اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم

مقاومت بالای این سری باعث شده از آنها به طور گسترده ای در صنایع هوایی استفاده گردد.همچنین از آنها برای تولید اجزای مختلف کامیونها استفاده می گردد. برخی عناصر خاص این سری مانند 2219 و همچنین 2048 به سادگی توسط جوشکاری قوسی با گاز محافظ (GMAW) و یا جوشکاری تیگ (جوشکاری تنگستن تحت پوشش گاز محافظ GTAW) با یکدیگر جوش داده شده و در صنایع هوایی که در آن متد های جوش دادنی مطرح و مد نظر است مورد استفاده قرار می گیرد.

آلیاژ 2219 یک آلیاژ با قابلیت جوش خوری بالا و دارای مقاومت در برابر خوردگی تنشی بالا است. به همین دلیل در صنایع هوایی فرا صوتی از آن بهره می گیرند. آلیاژ 2195، یک آلیاژ آلومینیوم - لیتیم با مدول یانگ بالا بوده که دارای مقاومت بالاتر و جوش خوری بهتری نسبت به 2219 به منظور کاربرد های فضائی می باشد. برای کاربرد هایی که نیاز به مقاومت بالا و همچنین چقرمگی شکست بالا هستند نمونه های مختلفی از این آلیاژ مانند 2124 و یا 2324 و 2419 که کنترل دقیقی بر روی میزان ناخالصی هایی که موجب کاهش مقاومت در برابر شکست می شوند انجام شده استفاده می گردد.

از این دست کاربرد ها می توان باز هم به صنایع هوایی اشاره نمود. از آلیاژ های 2011، 2017 و 2017 به طور گسترده ای برای تولید اتصال دهنده ها و مته ی دریل بهره برده می شود. به دلیل مناسب بودن خواص بالستیکی 2519 که معادل با خواص بالستیکی 7039 می باشد در تولید سپر های دفاعی در صنایع هوایی از این آلیاژ کمک گرفته می شود.همچنین 2519T87 با استفاده از فیلتر 2319 توانایی جوش خوری نسبتاً خوبی را از خود نشان می دهد. هم چنین برای تولید میله های ساختمانی تانکر کامیون ها و یا تریلر آنها و نیز راکت های بالا برنده شاتل ها و … از این سری آلیاژ های بهره می گیرند.

آنودایزینگ آلیاژ های سری 2000

به دلیل وجود مس در این سری از آلیاژ های آلومینیوم مقاومت در برابر خوردگی این سری نسبتاً پایین بوده و همین مساله موجب می شود که آنودایزینگ آلومینیوم های گروه 2000 کمی سخت و دشوار باشد. به دلیل حضور مس، رنگ آنودایز طبیعی آن به زیتونی متمایل می شود و همین مساله باعث می شود که این سری برای استفاده های دکوری به کار برده نشوند.

همچنین در آنودایز سخت آن باید توجه داشت که به دلیل حضور مس در این آلیاژ ها، خوردگی و در نهایت از دست دادن قطعه حین آنودایز کردن بسیار محتمل می باشد. جهت بررسی و مقایسه نمونه های آندایز شده تعداد پنج نمونه از هر گروه از آلیاژ های آلومینیوم بر اساس استاندارد ASTM B 117 تحت عملیات پاشش نمک قرار گرفتند و نتایج به دست آمده در جدول 3 آورده شده است.

با بررسی نتایج مشخص می شود که نمونه های آلیاژی 2024 و 7075 به هیچ عنوان شرایط مطلوبی از لحاظ مقاومت به خوردگی ندارند و اگر در محیط قرار بگیرند باید پوشش مناسب بر روی آنها ایجاد شود. نتایج تحقیقات انجام شده توسط شانگینک سان و همکاران اش در مورد خوردگی اتمسفری آلیاژ های 2024 و 7075 در محیط های صنعتی، شهری و دریایی نیز حاکی از مقاومت به خوردگی پائین این آلیاژ ها است.

آندایزینگ 2024

خلاصه ی نتایج تست پاشش نمک بر روی نمونه های آندایزینگ آلیاژ 2024 در جدول زیر آورده شده. همان گونه که مشخص است تمام نمونه های آب بندی نشده در 25 ساعت بیش از 3 حفره در آنها دیده شد، بنابراین از نظر استاندارد مقاومت به خوردگی مناسبی ندارند و در واقع آب بندی کردن یک مسأله بحرانی و ضروری در مورد پوشش های آندایز آلیاژ های 2024 می باشد.

در مواردی که نمونه ها آب بندی شده اند مقاومت به خوردگی آنها افزایش یافته و تمامی نمونه ها و تحت هر دو شرایط انجام آندایزینگ به مدت زمان 336 ساعت مشکلی نداشتتند. نمونه هایی که تحت دانسیته جریان 1/6 آندایز و آب بندی شده بودند، پس از مدت 1330 ساعت از نظر استاندارد مردود بودند، در حالی که نمونه های آندایز شده تحت شرایط 1 یعنی با دانسیته جریان 2/6 تا مدت زمان 2230 ساعت نیز هیچ گونه مشکلی نداشتند.

آلیاژ با درصد بالای مس 2024، یکی از آلیاژ هایی است که آندایز آن بسیار مشکل است. در آندایز این آلیاژ در ضخامت های بالا، اکسیژن یکی از عوامل ایجاد ترک خوردگی لایه آندایز و پایین آمدن مقاومت به خوردگی آن می باشد. ممکن است آندایزینگ تحت دانسیته جریان پایین، سبب ایجاد ترک در پوشش شده و مقاومت به خوردگی آن را کاهش داده باشد. بنابراین بهترین شرایط انجام آندایزینگ آلیاژ 2024، عملیات آندایزینگ آب بندی شده تحت دانسیته ی جریان 2/6 می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>