اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بارکد خوان

تکنولوژی های جدید، راه های متنوعی را برای نوآوری و بهبود مشاغل در اختیار شما قرار می دهند. سیستم های فروشگاهی کامپیوتری (سیستم POS)، امروزه در تمام مشاغل کوچک و تجارت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها، متشکل از سخت افزارهای بی شماری هستند؛ از جمله اسکنرهای بارکد، کارت خوان، پرینتر و غیره.

مهم ترین سخت افزار جانبی سیستم های POS، اسکنر بارکد یا بارکدخوان می باشد. این دستگاه به کمک پرتوهای نور بارکد کالاها را با سرعت اسکن کرده و اطلاعات آنها را به سیستم می فرستد. از زمان اختراع اولین اسکنر، این تجهیزات مسیر طولانی را طی کرده و توسعه یافته اند تا این که امروزه از آنها به عنوان محبوب ترین و پرکاربرد ترین سخت افزار مورد استفاده در صنایع مختلف یاد می شود.

تولید کنندگان، دستگاه های بارکد خوان را در مدل های مختلفی متناسب با انواع کسب و کارها عرضه می نمایند. یکی از انواع این دستگاه ها اسکنرهای صنعتی هستند. بزرگ ترین مشخصه آنها این است که در قیاس با بارکدخوان های فروشگاهی استحکام بیشتری دارند. نمونه های صنعتی معمولا در خط تولید کارخانجات، کارگاه های صنعتی و انبارهای رو باز مورد استفاده قرار می گیرند.

عمر طولانی

در یک محیط صنعتی، مهم است که تجهیزات مورد استفاده طول عمر طولانی داشته باشند و به آسانی از کار نیفتند.اصلی ترین تفاوت دستگاه بارکد خوان صنعتی با سایر انواع اسکنرهای استاندارد، مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی و دوام بالای آنها است. این دستگاه ها در محفظه هایی قرار می گیرند که آب نمی تواند به آنها نفوذ کند. علاوه بر این، اسکنرهای صنعتی معمولا از پلاستیک های فشرده ساخته می شوند تا در صورت ضربه و یا سقوط از ارتفاع آسیب چندانی نبینند. همچنین برای اسکن بارکد با سرعت بالا و با حجم زیاد کاملا مناسب اند.

استفاده طولانی مدت از اسکنرهای معمولی در محیط های خیلی گرم مثل آشپزخانه رستوران و یا خیلی سرد مثل سردخانه، طول عمر آنها را تا چندین سال کاهش می دهد. اسکنرهای صنعتی نسبت به دماهای متفاوت نیز سازگاری دارند.پس به طور کلی، این اسکنرهای بارکد به گونه ای طراحی شده اند تا در برابر تغییرات دمایی، نور، رطوبت، گرد و غبار، مواد شیمیایی و ضربه مقاوم باشند؛ بنابراین رده بندی IP آنها در مقایسه با سایرین بالاتر است.

درگاه های اتصال متعددی

بعضی از انواع اسکنرهای صنعتی سبک و بدون سیم بوده و به راحتی می توان آنها را حمل کرد. بارکدخوان های سیار شامل یک پایه هستند که به کمک آن هم شارژ می شوند و هم اطلاعات را وارد سیستم می کنند. (در بعضی از موارد، این پایه از طریق یک کابل با کامپیوتر ارتباط برقرار می نماید.) به دلیل این که اسکنرهای بی سیم از بلوتوث و wireless پشتیبانی می کنند، قیمت بالاتری دارند.

سایر بارکدخوان های صنعتی به وسیله درگاه های USB، Serial و یا PS2 به سیستم کامپیوتری اتصال می یابند. اگر کامپیوتر شما درگاه مورد نظر را نداشته باشد، می توانید توسط یک آداپتور اسکنر را به سایر درگاه های موجود وصل کنید. بارکدخوان هایی که به کامپیوتر متصل می شوند نیازی به شارژ کردن ندارند.

تکنولوژی اسکن پیشرفته

همان طور که می دانید، بارکدها در دو دسته تک بعدی (خطی) و دو بعدی قرار می گیرند که وضوح متفاوتی دارند. پرکاربرد ترین اسکنرها در مشاغل اسکنرهای لیزری، تصویر بردار خطی و تصویر بردار دو بعدی هستند. معمولا بارکدخوان های صنعتی از تکنولوژی های پیشرفته تری بهره می برند و دارای تنوع فوق العاده ای می باشند. اکثر آنها به شما این اجازه را می دهند تا بارکدهای دو بعدی را اسکن کنید؛ بنابراین جزو دسته اسکنرهای تصویر بردار دو بعدی به شمار می آیند.

ظرفیت حافظه نامحدود

برخی از بارکد اسکنرهای صنعتی کارت های حافظه داخلی دارند که می توانند داده های موجود در تمام بارکدهایی را که اسکن می کنند، در آنها نگهداری نمایند. این نوع بارکدخوان ها به اسکنرهای حافظه دار معروف هستند. چنانچه هنگام اسکن بارکد ارتباط دستگاه با کامپیوتر قطع شود، اسکنر کدهای خوانده شده را ذخیره می کند و پس از برقراری ارتباط دوباره، آنها را به سیستم انتقال می دهد. این قابلیت سرعت انجام کار را بالا برده و مدیریت را آسان تر می سازد.

سازگاری با نرم افزارهای مختلف

قلب یک سیستم کامپیوتری نرم افزار آن است. هر کسب و کاری با توجه به نیازهای خود، نرم افزارهای متفاوتی را به کار می برد. پرینترهای صنعتی تقریبا با تمام نرم افزارهای کامپیوتری مورد استفاده در انبارها و کارخانجات سازگاری دارند.

قیمت

همان طور که توضیح داده شد، بارکدخوان های صنعتی از فناوری های پیشرفته بهره می برند و امکانات فراوانی را ارائه می دهند، در نتیجه قیمت بسیار بالایی نیز دارند. به همین دلیل است که چنین اسکنرهای بارکدی برای انبارهای بزرگ و کارخانجات مناسب هستند و صاحبان فروشگاه های کوچک از آنها استفاده ای نمی کنند.

خرید بارکدخوان صنعتی

اگر قصد خرید هر گونه ای از تجهیزات الکترونیکی را دارید، به دنبال فرشنده ای معتبر بگردید که به شما خدمات پشتیبانی مشتری و گارانتی طولانی مدت ارائه کند. بارکدخوان های صنعتی شکل ها و کارایی های خاص و متفاوتی دارند و انتخاب آنها بدون شناخت دقیق سازوکار و ویژگی های آنها دشوار خواهد بود.

پس فروشنده باید بتواند شما را در تمام فرآیند خرید به خوبی راهنمایی نماید و بارکد اسکنری را به شما پیشنهاد دهد که با نیازهای شغلی و بودجه تان تطابق داشته باشد. یک تصمیم گیری اشتباه هزینه های فراوانی را به همراه می آورد؛ به طوری که هزینه های مالکیت یک اسکنر بی کیفیت و نامناسب می تواند از هزینه اولیه خرید آن نیز بیشتر شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>