اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گالوانیزه


مزایای استفاده از لوله گالوانیزه در صنعت

هزینه کمتر: انجام عملیات گالوانیزاسیون برای تولید لوله گالوانیزه نسبت به سایر روش ها برای جلوگیری از خوردگی هزینه های کم تری را نیاز داردتولید این محصول نسبت به سایر روش ها هزینه کم تری برای تعمیرات و نگه داری نیاز دارد. حتی تحت شرایطی که تولید لوله گالوانیزه توسط عملیات گالوانیزاسیون نسبت به دیگر روش های خوردگی هزینه بیشتری دارد، انجام آن به علت عدم نیاز به تعمیرات پر هزینه توصیه می گردد.

طول عمر زیاد: طول عمر لوله های پوشش داده شده با فلز روی در محیط های خورنده حدود 30-20 سال می باشد.

اعتبار: استانداردهای مختلف درباره گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه، راجع به ایجاد پوشش های نازک بحث کرده و این امر نشان می دهد که نحوه عملکرد و طول عمر لایه فلز روی، برای مصرف کنندگان قابل اعتماد می باشد.

دوام پوشش: پوشش ایجاد شده از طریق گالوانیزاسیون روی لوله گالوانیزه به علت دارا بودن ساختار متالورژیکی خاص، مقاومت مناسبی در مقابل صدمات مکانیکی، خوردگی و سایش خواهد داشت.

محافظت در برابر صدمات محیطی به صورت اتوماتیک: پوشش گالوانیزه بر روی لوله گالوانیزه به علت نفوذ در فولاد به عنوان کاتد عمل می کنند و می توانند مقاطع ریز موجود برروی سطح فولاد را در مقابل صدمات خورندگی و محیطی حفظ کنند.

معایب استفاده از لوله گالوانیزه

عملیات جوشکاری لوله گالوانیزه نسبت به آهن معمولی سخت تر بوده و دارای دشواری ها و پیچیدگی های بیشتری می باشد. این در حالی است که گازها و بخارهای حاصل از عملیات جوشکاری سمی بوده و طی طولانی مدت باعث بروز بیماری های ریوی حاد شده و قرار گرفتن برای مدت محدود در برابر این گازها باعث بروز سردرد، سرگیجه و حالت تهوع خواهد شد.

بنابراین توصیه می شود که هنگام جوشکاری با این نوع لوله حتما از ماسک های استاندارد استفاده شود و مدت زمان جوشکاری نیز برای هر نفر در روز با استفاده از تجهیزات استاندارد به مدت چهار ساعت می باشد.کلافه هایی که از خطوط نورد سرد وارد می گردد در آغاز خط تولید لوله گالوانیزه به یکدیگر جوش می خورند و به صورت نواری پیوسته شارژ خط می گردد. در قسمت شست شو سطح لوله گالوانیزه توسط چربی زدایی کردن با مواد قلیایی، برس زنی و شست شو با آب ولرم تمیز گردیده و سپس با هوای داغ خشک می گردد.

مصارف لوله گالوانیزه

از لوله گالوانیزه در صنایع مختلفی می توان استفاده کرد و زمانی استفاده می گردد که به کنترل خوردگی در فولاد و آهن نیاز داشته باشیم.

پوشش های محافظ بر سطح فلزات

ایجاد لایه محافظ به عنوان پوشش و یا روکش بر سطح فلزات سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دلایل مهم در استفاده از پوشش ها بر سطح فلزات، ایجاد مانع جهت جداسازی فلز از محیط اطراف به جهت ممانعت از تأثیر محیط و به دنبال آن تخریب و خوردگی فلز است.باید در نظر گرفت که هیچ گونه پوششی نخواهد توانست حفاظت لوله فولادی را در برابر شرایط تخریب کننده محیط تا ابد حفظ نماید بنابراین برای هر پوشش یک عمر مفید تعریف می گردد.پوشش ها به سه گروه عمده تقسیم می شوند:

  • پوشش های آلی نظیر رنگ ها و پلاستیک
  • پوشش های معدنی نظیر شیشه و سرامیک
  • پوشش های فلزی نظیر گالوانیزه

گالوانیزه کردن به روش غوطه وری گرم

گالوانیزه کردن لوله گالوانیزه به روش غوطه وری گرم فرآیندی است که در آن در اثر غوطه ور کردن قطعات فولادی یا چدنی در حمام مذاب روی، پوشش چسبنده و محافظ روی و ترکیبات آهن-روی در سطح آن ها تشکیل می گردد. پوشش فوق معمولا چند لایه ای بوده که لایه های نزدیک به فلز پایه، ترکیبات آهن-روی و لایه بیرونی شامل روی خالص است. اصول کلی فرآیند گالوانیزه کردن از حدود 200 سال گذشته تا زمان حال تغییر زیادی نکرده است. بنابراین تحقیقات زیادی موجب شده است که تولید لوله گالوانیزه فرآیند کنترل شده ای داشته باشد.

خواص پوشش این لوله از قبیل خواص شیمیایی، مکانیکی و فیزیکی کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد. ساختار این لایه ها به طور گسترده ای به عوامل دیفیوژن، فعالیت شیمیایی و سرمایش بستکی دارد. هم چنین اختلافت جزئی در پوشش لوله گالوانیزه از قبیل درجه حرارت حمام، ترکیب پوشش، زمان غوطه وری و سرعت گرمایش یا سرمایش مجدد تأثیر قابل توجهی برروی ظاهر و خواص پوشش خواهند داشت. در عملیات گالوانیزه کردن لوله گالوانیزه کم کربن، مذاب فلز روی از طریق واکنش آلیاژی با فولاد در همدیگر قفل گردیده و پیوند متالورژیکی ایجاد می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>