اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موبایل

گاهی اوقات تبلت ها و گوشی ها دارای باتری های بزرگ ( بالای 2000 میلی آمپر) بدون آب خوردگی و صدمه دیدن دیگر شارژ نمی شوند و به اصطلاح باطری گوشی می خوابد. این مسئله و راه های برطرف کردن آن جزء آموزش تخصصی تبلت است اما ما در اینجا به طور فشرده سعی می کنیم تا به صورت کلی آن را برایتان شرح دهیم.

برای عده زیادی این اتفاق افتاده است که فرضا برای یک مدت کوتاهی شاید چند روز از گوشی یا تبلت خود استفاده نکرده اند و یا در هنگام شارژ شدن دستگاه از آن استفاده کرده اند به دلیل اینکه مقدار جریان کشی ای که گوشی برای کار کردن مصرف می کند از مقدار شدت جریانی که شارژر در حال شارژ شدن باطری است و نهایتا خروجی دارد بیشتر می باشد طی چند بار این اتفاق باعث کاهش توان سلول باطری برای ذخیره نیرو می شود.

بسیاری از کاربران بعد از اینکه باتری دستگاهشان به طور کامل خالی شده و دیگر شارژ نمی شود، دستگاه خود را به تعمیرگاه های موبایل برده و دلیل خاموش شدن دستگاه را هم نمی دانند فقط مطمئن هستند که نه آب خورده و نه ضربه دیده است.

و می گویند که گوشی یا تبلت خود به خود خاموش شده است و یا تا دیشب در حال کار کردن با دستگاه بوده ولی صبح دیگر روشن نشدهتعمیر کاران ممکن است با شک دادن باطری آن را احیا کنند و هزینه شک دادن را با شما حساب می کنند و یا ممکن است باطری شما شک را هم نگیرد فرد در این موقع مجبور به خرید یک باطری نو می شود.

وقتی مقدار ذخیره نیرو در باطری دستگاهمان را مثل بازی کردن روشن بودن وای فای  فعال بودن سیم کارت پخش موزیک روشن بودن نور صفحه ال سی دی را از کاربیاندازیم و بگذاریم گوشی در حالت stand by شارژ شود این کار از خالی شدن آی سی در باطری جلوگیری می کند.

وقتی که شارژ باطری دستگاه کم می شود فرضا به دلیل خالی شدن باطری خود دستگاه خاموش می شود. و گاهی کاربران برای استفاده سریعتر از گوشی قبل از اینکه باطری به مقدار کافی شارژ شده باشد پشت سر هم کلید پاور گوشی را می زنند این کار باعث می شود مقدار انرژی که در گوشی در حال پر شدن و زیادتر شدن است هم خالی شود تا جاییکه دیگر هیچ ولتاژی در باطری نماند

وقتی که گوشی خاموش را بخواهیم روشن کنیم جریانی حدود 50 صدم آمپر می کشد تا روشن شود ولی توانی که باطری دارد نهایتا می تواند 10 صدم آمپر خروجی دهد با مکرر زدن کلید پاور برای زودتر روشن شدن باطری به علت عجله داشتن و یا استفاده از دستگاه در حال پخش موسیقی و دانلود است به طوریکه کاربر در حال بازی کردن با دستگاه هم می باشد پس در این صورت لایت (نور) ال سی دی هم روشن است این روند جریان کشی گوشی از باطری سریعتر از جریانی که باطری از شارژر می کشد است.

البته در باطری های نیکل کادمیم این روند که باطری تا بیشترین حد ممکن خالی شود و دوباره تا %100 پر شود خوب است و برای عمر باطری مفید است به عبارتی باطری کالیبره می شود. ولی باید مراقب باشیم باطری از %5 شارژ کمتر نشود چون همین باطری های نیکل کادمیم هم ممکن است به اصطلاح بخوابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>