اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

WebAR

برخلاف تجربیات واقعیت افزوده و مجازی که شما را ملزم به بارگیری برنامه ها یا داشتن سخت افزار ویژه می کند، این فناوری در مرورگر اینترنت همراه شما زندگی می کند.WebAR یک فناوری دیجیتال است که به شما امکان می دهد به راحتی تجربیات AR را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید بدون نیاز به برنامه.

به سادگی کاربران خود را به یک URL خاص ارسال کنید و رونق بگیرد: آنها بلافاصله با آخرین تجربه دیجیتالی شما ارتباط برقرار می کنند. با استفاده از این فناوری، می توانید یک برچسب محصول را زنده کنید (حتی اگر چاپ شده باشد) یا یک نسخه نمایشی کاملا تعاملی محصول را در پشت کارت ویزیت خود اضافه کنید.

واقعیت افزوده مبتنی بر موبایل  نوعی AR که روی تلفن یا رایانه لوحی شما اجرا می شود در طی دو سال گذشته محبوبیت زیادی را پشت سر گذاشته است. با این حال، همیشه کمی وقفه وجود دارد: کاربران برای لذت بردن از تجربه ابتدا باید یک برنامه را بارگیری کنند. با WebAR، دیگر چنین نیست. ویژگی های واقعیت افزوده اکنون می توانند مستقیماً در مرورگر وب شما زندگی کنند.

فناوری WebAR

مطالعات نشان می دهد که با افزودن تعامل به محتوا، پیام رسانی شما می تواند تا 80 درصد در ذهن کاربر گیرتر باشد. این واقعیت، همراه با توانایی به اشتراک گذاری محتوای AR از طریق وب سایت خود، فرصتی عظیم برای بیرون کشیدن آب اضافی از استراتژی محتوای شما است. دیگر نیازی به ارسال کاربران به یک سایت شخص ثالث مانند Facebook، Snapchat یا TikTok نیست. شما می توانید تجربیات WebAR را از هر URL دلخواه خود راه اندازی کنید.

همانند وب سایت های ثابت، هنگام استفاده از WebAR، تجزیه و تحلیل های مختلفی برای ردیابی و تجزیه و تحلیل در دسترس است. نه تنها می توانید معیارهای سنتی مانند مشارکت و زمان در صفحه را ردیابی کنید، بلکه می توانید اطلاعات دقیق تری مانند مدت زمانی که کاربر با یک محصول خاص ارتباط برقرار کرده یا حتی اگر یک کاربر از طریق تجربه شما "چیزی را امتحان کرد" - اندازه لباس آنها برای مرجع آینده

یک نکته احتیاط آمیز: جستجوی داده نباشید! محافظت از داده ها فوق العاده مهم است و با پیشرفت در فن آوری هایی مانند ردیابی چشم، تشخیص چهره و هدف قرار دادن تصویر، قدرت جمع آوری اطلاعات شخصی فقط در حال افزایش است. در حقیقت، بعضی اوقات برای ساختن تجربیات واقعیت افزوده و مجازی به این فناوری ها نیاز است. اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که ما به عنوان سازندگان محتوای دیجیتال با احترام با این قدرت رفتار کنیم

نحوه شروع کار با WebAR

ایجاد یک خانه برای ویژگی WebAR شما ساده تر نیست. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مخاطبان خود را به یک URL مشخص هدایت کنید و دیگر در مسابقات شرکت نمی کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار قدرت کدهای QR است. کاربران به راحتی برنامه دوربین را روی تلفن خود باز می کنند، لنزهای خود را به سمت QR نشان می دهند و از آنها خواسته می شود تا تجربه جدید WebAR شما را تجربه کنند.

این فناوری به شما امکان می دهد به راحتی محتوای تعاملی را در هر مکان جاسازی کنید. اگر ترجیح می دهید از استفاده از کدهای QR خودداری کنید، می توانید به سادگی URL فعال شده با AR خود را لیست کرده یا به اشتراک بگذارید. در آن زمان، تجربه WebAR به طور خودکار شروع می شود.

این تجارب همچنین می توانند برای افرادی که ممکن است در دستگاه های قدیمی یا در اتصالات پهنای باند آهسته مرور می کنند، شامل بازدهی باشد. این یک روش عالی است که باید به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که کل مخاطبان شما یک تجربه بهینه دارند.روند توسعه ایجاد تجربیات WebAR را می توان به شش مرحله ساده تقسیم کرد:

برنامه ریزی و خلاقیت: همیشه با یک برنامه ریزی کاملاً کامل شروع کنید که به طور واضح مخاطب، اهداف کمپین و دیدگاه خلاقانه شما را بیان کند. این به شما کمک می کند تا بعداً تصمیمات خود را مطلع کنید.

انتخاب بستر های نرم افزاری: دو سیستم عامل پیشرو در صنعت برای ایجاد تجربیات WebAR وجود دارد. دیوار هشتم و زاپار. این بسته های نرم افزاری است که با دسترسی به فناوری های پایه مورد نیاز برای ایجاد تجربیات شگفت انگیز WebAR - به ابزارهایی مانند ردیابی سطحی و تشخیص تصویر، زندگی توسعه دهندگان را آسان می کند. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما استفاده از یکی از این دو سیستم عامل باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما در مقایسه با توسعه تجارب شما از ابتدا می شود.

ایجاد دارایی: اکنون زمان شروع ساخت دارایی های دیجیتال سه بعدی است. یک تجربه خوب WebAR در واقع متعادل کردن دید خلاقانه شما با سرعت پهنای باند موجود است. مدل های بسیار دقیق یا انیمیشن های فوق العاده پیچیده باعث می شوند که تجارب تحت وب به کندی اجرا شوند. برای داشتن یک تجربه بهینه، بر ایجاد دارایی های هنری با کیفیت پایین و انیمیشن های جذاب و در عین حال ساده تمرکز کنید.

مونتاژ: با در دست داشتن برنامه، پلتفرم انتخاب شده و دارایی های آماده برای استفاده، می توانید شروع به توسعه تجربه جدید WebAR خود کنید. این کار از طریق بستری که در بالا انتخاب کرده اید انجام خواهد شد. مانند اکثر توسعه های دیجیتال، این فرآیند کاملاً فنی است و بهترین توسعه دهنده یا تیمی از توسعه دهندگان با تجربه ساخت در سیستم عامل آن را به خوبی انجام می دهند.

تست: تست یک مرحله مهم هنگام ایجاد هر تجربه دیجیتالی است - اما به ویژه با WebAR، زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ما توصیه می کنیم آزمایش را در همه سیستم عامل های اصلی تلفن همراه و مرورگرهای وب انجام دهید. در صورت امکان، ما همچنین پیشنهاد می کنیم که تجربه اتصال به شبکه های مختلف (Wi-Fi، 4G، 3G و غیره) را تجربه کنید.

توزیع: اگر ترجیح می دهید همه چیز ساده باشد، 8th Wall و Zappar خدمات میزبانی و ادغام URL های سفارشی را ارائه می دهند. شما همچنین می توانید تجربه نهایی را صادر کرده و آن را در سرورهای خود میزبانی کنید. به هر صورت، اکنون می توانید تجربه جدید WebAR خود را به سادگی با به اشتراک گذاری URL میزبان از طریق QR یا هر روش دیگر به اشتراک بگذارید.

فناوری امروز کجاست؟

شرکتهایی مانند گوگل، اپل و موزیلا سالهاست که در پشت صحنه کار می کنند تا به تحقق WebAR کمک کنند. تلاش های جدی و تحقیقاتی در زمینه WebAR از دهه 2000 آغاز شد اما در سه تا پنج سال گذشته واقعاً افزایش یافت. این تلاش ها نتیجه داده و این فناوری اکنون برای زمان نخست آماده شده است.

WebAR توسط تمام تولیدکنندگان عمده تلفن های همراه  مانند سامسونگ، اپل، HTC، شیائومی، هواوی و سایر موارد - و در همه مرورگرهای وب اصلی، از جمله Safari، Chrome و Firefox پشتیبانی می شود. به عنوان مصرف کننده و خالق، این بدان معناست که اکنون با انتشار یک تجربه WebAR، به سه میلیارد مجموعه کره کره چشم دسترسی داریم. به شما بستگی دارد که به آنها برسید.

هنگام مقایسه WebAR با فناوری AR سنتی تلفن همراه، محدودیت هایی وجود دارد که می خواهید بخاطر داشته باشید، عمدتا در مورد قابلیت اطمینان گرافیکی و نرخ فریم. هنگام استفاده از WebAR، سرعت اتصال شبکه کاربر محدود می شود. این بدان معناست که مدل های سه بعدی، انیمیشن های پیچیده و صحنه های بزرگ حاوی جزئیات بالا می توانند منجر به تجربه کاربری فرعی شوند.

شما باید مطمئن شوید که در هنگام ایجاد یک تجربه WebAR، بهترین روشهای ایجاد فشرده سازی و هنرهای کم پلی را دنبال می کنید. این به شما کمک می کند تا تجربه شما به راحتی در همه دستگاه ها و اتصالات شبکه اجرا شود. همانطور که در بالا ذکر شد، یک توسعه دهنده خوب همچنین باید برای آن دسته از کاربرانی که از اتصال های کند یا تلفن های قدیمی استفاده می کنند، در یک راه حل جایگزین برنامه ریزی کند.

هنگامی که WebAR را به عنوان بخشی از فروش، بازاریابی یا تبلیغات بعدی خود در نظر می گیرید، به خاطر داشته باشید که این فقط یک ابزار در جعبه ابزار شما به عنوان سازنده محتوای دیجیتال است. ایجاد یک تجربه با کیفیت WebAR بیشتر به معنای استفاده از فناوری برای ایجاد یک چیز جالب است. به این فکر کنید که چگونه می توانید از این تجربیات برای پیوند دادن یک کمپین بزرگ تر، تعریف یک داستان جذابتر یا به اشتراک گذاشتن چیزی بیشتر استفاده کنید.

یک یادداشت سریع درباره فناوری 5G

5G نویدبخش سرعت اینترنت همراه 5 تا 10 برابر سریعتر از سریعترین اتصال 4G است. این برای WebAR به چه معناست؟ تصور کنید که یک بازی فوتبال NFL به صورت سه بعدی و درست روی میز غذاخوری شما تماشا می کند. یا شاید در حالی که قادر به دیدن رنگ های جدید رنگ و گزینه های مبلمان در اتاق نشیمن خود هستید، در حال تماس تلفنی با طراح داخلی خود هستید.

فناوری 5G قرار است یک تغییر دهنده بازی برای WebAR و سایر فن آوری های تعاملی مانند WebVR و پخش مستقیم 360 درجه باشد. تجربیاتی که امروز شاهد آنها هستیم تازه آغاز کار هستند.با استفاده از فناوری WebAR، شما اکنون توانایی افزودن تعامل با هر برچسب محصول، پوستر تبلیغاتی یا تبلیغ چاپی را دارید. مارک هایی مانند Adidas، Coors و Spider-Man در حال حاضر از قدرت WebAR استفاده می کنند و نتایج واقعی را می بینند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>