اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم

آلیاژ های خالص یا آلیاژ های سری 1000 را آلیاژ هایی تشکیل می دهند که حداقل 99 درصد آن ها را آلومینیوم خالص تشکیل داده باشد.این سری از آلیاژهای آلومینیوم دارای مقاومت فوق العاده ای در برابر خوردگی بوده رسانای قوی برق و گرما و دارای خواص مکانیکی ضعیفی می باشد. همچنین با وجود جوش خور بودن قابل توجه این سری، به دلیل محدوده ی کوچک ذوب شان دقت بسیار بالایی نیاز است تا بتوان یک پروسه ی قابل قبول جوشکاری را رقم زد.

آلیاژ های 1100، 1120و1150 با توجه به میزان مس موجودشان متفاوت تر از بقیه ی آلیاژ های این سری هستند.آلومنیوم تصفیه شده یعنی 1199 و 1198 دارای درصد خلوص بین 99/9 تا 99/95 هستند.آلیاژ 1150A بیشتر از 99/5 درصد خلوص داشته و یکی از پر کابرد ترین آلیاژ های آلومینیوم است.بیشترین قدرت کششی این سری از 10 تا 27 ksi متغیر است.

کاربردها

با وجود کرنش سختی پذیری بالای این سری معمولاً برای کاربرد هایی که به سختی بالا نیاز دارند مورد استفاده قرار نمی گیرند و معمولاً در آنجا که ترکیبی از شکل پذیری و مقاومت بالا در برابر خوردگی مطرح می شود از این آلیاژها استفاده می شود.که به عنوان نمونه می توان استفاده در ساخت مخزن های خاص شیمیایی و لوله کشی ها اشاره کرد.همچنین آلومینیوم های تصفیه شده(آلیاژ های 1198 و 1199)با توجه به درصد خلوص شان در ساخت چگالنده های الکترولیت، لوازم برقی و اشیا ی تزئینی در بخش های یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

آلیاژ 1150A نیز در بسته بندی ها، ساختمان سازی، ورق کاری، تیغه و پره و لوله های انتقال دهنده های گرمایی و رسانا های الکترونیکی به کار می رود.آلیاژ 1200 که درصد خلوص آن بین 99 تا 99/5 است نیز در صورت نیاز به شکل پذیری با 1150A جایگزین می شود.معمولاً برای ساخت ابزار آشپزخانه های خانگی از آلیاژهای 1100 یا 3003 استفاده می شود که از مزایای آن باید به بی نیاز بودن به لایه محافظ اشاره نمود.آلیاژ های سری 1000 با میزان ناخالصی کنترل شده در رساناهای الکتریکی برای حداقل کردن تغییرات به عنوان یک پارامتر و در ریخته گری برای جلوگیری از شکست و micro-shrinkage به کار می روند.

مقاوت در برابر خوردگی های جوی

آلیاژ هایی که مس به عنوان یکی از تشکیل دهنده ها و همبسته های اصلی آن ها مطرح است(یعنی میزان آن چیزی در حدود یک درصد یا بیشتر از آلیاژ است)میزان مقاومت کمتری نسبت به آلیاژ هایی مانند 1100 یا 3300 دارند به گونه ای که تغییر رنگ داده و یا تیره تر می شوند که البته در خواص ساختاری آن ها تمایز چندانی ایجاد نمی شود.به همین دلیل این سری از آلیاژها مقاومت خوبی در برابر این نمونه از خوردگی دارند.

مقاومت در برابر خوردگی های خاک

میزان خوردگی آلیاژ های شامل مس سری 2000 و سری 7000 به مراتب بیشتر از مقاومت سری 1000(یا 3000 و 5000 و 6000)می باشد.(هر چند معمولاً آلیاژ های 3003، 6061و6063 برای مقاصد مرتبط مطلوب تر اند)

مقاومت در برابر خوردگی اسید ها

بسیاری از آلیاژ های آلومینیوم قدرت بالایی در برابر خوردگی اسید نیتریک با درصد جرمی بین 80 تا 99 درصد دارند.آلیاژ هایی مانند 3003، 1100و 6061 استفاده ی گسترده ای برای کنترل کردن نیتریک اسید دارند.همچنین اثر گذاری سولفوریک اسید با درصد جرمی 10 یا کمتر به روی آلیاژ 1100 این اثر گذاری به قدر کافی سریع نبوده که بتواند موجب جلوگیری از استفاده های خاص این آلیاژ در کنترل کردن این اسید شود.هر چند که با بیشتر کردن این درصد و رساندن آن به 40 تا 95 درصد میزان قابل توجهی خوردگی حاصل خواهد شد.البته با زیاد تر کردن درصد جرمی میزان خوردگی مجدداً کاسته خواهد شد.

خوردگی در برابر گازها

بیشتر گازها در غیاب آب و در دمای اتاق تأثیر چندانی بر این آلیاژها ندارند.(نه تنها بر این آلیاژها که حتی بر بقیه ی آلیاژها نیز تأثیر گذار نیستند)هر چند گاز های اسیدی مانند HCL، HF و یا SO2 در حضور آب خورنده ی این آلیاژها هستند.هیدروژن سولفید اما اثر گذاری چندانی بر آن ها ندارد(چه در حضور آب و چه در غیاب آن) همچنین هیدروکربنهای هالوژنه بر آلومنیوم ها بی تأثیرند.هر چند متیل کلریدو متیل برمید به شدت خورنده آن ها بوده و نباید در مجاورتشان قرار گیرند

آلیاژ 1100

معمول ترین آلیاژ سری 1000 این آلیاژ می باشد که به صورت تجاری آلومنیوم خالص نام می گیرد.این آلیاژ نرم و چکش خوار بوده و همچنین دارای کار پذیری بالایی می باشد و برای کاربرد های شامل شکل دادن های شدید بسیار مناسب است چراکه در روند شکل دادن آهسته تر سفت می شود.این آلیاژ جوش خور ترین آلیاژ آلومینیوم است و کشش آن حدود 85 درصد آلیاژ 3003 می باشد و به طور بسیار چشمگیری توانایی کشش بسیار کمتری نسبت به آلیاژ 6061 دارد.فرم اولیه ی آن معمولاً به شکل صفحه یا مفتول بوده و خواص آن وابسته ی دما نیستند.در بین تمام آلیاژ های آلومینیوم این آلیاژ به طور مکانیکی قویترین آلیاژ است.

آلیاژ 1050

در الکتریسته و صنایع شیمیایی به علت کار پذیری و رسانایی الکتریکی بالای آن و به علت مقاومت در یرایر خوردگی بالا استفاده می شود. همچنین رسانا گرمایی بالاتر نسبت به بقیه ی آلیاژ های آلومینیوم باعث شده گاهی از آن در تولید گرماگیر استفاده شود. این سری دارای خواص مکانیکی ضعیفی بوده و با کرنش سختی، سخت می شود و عملیات حرارتی ناپذیر است. این آلیاژ و آلیاژ 1060 تنها در میزان آلومینیوم موجود متفاوتند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>