اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی

شاخص های تعیین کشورهای هدف شامل ریسک کشور، ریسک سیاسی و ریسک تجاری، شرایط منطقه ای و سطح روابط سیاسی، درجه نفوذپذیری در بازار خدمات فنی و مهندسی، حجم و روند صادرات ایران به کشور هدف شاخص باز بودن اقتصاد، ثبات اقتصادی (تراز پرداخت ها، ذخایر خارجی، عملکرد نرخ ارز، دسترسی به دلار) حجم و میزان رشد تولید ناخالص داخلی، LPI شاخص عملکرد لجستیک، متوسط تعرفه های اعمالی و موانع غیر تعرفه ای و حجم پتانسیل های صادراتی ایران به کشور هدف است.

درآمد سرانه و ضریب جینی، جمعیت (اندازه بازار)، رشد بالقوه بازار (رشد جمعیت، رشد تولید ناخالص داخلی، رشد سرمایه گذاری، رشد مصرف کالا)، دسترسی به بازار (سیاست تجاری، عرضه کنندگان محلی، عرضه کنندگان خارجی، داشتن نمایندگی فروش، روش های قیمت گذاری، اقدامات ترویجی)، مسافت جغرافیایی و هزینه های حمل ونقل و میزان قرابت فرهنگی از دیگر شاخص های مهم تعیین کشورهای هدف در صادرات است.

مالکیت کامل یک برند منطقه ای یا بین المللی، Private Branding تولید بدون کارخانه تحت برند، قرارداد تولید تحت لیسانس با شرایط فروش منطقه ای، تجهیزات و ماشین آلات SKD و CKD مونتاژ، اعطای لیسانس، قرارداد مشترک سرمایه گذاری مشترک، توسعه زیرساخت های فرامرزی از طریق مالکیت کامل یک واحد تولیدی، فراوری، انبار و مراکز تجاری در خارج کشور ایجاد و خرید سهام شرکت های چندملیتی از شیوه های ورود به بازارهای هدف صادراتی است.

شیوه های ورود به بازارهای بین المللی را شامل بازاریابی مستقیم از طریق نمایشگاه های بین المللی، پیشبرد فروش، فروش محلی، بازارچه های مرزی، صادرات از طریق شرکت های دیگر، شرکت های بازرگانی و مدیریت صادرات، توزیع از طریق آژانس ها و نمایندگی ها، فرانشیز /اعطای امتیاز، ایجاد کنسرسیوم های ثبتی و مدنی و ایجاد برند جمعی است.

این صادر کننده از صادرات 4326 هزار تن محصولات کشاورزی در سال جاری به ارزش 4 میلیارد و 147 میلیون دلار خبر داد و گفت: بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی از نظر وزنی به زیر بخش زراعی با سهم 65 درصد، باغی 20 درصد، دام و طیور 15 درصد است ولی ازنظر ارزشی بیشترین ارزش برای محصولات باغی با 47 درصد، دام و طیور 26 درصد و زراعی 27 درصد است.

35 محصول کشاورزی ایران جزو رتبه های 1 تا 10 جدول جهانی این محصولات است و این آمار نشان می دهد که می توان بر روی صادرات این محصولات تمرکز بیشتری داشت.

وی محصولات کشاورزی ایران دارای مزیت را شامل سیب، کشمش و مرکبات، هندوانه، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز و موسیر و پسته با پوست، رب گوجه فرنگی، زعفران، مغز پسته تازه برشمرد و گفت: خرمای ایران دارای محبوبیت در کشور هندوستان است و افزایش مشتریان ازجمله امریکا و استفاده از حقوق گمرکی اوراسیا می تواند حجم صادرات خرمای ایران را افزایش دهد.

پسته ارزآورترین محصول صادراتی کشاورزی ایران است

این صادر کننده پسته را ارزآورترین محصول صادراتی کشاورزی ایران برشمرد و گفت: میزان مصرف زعفران در بازارهای جهانی 300 تن است که ایران می تواند تنها تأمین کننده این محصول باشد.

خربزه را یکی از محصولات ارزآور و دارای محبوبیت در کشور عراق دانسته می‌شود و گفته شده: انواع کلم قرمز و سفید در زمره پرفروش ترین و ارزآورت رین محصولات کشاورزی ایران است.

گیاهان دارویی دارای مقبولیت بین المللی، ارزآوری، اشتغال زایی و دارای ارزش افزوده برای تولیدکنندگان این محصول است و ظرفیت بسیاری برای افزایش میزان صادرات دارد.

عراق، امارات، افغانستان، روسیه، ترکیه، پاکستان، اسپانیا، چین، هنگ کنگ، هند و قزاقستان را از کشورهای هدف صادراتی محصولات کشاورزی نام برده و گفته می‌شود: بازاریابی محصولات کشاورزی ایران می تواند حجم و تنوع کشورهای مقصد صادراتی را افزایش دهد.

چالش های صادرات محصولات کشاورزی شامل بی ثباتی مقررات حاکم بر صادرات به ویژه در بخش کشاورزی، کمبود سردخانه های مرزی برای صادرات به ویژه در مناطق، آزاد تجاری پیشرفت های فناورانه کشورهای رقیب در برداشت، حفظ و نگهداری، بسته بندی و صنایع تبدیلی، نسبت قیمت صادراتی ایران به میانگین قیمت صادراتی سایر کشورهای صادرکننده و رقابت ناسالم تولیدکنندگان، ضعف سلامت غذایی برخی اقلام کشاورزی (وجود آفلاتوکسین در پسته)، ظهور رقبای جدید در منطقه به ویژه از طریق صادرات مجدد، مشکلات حمل و نقل کانتینری، ریلی و هوایی، چالش های انتقال نرخ ارز و نرخ تسعیر ارز Private Branding، ضعف در برندسازی جمعی و برندسازی پنهان و صادرات غیرقانونی برخی محصولات کشاورزی نظیر پسته و زعفران است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>