اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

پرینتر

اولین آزمایشات با قطره های جوهر الکترواستاتیکی (باردارشده) بروی کاغذ در سال 1749 توسط Nollet انجام شد و در سال 1876 دستگاه جوهر افشان به تلگراف متصل شد و در طول ده ی 60 و 70 پرینترهای جوهر افشان برای ماشین تحریر و سپس رایانه توسعه داده شدند. در همان زمان هم این تکنولوژی برای نساجی مورد استفاده قرار گرفت به طوری که در سال 1975 شرکت آمریکایی MILLIKEN تولید انبوه فرش های با تکنولوژی جوهر افشان را شروع کرد.

شرکت ژاپنی Seiren در سال 1989 در قالب طرح تامین مدیریت زنجیره ای خود تولید پارچه با جوهر افشان را آغاز کرد. اولین پرینتر جوهر افشان برای نمونه های پارچه ای در سال 1991 توسط شرکت STORK و در سال 1995 توسط Canon/Kanbo تولید گردید. این دستگاه ها به دلیل قیمت بالا هزینه های عملیاتی بالا و عدم اطمینان در تولید هیچ گاه به فروش نرفت.

اولین موفقیت پرینترهای جوهر افشان پارچه در نمایشگاه ماشین آلات ITMA در سال 1999 در پاریس به دست آمد که از آنجا به بعد فناوری آنها به طور مدام بهبود یافته است و استفاده از جوهر افشان به صورت گستره افزایش یافت.در اروپا شرکت ایتالیایی Mantero و در سوییس شرکت Schlaepfer در چاپ پارچه ی دیجیتال برای صنعت مد پیشگام شدند.

به طوری که 10% از تولیدات چاپ دیجیتال توسط شرکت Mantero از سال 1999 تا 2005 انجام شد. در سال 2001 jacob Schlaepfer با استفاده از چاپ جوهر افشان روی کاغذ و سپس طی یک فرایند حرارت خشک طرح را بروی پارچه های پلی استری منتقل نمود.

طراحانی مانند Issey Miyake, Jean Paul Gaultier, Pia Myrvold and J. R.Campbell, Prada, Jonathan Saunders, Hussein Chalayan og Antonio Cuitto همگی این فناوری را پذیرفته و مورد استفاده قرار دادند. تکنولوژی جوهر افشان برای بازارهای متوسط سودآور بود برای مثال بعضی از شرکت ها مثل شرکت آمریکایی Beta Management Team [BMT] و شرکت ژاپنی Seiren Viscotec این موضوع را ثابت کرده اند.

برای مثال عرض میکنم همین شرکت آمریکایی با روشی مثل روش jacob Schlaepfer به دلیل اینکه می توانست الگوهای طرح را با تکرار خیلی تمیز و مناسب ایجاد کند یک کسب و کار مدیریتی به اسم Zero Inventory Production  ایجاد کرد که به معنی تولید موجودی صفر است در این طرح هیچ سرمایه گذاری حضور نداشت چون محصولات در ازای تقاضای مشتری چاپ میخوردند و نیاز مشتری در یک دوره 6 ماهه با قیمتی برابر 8.50 دلار در هر یارد حاضر میشد!چاپ دیجیتال اونقدر سریع رشد پیدا کرد که در سال 2001 چند مدرسه طراحی برای آموزش طراحی آن تأسیس شدند همانند Designskolen Kolding.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>