اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم

آلومینیوم فلزی است با ویژگیها و کیفیت خاص خود، از نظر وزن بسیارسبک است و در بین فلزات رده سوم سبک ترین وزن را دارد. استفاده از آن در اتومبیل مصرف انرژی را کاهش داده و تحمل ظرفیت بار را افزایش می دهد. از نظر قدرت در مقابل فشار مقاومت بالایی دارد. ضریب کششی آن نسبت به دیگر فلزات یک سوم است یعنی ممان اینرسی خاصیتی از یک مقطع است که با بهره گیری از آن می توان رفتار یک تیر را در برابر خمش و تغییر شکل حول محورهای آن به دست آورد.

میزان تنش و تغییر شکل خمشی یک تیر هم به میزان بار وارده و هم به شکل هندسی مقطع مورد نظر بستگی دارد، هر چه ممان اینرسی یک مقطع بیشتر باشد میزان تنش و تغییر شکل خمشی آن مقطع کمتر است پروفیلهای آلومینیوم برای به دست آوردن همان درجه شکست 3 برابر بیشتر باشد.

قابلیت شکل گیری آن بسیار خوب است همین ویژگی در اکستروژن آلومینیوم بسیار کاربرد دارد. ویژگی دیگر آلومینیوم این است که کار با آن در ماشینهای مختلف آسان است. از نظر اتصال متدهای مختلف اتصال مانند لحیم کاری، تسمه کاری، کار اتصال آن را انجام می دهد. مقاومت در مقابل خوردگی نیز یکی از ویژگیهای دیگر آن است. همچنین آلومینیوم غیر سمی بوده، منعکس کننده خوب گرما و نور است و قدرت رسانایی بسیار بالایی دارد.

آلومینیوم فلزی است که قابلیت نامحدودی برای ارائه پروفیل هایی با اشکال و سطح مقطع های مختلف دارد. اکستروژن یکی از روش های شکل دهی شمش ها یا فلزات نیم ساخته است که طی آن سطح مقطح این مواد به شکل معین در می آید.

در این دستگاه از پیستونی قوی جهت اعمال بار یکنواخت بر قطعه مورد نظر و پرس کردن و فشار دادن آن در بدنه دستگاه استفاده می شود. پروفیل های آلومینیوم نیز معمولا از همین روش ساخته می شوند. اکستروژن آلومینیوم، تکنیکی است که آلیاژهای آلومینیوم را به پروفیلهایی با سطح مقطع معین برای کاربردهای معین تبدیل می کند.

کاربرد پروفیل های آلومینیوم

  • سیستم های معماری
  • پارتیشنها
  • سیستمهای اقامتگاه ها
  • سیستم های حفاظتی
  • اشکال و فرمهای هندسی

بسیاری از قطعات آلومینیومی در ساخت ساختمانهای اداری، کارخانجات، فروشگاه ها و دیگر مکانهای تجاری استفاده می شود. در این مکانها پروفیلهای آلومینیوم برای ساخت قاب ها، درب و پنجره ها و پارتیشن به کار میرود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>