اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هارد

اکثر تولید کنندگان لپ تاپ از هارد دیسک درایور به SSD (Soild-State Driver) که فضای کمتری را اشغال می کند و سریع تر و بدون قطعات محرک، که امکان دارد نقصی در آن پیش بیاید روی آورده اند. "اس اس دی" ها نیز خود دارای مشکلاتی می باشند. اگر در استفاده از "اس اس دی" احتیاط لازم را انجام دهید اطمینان داشته باشید که تا جای ممکن، می توانید از آن استفاده کنید.

چه مدت می توانید از "اس اس دی" استفاده کنید؟

SSD بر پایه فلش است، به این معنی که اجزای سازنده آن محرک نیست خوشبختانه با تکنولوژی جدید شما قادرهستید تا حجم بسیار زیاد از اطلاعات را بدون نگرانی از اینکه دیسک بشکند و یا درایو مشکل پیدا کند را روی "اس اس دی" بنویسید. سال پیش روی چندین درایو "اس اس دی" آزمایش هایی صورت گرفت که بیش از 2پتابایت اطلاعات بر روی آن بدون هیچ اشکالی نوشته شد. تحقیقات نشان می دهد با کاهش تعداد گردش برای خواندن و نوشتن به صورت تکنیکی طول عمر آن زیاد می شود. شما می توانید با رعایت بعضی نکات، از درایو "اس اس دی" مدت زمان بیشتری استفاده کنید و دیرتر مجبور به استفاده از خدماتی مانند تعمیرات هارد بشوید.

پرهیز از دمای بالا

"اس اس دی" ها از "اچ دی دی" نسبت به سرما و گرما مقاومت بیشتری دارند. برای مثال HyperX 3KMLC "اس اس دی" در حین کار دارای رنج دمایی 0°C تا 70°C است در حالی که Western Digital Black HDD بین 5°C تا 55°C می باشد. دمای مناسب در حین سیو کردن برای HyperX 3KMLC SSD، -40°C تا 85°C و برای Western Digital Black HDD بین 40°C تا 70°C می باشد.

همانطور که گفتیم "اس اس دی" دمای زیاد را برای زمان بیشتری می تواند تحمل کند. اما گذاشتن یک "اس اس دی" در حال ذخیره سازی برای تمام طول فصل تابستان در آریزونا و یا در سرمای فصل زمستان Minnesota برای درایو خوب نیست.

بالا و پایین رفتن زیاد دما برای هیچ یک از دستگاه های الکترونیکی مناسب نیست و باید میزان نوسانات دما را کم کنید. خوب است بدانید که دما روی "اس اس دی" که در آن داده ذخیره می شود، می تواند داده ها را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

بیشتر کسانی که برای کارهای روزانه و اولیه از "اس اس دی" استفاده می کنند دلیلی برای نگرانی ندارند، ولی کاربران کسب و کار و کسانی که حجم زیادی اطلاعات برای مدت زمان طولانی ذخیره می کنند ( مثل طراحان و عکاسان) می بایست در هنگام ذخیره سازی اطلاعات مواظب باشند که "اس اس دی" زیاد داغ نشود چون باعث از بین رفتن اطلاعات می شود.

اجتناب از قطعی برق

قطع شدن برق می تواند باعث خرابی هریک از قطعات کامپیوتر شود و "اس اس دی" ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر منبع تغذیه در هنگام نوشتن قطع شود در بهترین حالت امکان از دست دادن اطلاعات و در بدترین حالت از بین رفتن درایو نیز وجود دارد.در سال 2013 محققان نتایج مطالعاتی را منتشر کردن که بر پایه ی این اطلاعات، عمده ی داده ها بعد از قطعی برق می توانند از بین بروند. سوالی که مطرح است این است که چگونه می توان مانع از قطع شدن برق شد؟!

یکی از رایج ترین و راحت ترین راه حل ها استفاده از "یو پی اس" می باشد. "یو پی اس" مثل یک محافظ نوسان با باتری است که با اتصال دستگاه های خود به آن، در صورتی که برق قطع شود باتری توان لازم برای تمام شدن پروسه نوشتن را فراهم خواهد کرد و با خاموش کردن دستگاه می توان مانع از بین رفتن داده ها شوید.

اگرچه چرخه ی خواندن و نوشتن به ندرت باعث اشکال می شود، ولی با انجام چند کار می توان مانع از ایرادات احتمالی شوید. از جمله کارهایی که می توانید انجام دهید، آزاد گذاشتن درایو تا جایی که امکان دارد و در تکنولوژی به این تکنیک "Wear Leveling" گفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>