اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قطار_هوشمند_سریع_السیر_چین

سریع ترین قطار بدون راننده دنیا:
احداث خط قطار سریع السیری به طول174 کیلومتر و با سرعت 350 کیلومتر در ساعت از پکن به جانگجیاکو یکی از مهم ترین اخبار روزهای اخیر است. چین در آستانه المپیک 2022 از این قطار سریع السیر خود بهره برداری کرده و به طرز اعجاب انگیزی زمان سفر میان این دو شهر را از 3 ساعت به کمتر از یک ساعت کاهش داده است. سریع ترین قطار بدون راننده جهان که اولین قطار سریع السیر هوشمند نیز نام گرفته است دارای 10 ایستگاه مابین پایتخت چین و شهر میزبان المپیک زمستانی، جانگجیاکو است. این قطار در بخشی از مسیر خود به شهر بادالینگ چینگ چان می رسد، شهر مهمی برای توریست هایی که به دیوار بزرگ چین علاقه دارند زیرا مهم ترین نقطه از دیوار بزرگ چین در این شهر واقع شده است.

بلیط قطارقطار بدون راننده:
قطار سریع السیر چین به شیوه هوشمند حرکت کرده و در کل پروسه مسافرگیری تا پیاده شدن مسافر نیازی به نیروی انسانی ندارد. در این قطار از راننده و خدمه استفاده نشده و همه فعالیت های قطار به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می شود. در بخش چک این نیز از بلیت کاغذی استفاده نمی شود و روبات ها با تشخیص چهره مسافران دارای بلیت را شناسایی می کنند. مهم ترین نکته این قطار پر سرعت جدید چین حرکت آن بدون راننده است، شروع حرکت قطار و تنظیم سرعت آن در طول مسیر و ایستادن در 10 ایستگاه میان راه از جمله فعالیت های خودکار قطار سریع السیر چین است. برای حل مشکلات احتمالی در طول سفر نیز سنسورهای فراوانی در سراسر قطار نصب شده که در صورت بروز مشکل آن را شناسایی کرده و مسئله را به شیوه خودکار حل می کند و آن را به مرکز گزارش می دهد، البته چینی ها لازم دانستند از نظر ایمنی یک راننده واقعی نیز در قطار حاضر باشد ولی این شخص یکی از کم کارترین رانندگان قطار در سراسر جهان خواهد بود زیرا کلیه فعالیت های قطار و حرکت آن به صورت اتوماتیک انجام می شود.

قطار هوشمند سریع السیر چین:
در اوایل دی ماه اولین قطار سریع السیر بدون راننده در چین راه اندازی شده و این قطار تا امروز بی هیچ حادثه ای مشغول فعالیت است. قطار سریع السیر جدید چین دارای 2700 سنسور برای گردآوری داده ها و تشخیص مشکلات فنی و حوادث است، صندلی های این قطار مجهز به مانیتور لمسی و شارژر بیسیم بوده و کابین ها دارای اینترنت پر سرعت5G هستند. از دیگر تجهیزات هوشمند این قطار سریع السیر می توان به نورپردازی هوشمند و حرکت خودکار بدون نیاز به راننده، استفاده از روبات برای چک این با استفاده از فناوری تشخیص چهره و تنظیم سرعت مطابق قوانین بین ایستگاه های مختلف اشاره کرد.

قیمت بلیت سریع ترین قطار جهان:
بلیت های سریع ترین قطار جهان که از 10 دی ماه آغاز به کار کرده است در حدود یک دلار گرانتر از سایر قطارهای چین است. بلیت قطار سریع السیر هوشمند چین از 12 دلار شروع شده و یک دلار از کمترین قیمت قطارهای معمولی چین بیشتر است. برخی از بلیت های این قطار گرانتر بوده و به قیمت 38 دلار نیز می رسد. با توجه به طول مسیر و مکان انتخابی برای نشستن قیمت بلیت قطار سریع السیر بدون راننده چین بین 12 تا 38 دلار متغیر است.

امکانات قطار سریع السیر جدید چین:
با توجه به اینکه قطار سریع السیر جدید چین پیش از المپیک جهانی راه اندازی شده است در ساخت آن به نیازهای خبرنگاران و ورزشکارانی که در سال 2022 از آن استفاده می کنند نیز توجه کرده اند. کابین های بزرگ برای قرار دادن تجهیزات ورزشی زمستانی، مکانی برای انتقال امن و سالم نمونه های آزمایش دوپینگ ورزشکارها، امکان پخش زنده و تغییر کاربری سالن بزرگ پذیرایی به سالن مطبوعاتی و قرار دادن پریز شارژ برای هر میز از جمله این ویژگی ها است. یکی از مهم ترین امکانات این قطار اینترنت با سرعت بالا است که امکان پخش زنده مصاحبه های مطبوعاتی و گزارش رسانه ها از داخل قطار را میسر می کند.

خط آهن سریع چین و توجه به افراد نیازهای ویژه:
در قطار سریع السیر جدید چین بخشی از کابین دارای صندلی های متحرک است که بتوان صندلی را از جایگاه خارج کرد تا کابین برای استفاده افراد با صندلی چرخدار آماده شود. این کار نه تنها توجه به افراد با نیازهای ویژه است بلکه برای سهولت رفت و آمد ورزشکارانی که با ویلچر سفر می کنند در نظر گرفته شده تا در طول المپیک به راحتی در بین دو شهر مهم المپیک زمستانی 2022 سفر کنند. توجه به نیازهای معلولین و قرار دادن انواع امکانات مورد نیاز آنها در دسترس یکی از ویژگی های مهم سریع ترین قطار بدون راننده چین است.

قطار_هوشمند_سریع_السیر_چین2

خط آهن جینگ-ژانگ:
به مسیر قطار سریع السیر جدید چین خط آهن جینگ-ژانگ نیز گفته می شود. این نام پیشتر برای نامیدن خط آهنی به کار می رفت که 1909 تأسیس شده بود و اکنون کاملا از بین رفته است. ویژگی مهم خط آهن جینگ-ژانگ قدیم، طراحی کامل آن توسط چینی ها است، سفر با این خط در گذشته به بیش از 8 ساعت زمان نیاز داشت ولی امروز طی کردن این مسیر با قطار سریع السیر جدید تنها در 47 دقیقه امکان پذیر است.

صنعت خط آهن و قطار چین:
گسترده ترین شبکه خط آهن در کشور چین قرار دارد، این شبکه ریلی 35 هزار کیلومتر را شامل شده و سریع ترین قطارهای جهان از آن عبور می کنند. سریع ترین قطارهای جهان که مگلو نام دارند با سرعت 431 کیلومتر در ساعت فرودگاه شانگهای و شرق چین را به هم متصل کرده و سایر قطارها در این شبکه ریلی نیز سرعت بالایی دارند. افتتاح قطار سریع السیر بدون راننده نیز بخشی از صنعت راه آهن چین است که هر روز پیشرفت بیشتری کرده است.

قطاری با سرعت 800 کیلومتر در ساعت:
کشور چین به خوبی از پس ساختن انواع قطارهای پر سرعت برآمده و در طول شبانه روز مگلوهای فراوانی در چین در حرکت هستند. این کشور هدف رسیدن به قطار سریع السیری با سرعت 800 کیلومتر در ساعت را برای خود در نظر گرفته و باور دارد که به زودی ساخت چنین قطاری را آغاز خواهد کرد. چنین سرعت خارق العاده ای را پیش از این در هواپیمای کروز نوعی از هواپیماهای تجاری شاهد بوده ایم. استفاده از فناوری مغناطیسی برای ساخت این قطار سریع السیر در نظر گرفته شده است. چین پیشتر نیز از این فناوری برای ساخت قطارهای پر سرعت استفاده می کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>