اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آلومینیوم


عملیات سلول

اقدامات زیر باید به طور منظم یا در فواصل زمانی مشخص در potline انجام شود:

  • تغذیه آلومینا
  • تعویض آند و پوشاندن آند
  • تخلیه مذاب
  • اضافه کردن آلومینیوم فلوئورید
  • Rack raising

امروزه تغذیه آلومینا به صورت خودکار و با استفاده از تغذیه نقطه­ای انجام می­شود، بنابراین در حال حاضر تعویض آند به صورت دستی سخت­ترین کار می­باشد. آندهای prebaked باید در فواصل زمانی معین، زمانی که اندازه آنها به یک چهارم اندازه اصلی رسید تعویض شوند. این پس از 30-25 روز اتفاق می­افتد. Potline های مدرن این قابلیت را دارند تا با استفاده از کرین­ها عمل تعویض آندها را انجام داده شود. روش دیگری هم که در تعداد زیادی از واحدها مرسوم است، استفاده از ماشین های تعویض آند می­باشد.

تعویض آند باعث بزرگ ترین اختلال­های عملیاتی در سلول با آندهای prebaked می­شود. وقتی یک آند جدید و سرد قرار داده می­­شود، با وزن تقریبا 1 تن، یک لایه از الکترولیت زیر آند به سرعت منجمد می­شود، تقریبا 24 ساعت زمان نیاز است تا این لایه دوباره کاملا ذوب شود. این موضوع باعث کاهش دمای موضعی الکترولیت خواهد شد، چون آند جدید جریان کمی برای فرایند ذوب دوباره می­کشد. لایه الکترولیت جامد هدایت الکتریک ضعیفی دارد. این لایه حتی توزیع جریان آندی را در سلول مختل می­کند.وجود برخی از گرد و غبارات در هوای داخل potroom اجتناب ناپذیر است. این گرد و غبارات از آلومینا و فلوئورید الکترولیت می­باشند.

به خصوص در حین تعویض آند، تراکم قابل توجهی از نانو ذرات با اندازه کمتر از nm 20 در اطراف آند می­تواند ثبت شود. این ذرات احتمالا زمانی تشکیل می­شوند که جرم مذاب در معرض محیط سردتر قرار می­گیرد. سطح این ذرات بزرگ است و HF، SO2، Be و دیگر ذرات روی سطحشان پتانسیل خطرناک بودن دارند. پس از آزاد شدن این ذرات به درون هوا، اندازه نانوذرات افزایش می­یابد.

پوشاندن آند معمولا 4 ساعت پس از تعویض آند انجام می­شود. از آنجایی که در طی فرایند آندها داغ می­شوند، پس ما باید از اکسید شدن آنها در هوا به وسیله اکسیژن و اتلاف حرارت جلوگیری کنیم، به همین خاطر پوشش دادن آندها انجام می­شود. مواد پوششی برای آند نباید ناخالصی وارد محصول نهایی کنند به همین دلیل مخلوطی از آلومینا و الکترولیت بازیافت شده استفاده می­شود. ترکیب شیمیایی پوشش آند می­تواند نقش مهمی در واکنش با بخارات زیر پوسته ایفا کند.

پوشش ضعیف آند باعث هوا سوزی آند خواهد شد.آندهای تعویض شده، باتس­ها، در ایستگاه butts-cleaning تمیز می­شوند. ابتدا الکترولیت و آلومینای چسبیده به آن جدا شده و به سلول باز می­گردند. باتس های تمیز شده سپس خرد شده و به عنوان مواد اولیه در تولید آندهای جدید استفاده می­شود.

تخلیه آلومینیوم مذاب از سلول tapping نامیده می­شود و این کار بسیار سخت و طاقت فرساییست. لوله پاتیل یا بوته خلا به درون لایه فلز مذاب درون سلول وارد می­شود و سپس به وسیله مکش، مذاب به درون بوته وارد می­شود. فلز مذاب سپس وزن شده و به کارگاه ریخت منتقل می­شود. معمولا کرین به عملیات تخلیه مذاب کمک می­کنند.اضافه کردن آلومینیوم فلوئورید در سلول­های مدرن به صورت اتوماتیک انجام می­شود. یک یا چند سیلو در سوپراستراکچر سلول تعبیه شد است و اضافه کردن این ماده از محل شارژ آلومینا انجام می­شود.

آخرین عملیات دستی که قبلا ذکرشد، rack raising یا beam raising نام دارد. Anode beam همه آندها را در یک موقعیت نگه می­دارد و از آنجایی که آندها مصرف می­شوند پس فاصله بین آند و کاتد تغییر خواهد کرد. برای ثابت نگه داشتن این فاصله، آندها به مرور زمان پایین می­آیند. گاهی اوقات Anode beam خیلی پایین می­آید، به طوری که دیگر امکان پایین آمدن آن وجود ندارد. در این زمان از ماشین مخصوصی برای بالا آوردن beam استفاده می­کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>