اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ پودری

پوشش های پودری اولین بار در اوایل دهه پنجاه میلادی در ایالات متحده آمریکا تولید و مورد استفاده قرار گرفت. این رنگها شامل ترکیباتی مانند رزینها، رنگدانه ها و افزودنیهای دیگر می باشد.پوشش های پودری به گروهی از پوشش ها القا می شوند که از مخلوط رزین، عامل شبکه ای کننده، پیگمنت ها و سایر افزودنی ها به دست آمده است. برای تولید این پوشش ها ابتدا مواد اولیه به شکل مذاب با یکدیگر مخلوط می شوند سپس مذاب حاصل سرد می گردد و طی دو مرحله به ذراتی با اندازه بین ده تا صد میکرون تبدیل می شوند.

این پوشش ها برای اولین بار در دهه ی 1950 به عنوان پوشش های نوین وارد بازار شدند و تولید آنها روز به روز گسترش یافت.این پوشش ها عمدتاً با استفاده از روش های الکتروستاتیک اعمال می گردند.رنگ پودری با یک تفنگ الکترواستاتیک بر روی سطوح مورد نظر پاشش می شود.ذرات پودر در تفنگ باردار شده و لایه نازک چسبناکی را روی سطح مورد نظر تشکیل می دهند و پس از قرار گرفتن در یک کوره در اثر حرارت، ذرات پودری ذوب شده و پس از ایجاد چسبندگی و باند عرضی یک پوشش سخت، بادوام و غیرقابل انحلال را ارائه می دهند.

ذرات چسبیده به سطح فلز، در کوره های صنعتی مخصوص تا 200 درجه سانتیگراد پخت می شود. رزین ذوب شده در سطح فلز همجوش شده و ایجاد سطحی یکدست، ضخیم و مقاوم می کند. نتیجه کار سطحی زیبا و براق با مقاومتی بسیار عالی در مقابل مواد شیمیائی، خراش و پوسته شدن و سه برابر مقاوم تر از رنگ های پایه حلال می باشد.

رنگ مایع پایه حلال می تواند تحت تأثیر شرایط آب و هوائی مثل دما و رطوبت قرار گرفته و نتیجه کار کیفیت پایین تر، روان شدن و یا سطح پوست پرتقالی باشد. علاوه بر شرایط جوی، مهارت نقاش نیز تأثیر مستقیم در کیفیت خواهد داشت. از آنجائی که رنگ پودری از طریق بارداری الکترواستاتیکی به قطعه کار می چسبد، به دست آوردن یک سطح یکدست و با کیفیت بالا در هر شرایط جوی ممکن می باشد.رنگهای پودری به صورت کاملا خشک اعمال شده ومستقیما روی سطح پاشیده می شوند. به دلیل عدم نیاز به حلالها، کاملا با محیط زیست سازگار است.

مزایای استفاده از رنگهای پودری

  • عاری بودن از فلزات سنگین ( نظیر سرب, کادمیوم و…) و غیر سمی بودن
  • عدم وجود حلال وبه تبع آن عدم وجود بخارات مضر
  • کاهش بیماریهای تنفسی وعفونتهای ریوی به دلیل عدم وجود حلالها
  • ضریب ایمنی بالاتر نسبت به رنگهای مایع از نظر خطر آتش سوزی
  • کاربری نسبتا سهل و آسان رنگ و آماده مصرف بودن آن و عدم نیاز به آموزشهای تخصصی پرسنل رنگ کار
  • صرفه جویی درزمان و افزایش سرعت تولید و در نتیجه کاهش مصرف انرژی
  •  امکان استفاده از 95% رنگ به دلیل قابلیت بازیافت و استفاده مجدد
  •  افزایش طول عمر قطعات رنگ آمیزی شده به دلیل بالا بودن مقاومتهای شیمیایی و مکانیکی رنگهای پودری در مقایسه با رنگهای مایع
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>