سایر مدارک به خوبی و با ایمنی کامل نگهداری کند.

استفاده از این دستگاه ها راهی است تا بتوانید موجودی خود را راحت تر سازماندهی کرده و بهره وری فروشگاهتان را افزایش دهید.کشوهای پول از مواد مختلفی تولید شده و در اندازه های مختلفی در بازار موجود هستند تا برای نیازهای کسب و کار شما، مناسب و کارآمد باشند. این کشوها را می توان براساس فاکتورهای مختلفی در چندین دسته طبقه بندی کرد.

به عنوان مثال، با توجه به ضخامت فولاد استفاده شده در ساخت، کشوی پول صندوق فروشگاهی به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته از آنها کشوهای سنگین هستند که به منظور مدیریت بدون وقفه حجم بالای پول نقد در مشاغل بزرگ، طراحی شده اند. این کشوها مستحکم بوده و از امنیت زیادی نیز برخوردارند؛ بدین ترتیب نیازی نیست آنها را در فواصل منظم جایگزین کرد. دسته دوم کشوهایی را شامل می شود که وزن کمتر و در نتیجه استحکام و ایمنی کمتری دارند. این نوع کشوهای نقدی برای مشاغل کوچک تر که به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه هستند ایده آل است.

علاوه بر این، کشو نگهداری پول را عمدتا در دو نوع پنج خانه و چهار خانه می سازند. اسکناس ها و سکه ها در این خانه ها به طور مرتب جای می گیرند تا در هنگام نیاز دسترسی به آنها آسان تر باشد.روشی دیگر برای دسته بندی کردن کشوهای پول نقد، توجه به مکانیزم قفل شدن آنهاست. طریقه قفل شدن همه آنها یکسان نیست. بر این اساس کشوها در دو گروه قرار می گیرند:

  • دو موقعیتی: قفل آنها به صورت الکترونیکی باز و بسته می شود.
  • سه موقعیتی: علاوه بر قفل الکترونیکی، می توان به صورت دستی نیز آنها را کنترل کرد. (رایج ترین نوع کشوها)

اما به طور کلی، کشوهای پول در دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند: بسته به کاربرد، این صندوق ها می توانند الکترونیکی یا مکانیکی باشند؛ معمولا اگر از صندوق فروشگاهی POS در فروشگاهتان استفاده می کنید، کشوهای الکترونیکی مناسب ترند.

کشوهای پول مکانیکی

ساده ترین تعریف برای کشوهای پول مکانیکی چنین است: صندوق هایی پیشرفته دارای یک کلید. اگر پول نقدی که در فروشگاهتان نگهداری می کنید محدود است و شما تنها کسی هستید که به صندوق پول دسترسی خواهید داشت، این نوع کشوها گزینه ای مقرون به صرفه و مطمئن هستند. همچنین کار کردن با آنها نیز بسیار آسان است.

باز و بسته کردن این کشوها توسط صندوق دار و به صورت دستی صورت می گیرد. با استفاده از کلید، کشو قفل خواهد شد و اگر بعد از باز کردن قفل، دکمه کوچک روی بدنه کشو را فشار دهید، در آن باز می شود. (تا زمانی که قفل توسط کلید باز نشده است، دکمه مربوطه در کشو را باز نخواهد کرد.)
برخی از کشوهای مکانیکی شامل یک کابل هم می باشند تا بتوان آنها را به صندوق های فروشگاهی متصل کرد؛ اما با گذشت زمان کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض خواهند داشت.

کشوهای پول الکترونیکی

کشوهای پول الکترونیکی به صورت مستقیم یا توسط سایر سخت افزارها به سیستم فروشگاهی شما وصل می شوند. این کشوها سه مدل دارند:

کشوی پول مبتنی بر چاپگر

از رایج ترین و محبوب ترین کشوهای پول الکترونیکی بین فروشگاه ها می باشند زیرا اغلب صندوق های فروشگاهی به چاپگر مجهز هستند.در پشت یا زیر این نوع از کشوها یک کابل قرار می گیرد که انتهای آن به یک رابط (همانند سوکت سیم تلفن، معروف به RJ11 یا RJ12) متصل است. برای هر نوع چاپگری، یک کابل مخصوص نیاز است. این کابل مستقیما به درگاه DK در پشت چاپگر رسید وصل خواهد شد. درون کشوی پول یک مارپیچ کهربایی 24 ولتی جای گرفته که هنگام چاپ رسید یا زمانی که نرم افزار به چاپگر پیام می فرستد، فعال می شود و در آن را باز می کند.

کشوی پول USB

این نوع کشوها از طریق درگاه USB به صندوق فروشگاهی مرتبط می شوند و در دو نوع موجود هستند:

نوع اول را به اصطلاح کشوی USB واقعی می نامند. بسیاری از سیستم های POS توانایی پشتیبانی از USB را ندارند. بنابراین تا زمانی که از ظرفیت سیستم خود اطمینان حاصل نکرده اید، این نوع کشو پول را خریداری نکنید.نوع دوم آنها به کمک درگاه Virtual Com به صندوق های فروشگاهی کامپیوتری وصل می شوند که ارتباطی مجازی را فراهم می کند. از این طریق می توان از کشوهای پول نقد USB در اکثر سیستم ها استفاده کرد.

اگر به چاپگر رسید نیازی ندارید و می خواهید کشوی پول شما مستقیما به سیستم متصل شود، کشوی USB گزینه مناسبی است. اما این کشوها برای اتصال مستقیم به تلفن همراه و تبلت طراحی نشده اند. همچنین برای برقراری ارتباط با برنامه های کاربردی فروش نیز به سخت افزارهای تکمیلی نیاز دارند، بدین گونه هزینه خرید شما تا میزان قابل توجهی بالاتر می رود.

کشوی پول سریال (RS232)

آنها با کمک یک کابل به درگاه سریال (RS232) در پشت سیستم POS متصل می شوند. بیشتر رایانه های شخصی دیگر این درگاه را ندارند؛ با این حال پایانه های اختصاصی POS معمولاً از آن پشتیبانی می کنند.باید توجه داشته باشید که این کشوها به سرعت در حال منسوخ شدن هستند، پس بهتر است انواع دیگری از کشوهای نگهداری پول نقد را خریداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>