اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پشم سنگ

کاربرد پشم سنگ زمانی اهمیت و نیاز پیدا کرد که رطوبت و صوت فضای محیط را نا آرام و بسیار متشنج کرده بود به گونه ای که افراد در منازل و یا محیط کارشان بر اثر آلودگی های صوتی آسیب های فراوانی را متحمل می شدند.همچنین محصول پشم سنگ عایق بسیار خوبی به جهت جلوگیری از رطوبت و حرارت می باشد. کاربردهایی که در سقف کاذب شاهد آن هستیم و همچنین سقف هایی که در اکثر اماکن مختلف به جهت پوشاندن فضا و تهویه مطبوع هوا و موارد دیگر از پشم سنگ استفاده می شود.

وجود نویز و سر و صدا به طور مستقیم با سلامتی انسان در ارتباط است که می تواند به راحتی مشکلات شنوایی و عصبی و روان را در افراد به طرز شگفت انگیزی به مخاطره بیاندازد. تاجایی که در گذشته افراد ساختمانها و منازل مسکونی خود را با فواصل زیاد از یکدیگر احداث می کردند تا در آرامش بیشتری از سروصدای محیط پیرامون خود قرار گیرند.

همچنین سر و صدا در اکثر امور روزانه در محیط مدارس و کودکان در محل کار و خانه تداخل ایجاد کرده و می تواند تأثیرات خواب که برای سلامتی افراد بسیار مفید است را بر هم زند و پس از آن مشکلات قلبی و عروقی و تأثیرات روانشناختی فراوانی که در آینده مانع کار و تحصیل و همچنین رفتار عمومی و اجتماعی افراد شود را تحت الشعاع قرار می دهد.در میان کشورها و اقوام مختلف همیشه به دنبال راهی به جهت کاهش این خطر بر محیطشان بوده اند و همچنین سلامتی افراد در محیط کار و زندگی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

نحوه ساخت پشم سنگ

محصول پشم سنگ با فناوری های جدید و با ماده اولیه سنگ های آتش فشانی تشکیل می گردد و در دماهای مشخصی این مواد ذوب می گردند و سپس توسط دستگاههای مخصوصی در هم تنیده و شبکه ای هماهنگ از آن ایجاد می گردد که همچنین جزء خانواده بزرگ عایق های حرارتی محسوب می شود.

مهندسین ساختمان و پیمانکاران بر آن شدند تا بتوانند این مشغله که صوت زندگی افراد را به خطر خواهد انداخت را حل کنند از این رو استقامت در برابر جریان هوا و تراکم به کمک خصوصیت جذب صوت بیشتر می آید و اندازه ای که در طول الیاف پشم شیشه و بدون جهت بودن آن به جذب صوت و کیفیتی که در آن وجود دارد کمک می کند.

یکی از ارکان اصلی که می توان به آسایش صوتی نسبت داد پایداری در فهمیدن و شنیدن صحبت در یک اتاق یا فضا محسوب می شود. فاکتور هایی که در فهمیدن گفت و شنود تحت تأثیر قرار می گیرد موارد زیر می باشد قدرت سیگنال و وضوح آن جهت منابع صوت

سطح صدای زمینه شکل طنین و زمان آن حد شنوایی و دامنه آگاهی شنونده زمان طنین بر پایه دو متغیر اساسی است: حجم اتاق و مقدار جذب صوت مصالح. وقتی حجم کاهش می یابد یا مقدار جذب صوت مصالح افزایش می یابد , زمان طنین کاهش و درک گفتار افزایش می یابد. زمانیکه حجم اتاق اغلب بر اساس تابعیت و معیار های زیباشناسی است , زمان طنین اغلب تنها وابسته به مقدار و کارایی جذب صوت مصالح است.

ویژگی های پشم سنگ

در بیشتر موارد , قرار دادن مصالح جذب صوت روی دیوار ها به علت گرایش به تخریب مناسب نیست و از آنجا که در بیشتر دفاتر پلیس و مکان های اجتماعی دیگر که درک گفتار یکی از معیار هاست از سقف های کاذب استفاده می کنند.یکی از فاکتورهای مهم آسایش صوتی , به عنوان مقدار زمانی لازم برای کاهش سطح فشار صدا تا 60 دسی بل زیر سطح میزان اصلی خود تعریف می شود.

در بیشتر مواقع زمان طنین کمتر فهم گفتار و آسایش صوتی را بهبود می بخشد برای بیشتر اتاق ها فهم گفتار الزامی است , میانگین-فرکانس زمان طنین در اتاق خالی باید بین 0٫50 و 1٫00 ثانیه باشد.ضریب کاهش نویز (NRC) قابلیت جذب صوت سطح برای کاهش نویز است. و به وسیله محاسبه میانگین ضریب جذب از باند های فرکانسی 250-Hz, 500-Hz, 1-kHz, و 2-kHz حاصل می شود. و بین 0٫0 و 1٫0 (جذب صوت بلند) متغیر است. ضریب کاهش نویز یکی از دو متغیر مهم در تعیین زمان طنین است و دیگری حجم اتاق است.

ضریب کاهش نویز بالاتر نشانگر جذب صوت بیشتر و زمان طنین کمتر و فهم گفتار بیشتر است. محصولات سقفی پشم سنگ معمولاً دارای ضریب کاهش نویز 0٫85 و بیشتر از آن هستند.صدا های نا خواسته از منابع مختلف می تواند نویز (سر و صدا) را از خارج یا فضاهای داخلی دیگر به درون ساختمان وارد کنند. همچنین می تواند شامل نویز های تولید شده به وسیله سیستم های ساختمانی و طنین طولانی مدت این نویز ها درون ساختمان باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>