اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برنج

ایران؛ بزرگ ترین واردکننده برنج در جهان!
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: سال گذشته، یک میلیون و 400 هزار تن برنج وارد کشور شد و اکنون به عنوان بزرگ ترین واردکننده برنج در جهان شناخته می شویم.

به گزارش بازار، در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل کمیسیون «جهش تولید» مجلس یازدهم با نگاه سیاسی بوده است؟، اظهار کرد: خیر، هیچ نگاه سیاسی نبوده بلکه دوستان در مجلس دغدغه داشتند تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به مسئله تولید فرصتی ایجاد کنند و به صورت جدی تر تولید را حمایت کنیم تا بتوانیم این هدف مهم را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم هست دنبال کنیم تا ان شاءالله در پایان این دوره جهشی را در تولید به اندازه سهم خود داشته باشیم.

وی افزود: کمیسیون های ویژه در هر دوره با پایان رسیدن مجلس به اتمام می رسد و این گونه نیست که بگوییم که چون از قدیم فلان کمیسیون ویژه بوده پس الان هم وجود دارد؛ خیر، به این نحو نیست بلکه در دوره بعد اگر ضرورت باشد نمایندگان این مهم را باید به رای گذارند.

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه تنها کمیسیون ویژه ای که ایجاد آن رای آورده کمیسیون حمایت از جهش تولید بوده است، گفت: در این دو هفته ای که از آغاز فعالیت این کمیسیون می گذرد ما اهدافی را تدوین کرده ایم که مهم ترین آن پیگیری به صورت میدانی می باشد و علاوه بر نظارت به صورت میدانی، اصلاح ساختار قوانین مرتبط با تولید می باشد.

وی یادآور شد: در این کمیسیون، تمرکز بر تولید بوده که شامل کالا و خدمات می باشد و باید در همین راستا توجه داشت که اگر تولید ملی حمایت شود اقتصاد ما درون زا شده و اثر تحریم ها کم تر خواهد شد.

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون جهش تولید بی ارتباط با سایر کمیسیون ها نبوده و ما به دنبال این هستیم تا خلاءها را بدون آنکه موازی کاری صورت گیرد جبران کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: کمیسیون کشاورزی، شورایی برای قیمت خرید تضمینی گندم ایجاد کرده که این شورا 9 عضو داشته و 6 عضو آن حامی کشاورزان می باشند.

وی یادآور شد: در سال های 77 و 78، دو سال قیمت خرید تضمینی ما به قیمت واقعی نزدیک بوده و اعلام قیمت خرید تضمینی سبب شد که ما در ظرف دو سال به خودکفایی گندم برسیم و قیمتی ایجاد شد که کشاورزان برای تولید بیشتر ترغیب شدند.

وی تصریح کرد: ما معتقد نیستیم که نباید دیگر وارداتی داشته باشیم، چراکه در تمام دنیا بحث واردات کالا وجود دارد اما جاهایی نیز واردات غیرضروری داریم که موجب شده تولید ما با رکود مواجه شود.

عضو کمیسیون کشاورزی با تأکید بر اینکه ما زمانی می توانیم از اقتصاد نفتی جدا شویم که به تولید اهمیت دهیم، خاطر نشان کرد: مسئله ای که وجود دارد این است که ما نمی توانیم تولید کنیم یا نمی گذاریم تولیدکننده تولید کند. ما ثابت کردیم که می توانیم بحث گندم به مرز خودکفایی برسیم اما در سال گذشته ما پنج میلیون تن گندم وارد کردیم.

وی گفت: ما در سال گذشته یک میلیون 400 هزار تن برنج به کشور وارد کردیم که از این رو نخستین وارد کننده برنج دنیا شدیم اما آیا به واقع ما خودمان نمی توانیم برنج تولید کنیم؟

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید صرفا یک عنوان نبوده و برای مدت زمان کوتاه نیست، گفت: ما قوانین نظارت بر اجرا نداریم که در زمینه نظارت باید مجلس قوی تر کار کرده و پیگیری های مجلس به صورت مستمر باشد.

عضو کمیسیون جهش تولید گفت: قوه قضائیه در راستای جهش تولید و حمایت از تولیدکننده اقدامات خوبی را انجام داده چرا که به طور مثال، احکامی که جدیدا صادر می شود جریمه دیرکردها توسط بانک ها بخشیده می شود و این به تولیدکننده کمک می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حبیب عربزاده :
سلام وقت بخیر یه سه تن برنج میخواستم بچه چجوری میتونم سفارش بدم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>