اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گالوانیزه


گالوانیزه چیست؟

در صنعت آهن آلات، بر روی فلزاتی که نسبت به خوردگی آسیب پذیر می باشند پوششی از فلز روی قرار می دهند که این پوشش برای حفاظت از فلز در برابر خوردگی و آسیب پذیری می باشد و این عمل توسط گالوانیزاسیون صورت می گیرد. پوشش قرار داده شده در عمل گالوانیزاسیون شامل لایه ای از فلز روی و ترکیباتی از آهن می باشد.

در مورد لوله های فولادی نیز برای حفاظت از این لوله ها در برابر خوردگی و آسیب پذیری پوششی از فلز روی بر روی آن قرار می دهند که به آن ها لوله گالوانیزه گفته می شود. معمولا طول لوله گالوانیزه حدود 6 متر می باشد. اتصالات لوله گالوانیزه برشن، کمربند و قفل می باشد. ضریب هیزم ویلیام این محصول نیز بر حسب اینچ محاسبه می گردد. هم چنین لوله گالوانیزه توسط دنده پیچ ها به هم دیگر متصل گردیده و به وسیله مواد مناسب آب بندی می شوند. به طور کلی دو نوع لوله گالوانیزه داریم که شامل لوله گالوانیزه آهنی و لوله گالوانیزه فولادی می باشد.

نحوه تولید لوله گالوانیزه

روش معمول برای تولید لوله گالوانیزه روش غوطه ور سازی گرم این لوله ها می باشد. در این روش ابتدا لوله ها را به واحد آماده سازی مطابق با استانداردهای مجاز منتقل می کنند تا این لوله ها بتوانند پوشش فلز روی را بهتر جذب کرده و عمل گالوانیزه شدن بهتر انجام گیرد. در مرحله اول لوله ها چربی گیری شده و پس از آن زنگ آهن آز سطح لوله ها زدوده می شود.

پس از آن نیز به محلول فلاکس وارد گردیده و آغشته می شوند. محلول فلاکس سبب می گردد که مواد روی سطح فولاد بهتر نفوذ کنند. لوله ها پس از آغشته شدن به ماده فلاکس، وارد دستگاه گالوانیزه شده و در کوره های مخصوص دمای لوله ها به 120 درجه سانتی گراد خواهد رسید. پس از آن که سطح لوله ها در کوره خشک می گردد، لوله ها وارد حمام فلز روی شده و به مدت زمان 1 دقیقه در دمای 450 درجه سانتی گراد قرار خواهد گرفت. پس از آن لوله های آغشته به فلز روی را سریعا از حمام روی خارج می کنند.

پس از خارج ساختن آن ها، فلز اضافه روی سطح خارجی و داخلی لوله ها به سرعت توسط بخار و دمش هوا پاک می گردد و به جهت جلوگیری از تشکیل شدن آلیاژی از فلزهای آهن و روی، این لوله ها سریعا به داخل آب سرد فرو برده می شوند. بخش پایانی این محصول دنده می شود و برای حفاظت از دنده ها و شناسایی آن ها درپوش پلاستیکی برروی آن ها نصب می گردد.

لوله گالوانیزه آهنی

لوله گالوانیزه آهنی عموما به رنگ خاکستری و تیره می باشد و اکثرا به دو نوع متوسط و سبک تقسیم بندی می شوند. لوله ی گالوانیزه از جنس آهن سفید نورد شده بوده. به لوله ی گالوانیز آهنی، لوله با درز نیز گفته می شود که در آن ها درز به وسیله دستگاه هایی به یکدیگر متصل گردیده است و به یکدگیر جوش داده می شوند و پس از آن لوله در فلز روی که به حال مذاب درآمده فرو برده شده و تبدیل می شود.

لوله گالوانیزه فولادی

لوله گالوانیزه فولادی عموما برای تهویه استفاده می گردد و هم چنین در تخلیه فاضلاب ها نیز از این نوع لوله ی گالوانیزه استفاده می گردد. لوله گالوانیزه فولادی از جنس فولاد نرم می باشد و برای تهیه این لوله ها برای افزایش مقاومت به خوردگی و گالوانیزه کردن آن ها و مقاومت در برابر انواع اسیدها و زنگ زدگی آن ها را در یک وان حاوی فلز روی قرار داده تا ورق فولادی تبدیل به ورق گالوانیزه فولادی گردد.

لوله گالوانیزه گرم

در روش گالوانیزه گرم لوله ی گالوانیزه در وان مذاب روی غوطه ور شده و پس از آن حرارت داده می شود.

لوله گالوانیزه سرد

در روش گالوانیزه سرد نمک های روی در داخل یک محلوله آبی الکترولیز گردیده و پس از آن این محصول تولید می گردد.

ویژگی های لوله گالوانیزه

فراوانی لوله گالوانیزه در صنعت بسیار زیاد می باشد. ساختمان خانه ها معمولا از لوله ساخته شده است. هم چنین قیمت این محصول مناسب بوده و این لوله ها بسیار مقاوم و بادوام می باشند. هم چنین به علت قابلیت بازیافت و استفاده مجدد از این لوله ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

موارد استفاده از لوله گالوانیزه

معمولا از لوله گالوانیزه برای انتقال حرارت، گاز و آب استفاده می گردد. ایجاد زنگ آهن در لوله های فولادی سبب آلوده شدن اتصالات و مخلوط شدن با باکتری ها می گردد. هم چنین به علت حضور زیاد فلزات سنگین در آب، لوله های فولادی معمولا دچار خوردگی شده که این مورد سبب آسیب رساندن به بدن انسان می گردد. بنابراین استفاده از این محصول در صنایع آب بسیار مهم می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>