اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع کابل

اکثر مردم از میان انواع سیم و کابل ها تنها کابل هم محور را می­شناسند چون تقریبا در همه­ خانه­ ها برای اتصالات کابل تلویزیون استفاده می­شود.ولی نصب این کابل ها مشکل است، بنابراین گاهی کابل کشی جفتی پیچ خورده ممکن است به کار آید که در آن دو رسانا به هم پیچ خورده ­اند.

این پیچ خوردگی به محدود کردن EMI و مکالمه­ متقابل (cross talk) کمک می­کند به خصوص در طراحی­های رایج پیچ خورده­ جفتی بدون حفاظ. بزرگ ترین مزیت کابل جفتی در نصب آن است که معمولا نازکتر از دو محوره است ولی چون نازکتر هستند نمی­توانند مسافتهای طولانی را مانند کابل های دومحوره ساپورت کنند.

آشنایی با کابل زره شده

شما چه زمانی باید کابل زره شده (armored) استفاده کنید؟در زمان مخابره­ دیتا یا هدایت نیرو در محیط های خشن، محافظت از کابل هایتان برای عملیات ایمن و قابل اعتماد، حیاتی است. اینجا جایی است که کابل زره شده وارد بازی می­شود. آنها در ابتدا در کاربردهای صنعتی استفاده می­شوند، اغلب در سینی کابل (cable trays) و سیم برق ساختمان (raceway).

آنها معمولا در کاربردهای انعطافی استفاده نمی­شوند.هرچند در آنجا هم عمل می­کنند ولی ارتباط ضعیفی ایجاد می­کنند. برای غلبه بر آن شما باید یک کابل انعطاف پذیر نیز در داخل یا سیمهای مجزا استفاده کنید.

سیم مسی و فیبر نوری

از زمان اختراع چکش سنگ، ابزار و تجهیزات یه انسان کمک کرده تابه چیزهای بزرگی دست یابند. هنوز، گاهی تجهیزات می­توانند زندگی را چالش برانگیزتر کنند.برای مثال، به کابل های ارتباطی فکر کنید. کابلها یک جزء مهم در شبکه­ های صنعتی در صنعت برق می باشند که بر پایه­ Ethernet هستند که در تسهیلات صنعتی در حال شیوع هستند.

آنها در تسهیلات صنعتی از کارخانجات تا ایستگاه فرعی نیرو تا فعالیت های نفت و گاز در عمق دریا تا حمل و نقل و غیره استفاده می­شوند.شکست یک شبکه­ صنعتی باعث خوابیدن کارخانه، از دست رفتن احتمالی محصول در پردازش و عواقب نامطلوب دیگر می­شود.انتخاب کابل تأثیر زیادی روی اطمینان پذیری سیستم و چرخدیدن کار (Up time) دارد. علیرغم توجه به سوییچ ها و روترها که دیتا را مدیریت می­کنند، اهمیت کابل ها بیشتر مورد توجه است.

کابل حفاظ دار

تداخل الکترومغناطیسی (EMI) در کف کارخانجات شایع است. برای همین است که کابلهای دیتا و سیگنال با رسانای عایق شده محافظت می­شود و با یک لایه­ رسانایی پوشانده می­شود.حفاظ گذاری نویزهای الکتریکی و تأثیرشان روی سیگنال و همچنین تشعشعات الکترومغناطیس را کاهش می­دهند. حفاظ گذاری cross talk بین کابل های مجاور جلوگیری می­کند. حفاظ گذاری نه تنها از کابل بلکه از ماشین آلات و انسان محافظت می­کند.

مزایای استفاده از سینی کابل

در پروژه­ های تکمیل و توسعه­ کارخانه، فقط صرفه ­جویی روی تجهیزات عمده و هزینه­ کار ملاک نیست بلکه انجام سریعتر کار هم مهم است که در نتیجه کارخانه می­تواند به قابلیت تولید حداکثر دست یابد.در بسیاری از نصبها، یک راه برای رسیدن به این اهداف استفاده از کابل زره شده و پوشانده شده با فلز و انواع کابلنصب شده­ مجاز دیگر در سینی کابل در هر جایی که عملی است، می­باشد.

در حالی که مخارج ابتدایی کابل ممکن است از کابل زره نشده که از طرف مجرای سیم محافظت می­شود بالاتر باشد، ولی زمان و هزینه­ به کار رفته در نصب سینی (tray) می­تواند بسیار کمتر باشد، برای همین کار با مجرای سیم و سیم های کششی بسیار پر زحمت است و در شرایط مخاطره آمیز نیز کار نصب و بازرسی صحت عملکرد وجود دارد.

EMI چیست و چگونه می­توان از آن جلوگیری کرد؟

تداخل الکترومغناطیس (EMI) یک تشعشع الکترومغناطیس است که باعث مزاحمت درقطعه­ای دیگر در تجهیزات الکتریکی می­شود.EMI می­تواند در یک محدوده­ گسترده در طیف الکترومغناطیس شامل رادیو، دی سی و حتی فرکانس مایکرو­ویو وارد شود چون هر چیزی که جریان الکتریکی با تغییرات سریع را حمل می­کند،

امواج الکترومغناطیس از خود بیرون می­دهد، این کاملا رایج است که تشعشعات یک شیء در شیء دیگر تداخل کند. EMI عملکرد تجهیزات الکتریکی را با مسدود کردن و از بین بردن دیتا تحت تأثیر قرار می­دهد، گاهی کلا دیتا را از بین می­برد.

کابل و سیم عایق دار

کابلهای بدون روکش ممکن است به عنوان جایگزینی مناسب برای کابل روکش دار یا در بسط کابل استفاده نشود. این همچنین موردی برای اتصال کابل کلاس 2 به تجهیرات هم هست، مگر اینکه کابل های مورد استفاده در ساختمان به عنوان کابل برای نور اضافی در یک نصب فیکس شده تعریف شده باشد.VDE مربوطه و تنظیمات HD باید برای کابلهای مورد استفاده در عملیاتهای معدنی، حفاری و تجهیزاتی مانند جرثقیل با دستگاه­ های ریلی spring-loaded قابل مشاهده باشد.

کابل ولتاژ

این محدوده­ ولتاژ امروزه برای کابل ها در دسترس است. طراحیهای ولتاژ پایین، اغلب آنهایی که برای تنظیمات صنعتی استفاده می­شد در محدوده­ 2000v به پایین بودند.طراحی های ولتاژ متوسط در محدوده­ 2000-35000v هستند و ولتاژ بالا مربوط به 35000v به بالاست.کابل ولتاژ متوسط بیشتر در تجهیزات ایستگاه­های فرعی موبایل، برای توزیع نیرو در تنظیمات صنعتی و در حفاری برای تامین نیروی دریل، بیل و غیره استفاده می­شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>