اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع کابل


استفاده از فویل برای کابلهای دیتا

حفاظ گذاری فویل در کاهش EMI و دیگر crosstalk ها در هر طرح کابلی حیاتی است. در کابل دیتای پیچ خورده، دو نوع فویل نازک ممکن است در داخل استفاده شود، فویل آلومینیوم و فویل مسی. سه روش به طور شایع در ساخت فویل کابل استفاده می­شود: طولی، اریب و پیچانده شده.

انواع روش های استفاده از فویل برای کابل دیتا

استفاده از فویل ها برای محافظت از کابلهای دیتا به 3 روش می باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

  • فویل طولی
  • فویل اریب
  • فویل پیچانده شده
  • فویل طولی برای کابلهای دیتا

طولی: آسانترین و ارزانترین روش فویل ساخت کابل طولی با استفاده از فویل آلومینیومی یا مسی است. این بهترین کارآمدی در حفاظ گذاری الکتریکی را ارائه می­دهد و نیاز به پردازش تولید اضافی ندارد. ولی وقتی که فویل با روش طولی استفاده می­شود، می­تواند سفت تر شود و بعد از حرکت به آن کارآمدی نخواهد بود. برای مثال، وقتی شما آن را بیش از چند بار حرکت دهید، فویل شروع به ترک خوردن می­کند.کابل profibus زره شده از Helukabel همراه با حفاظ گذاری آلومینیومبرای افزایش انعطاف پذیری، شخص باید فویل را با روش اریب استفاده کند.

طولی: نیاز به پردازش تولید اضافی ندارد. ولی وقتی با روش اریب استفاده شود، حفاظ گذاری فویل بیشتری نسبت به طولی نیاز است.پس مصرف فویل و هزینه افزایش پیدا می­کند. نهایتا حفاظ گذاری اریب به کارآمدی طولی نیست.پیچاندن حفاظ فویل بیشترین انعطاف پذیری را ارائه می­دهد. ولی کارآمدی حفاظ گذاری آن در بین این سه روش بدترین است.همچنین هزینه را افزایش می­دهد که در اثر تولید فویل نواری است.

حفاظ گذاری بین حفاظ کابل و اتصال دهنده، کافی نیست.مقداری سیم مسی لخت یا نازک در طول حفاظ گذاری فویل ضروری است.سیم مسی می­تواند در کابل به دو روش به کار رود.یک هسته­ غیر مستقیم یا از طریق نوار کردن سیم مسی نوارهای بلندتر ارزانتر هستند.لخت کردن آن سریع و آسان است.ولی آنها میزان تضعیف را کاهش می­دهد.انعطاف پذیری را ضعیف می­کند. به خصوص در کاربردهای حرکتی در شیار کابل خدمات عمری آن ضعیف است.آنها میرایی بیشتری از نوارهای کوتاه ارائه می­دهند ولی هزینه را افزایش می­دهد و لخت کردنشان سخت تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>