اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موبایل

تعمیرکار حرفه ای موبایل کسی است که به طور کامل به تمامی جنبه های موبایل هوشمند امروزی مسلط باشد. بتواند در یک چشم به هم زدن ایرادهای گوشی های خراب شده را پیدا کند و در نهایت قادر به تعمیر کامل گوشی باشد. به نحوی که موبایل مانند روز اولش کار کند. سخت به نظر می رسد نه؟ اما واقعیت این است که تبدیل شدن به چنین تعمیرکار حرفه ای و متخصصی کار دشواری نیست.

افزایش روز افزون تقاضا برای تعمیرات موبایل

تصور جهان امروز بدون وجود گوشی موبایل هوشمند غیر ممکن است. گوشی های موبایل، یا تلفن های همراه که روزی به عنوان وسیله ای برای برقراری تماس های صوتی به کار می رفتند، امروزه همه کار می کنند. از برقرای تماس های صوتی و تصویری و متنی گرفته تا کنترل و مدیریت لوازم هوشمند خانگی. زندگی ما به گوشی موبایل وابسته شده است. افراد زیادی در سراسر جهان تنها با استفاده از یک گوشی موبایل هوشمند درآمد کسب می کنند.

خیلی ها کسب و کارهای آنلاین خود را با گوشی موبایلشان مدیریت و حتی راه اندازی می کنند. از طرفی تمامی خدمات بانکی و مالی ما امروزه با گوشی های موبایل هوشمند انجام می شود. خریدهای اینترنتی، انتقال وجه و... تنها در چند دقیقه با موبایل هوشمند امکان پذیر شده است. بنابر تمامی مواردی که گفته شد، می توان به جرات اذعان داشت که امروزه بدون گوشی موبایل هوشمند نمی توان زندگی کرد.

به همین دلیل هر روزه تعداد افرادی که به استفاده از گوشی موبایل رو می آورند بیشتر و بیشتر می شود. از طرفی تعداد بسیار زیادی از افراد به طور مداوم در حال تعویض گوشی موبایل هوشمند خود هستند. بنابراین این چرخه هرگز پایان نخواهد یافت و میزان استفاده از گوشی موبایل همواره بیشتر خواهد شد.از طرف دیگر باید در نظر داشت که گوشی های موبایل هوشمند به دلایل مختلفی همیشه در معرض خطرات زیادی قرار دارند.

یکی از مهم ترین این دلایل می تواند این باشد که این گوشی ها وسایلی الکترونیکی هستند و وسایل الکترونیکی همیشه امکان خراب شدن یا مواجهه با مشکل و ایراد را دارند. حال تصور کنید تعداد زیادی از افرادی را که هر روزه با یک ایراد یا مشکل و خرابی در موبایل خود مواجه می شوند. از آنجا که نمی توان بدون گوشی موبایل به سر برد، بلافاصله به دنبال تعمیر آن خواهند رفت.

روزانه صدها هزار گوشی موبایل در تعمیرگاه های موبایل سراسر کشور در حال تعمیر شدن هستند. با این حال تعداد تعمیرکاران موبایل هنوز هم به اندازه کافی نیست تا بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای بازار باشد. از طرفی تعداد زیادی از این تعمیرکاران به صورت تخصصی آموزش ندیده اند و در بسیاری از موارد قادر به تعمیر و رفع مشکل کامل موبایل نیستند.

همه این موارد فضا را برای افرادی که تازه می خواهند وارد بازار تعمیرات گوشی های موبایل شوند آماده کرده است. در کنار تقاضای فراوان برای تعمیر موبایل، درآمد بالایی که تعمیرات گوشی موبایل به همراه دارد می تواند انگیزه خوبی برای یادگیری این حرفه باشد. اما برای اینکه یک تعمیرکار موبایل شویم، از کجا باید شروع کنیم؟

برای تعمیرکار حرفه ای موبایل شدن چه مراحلی را باید طی کرد؟

یادگیری تعمیرات حرفه ای موبایل برعکس بعضی از حرفه ها است. در این حرفه نمی توان با کسب تجربه و یا به اصطلاح شاگردی کردن به یک تعمیرکار حرفه ای تبدیل شد. به همین دلیل گذراندن مراحل زیر برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای موبایل ضروری است.

باید ابتدا با دستگاه های الکترونیکی و نحوه مدارکشی آن ها به خوبی آشنا شد.در مرحله بعد باید شناخت دقیقی از ابزارهایی که در انجام تعمیرات موبایل مورد استفاده قرار می گیرند کسب کرد. بدون اینکه این ابزار و نحوه کار با آنها را بلد باشید نمی توانید تعمیرکار موبایل شوید.مرحله بعدی مرحله یادگیری نحوه پیدا کردن مشکل موبایل است. این مرحله که به اصطلاح به آن عیب یابی می گویند در تعمیرات موبایل اهمیت بسیار بالایی دارد. تا زمانی که عیب یابی درستی روی گوشی انجام نشود، تعمیر کامل آن ممکن نخواهد بود.

در این مرحله تعمیر گوشی موبایل را باید یاد گرفت. در واقع رفع تمامی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری که در مرحله قبل یاد گرفتیم در این مرحله به کارمان می آید. در این مرحله نحوه تعویض قطعات را نیز باید بیاموزیم.مرحله پایانی نیز فراگیری سرویس و تست گوشی موبایل هوشمند است. در این مرحله باید بتوانیم گوشی های موبایل را تست کرده و از صحت و سلامت آن ها مطمئن شویم.

فرآیند تعمیر گوشی به چه صورت است؟

در فرآیند تعمیر گوشی موبایل سه کار اصلی وجود دارند که حتما باید انجام بگیرند. کار اول عیب یابی گوشی موبایل است که در بخش قبلی آن را توضیح دادیم. شما باید تمامی عیب ها و ایرادهای نرم افزاری و سخت افزاری گوشی موبایل را در زمان کوتاهی شناسایی کنید.

کار دومی که باید انجام دهید تعمیر و تعویض قطعات است. در بسیاری از موارد که ایراد گوشی موبایل نرم افزاری است نیازی به تعویض قطعات نیست، اما در موارد دیگر تعویض قطعات یکی از کارهای اصلی تعمیرکار موبایل است. در انتها نیز سرویس و تست گوشی موبایل را باید انجام داد تا از درست بودن روند تعمیرات روی گوشی اطمینان حاصل کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>