اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مشعل_نفت_سوز

مشعل نفت سوز دیگ بخار:
نفت کوره توسط سر مشعل دیگ بخار که در انتهای تفنگ سوخت نصب می شود به طرف کوره میرود. طراحی و آرایش سر مشعل نفت سوز دیگ بخار و تفنگ وابسته به نوع سیستم اتمیزه کننده است. مشعل های اتمیزه کننده تحت فشار، یک یا چند سر دارند. محل آنجایی است که نفت باید برای ادامه اختلاط سوخت و هوا تزریق گردد مشعل های اتمیزه کننده هوا و اتمیزه کننده سوخت به دو لوله احتیاج دارند، یکی برای هدایت نفت به سر مشعل نفت سوز دیگ بخار و دیگری برای تامین هوا یا بخار یا برگرداندن نفت از سرمشعل است.

معمولا در لوله هم محور تامین سوخت دیگ بخار توسط لوله مرکزی است و فاصله حلقوی بین آن دو مسیر عبور هوا، بخار یا نفت برگشتی را ایجاد می کند اما برخی سازنده ها دو لوله در کنار هم برای این کار در نظر می گیرند.

سرمشعل سوخت را به طریقی وارد کوره می کند که اختلاط صورت گرفته و احتراق انجام می شود. برای اطمینان از اختلاط و احتراق کامل، سر مشعل نفت سوز دیگ بخار را اتمیزه می کند. با این کار، سوخت نفت دیگ بخار به قطرات ریز تبدیل می شود بنابراین اختلاط بهتر صورت گرفته و احتراق کامل تری خواهیم داشت. اگر سوخت اتمیزه نشود خوب نمیسوزد و در برخی موارد حتی آتش نمی گیرد.

هرگز به طور ناگهانی سر مشعل را قطع و وصل نکنید. چون ممکن است در پی چند بار تلاش برای روشن کردن مشعل نفت سوز دیگ بخار مقداری سوخت در داخل مشعل صنعتی جمع شده که موجب انفجار و از بین رفتن بویلر صنعتی گردد.

روش های اتمیزاسیون مشعل نفت سوز دیگ بخار:
اتمیزاسیون مشعل نفت سوز دیگ بخار به چند روش انجام می شود و اختلاف اصلی بین آنها درجه چرخشی است که می توانند ایجاد کنند. مشعل های اتمیزاسیون تحت فشار یک الگوی خوب پاشش نفت به وجود می آورد. درست مثل کاری که خودتان هنگام شستن ماشین انگشت خود را جلوی شیلنگ می گیرید. کیفیت اتمیزاسیون با افت فشار تغییر می کند.

بسیاری سر مشعل نفت سوز دیگ بخار دارای کانال های داخلی هستند که جریان سوخت را منحرف می کنند که این کار باعث شتاب گرفتن و کسب حرکت چرخشی در سوخت می شود و این همان عامل تبدیل سوخت به قطرات ریز است.

در مشعل نفت سوز دیگ بخار با فنجان گردان از یک فنجان برنجی که در انتهای یک لوله بسته شده است استفاده می شود. این لوله به محور دمنده متصل شده و در مرکز گلوی مشعل نفت سوز دیگ بخار قرار می گیرد.

روش های اتمیزاسیون مشعل نفت سوز دیگ بخار:
نفت از طریق یک اتصال انعطاف پذیر وارد لوله گردان شده و نم نم به فنجان می ریزد. حرکت گردان فنجان نفت را در داخل فنجان چرخانده و به کوره تزریق می کند.

این کار را می توانید با آب شبیه سازی کنید اما بدانید که آب به خوبی از فنجان اسپری نمی شود چون کاملا خیس خواهید شد. اتمیزاسیون ضعیف آب نشان می دهد که چنین مشعلی چندان قابل اطمینان نیست.

عملکرد مشعل نفت سوز دیگ بخار از نوع اتمیزه کننده:
مشعل نفت سوز دیگ بخار از نوع اتمیزه کننده هوا و سوخت با دو روش این کار را انجام می دهند. برخی مشعل ها سوخت را با جت بخار یا هوا درگیر کرده و سوخت را اتمیزه می کنند، اما اکثر دیگ بخار بویلر صنعتی بخار سوخت را با هوا یا بخار در داخل سر مشعل نفت سوز دیگ بخار مخلوط می کنند. با خروج مخلوط از سوراخهای سرمشعل گاز (بخار یا هوا) به سرعت سوخت را اتمیزه می کند.

از آنجایی که انرژی این کار توسط هوا یا بخار تامین می شود تناسب این مشعل ها 5 به 1 است. در مشعل اتمیزاسیون فشاری این مقدار 2 به 1 است. وقتی جریان به نصف کاهش می یابد سرعتها به قدری پایین هستند که سوخت به خوبی شکسته نمی شود.

اتمایزرهای برگشت سوخت به عنوان راه حل ارائه شدند. جریان بار کامل سوخت به سر مشعل رسیده و در این شکاف ها جاری می شود تا حرکت چرخشی شکننده سوخت را ایجاد کند. برای کاستن نرخ احتراق مقداری سوخت از سرمشعل به مکش پمپ سوخت برگردانده می شود. برگشته معمولا تابعی از اختلاف فشار است که برابر است با فشار سوخت تقسیم بر 100.

در بویلرهای بزرگ برگشته مضاعف با استفاده از چند مشعلی انجام می گیرد. نصف مشعل هایی که در حداکثر فشار تغذیه سوخت کار می کنند نصف بار بویلر را تامین می کنند. اگر تعداد مشعل های بویلر 4-1 دستگاه است روش های دیگر کسب برگشته مضاعف نیاز است.

راه حل معمول استفاده از سرمشعل های با اندازه های مختلف است. سرمشعل کوچک تر مقدار سوخت کمتری را در فشار یکسان عبور می دهد ولی حتما باید به یاد داشته باشید که برای رساندن یکنواخت سوخت همه سرمشعل های بویلر باید هم اندازه باشند.

2مشعل_نفت_سوز

دیگ های بخار که مشعل نفت سوز آن از نوع اتمیزه کننده بخار است چگونه کار می کند؟
دو راه حل وجود دارد: یکی استفاده از سر مشعل نفت سوز دیگ بخار اتمیزاسیون تحت فشار کوچک برای تولید بخار کافی و دیگری استفاده موقت از هوای فشرده است. هزینه تولید هوای فشرده بسیار زیاد است و در چنین شرایطی مصرف هوای فشرده بسیار بالا است و همچنین کمپرسور توان تامین این مقدار هوا را ندارد پس به محض تولید بخار هوای فشرده باید قطع گردد.

تفنگهای سوخت در سال های اخیر به سرعت اصلاح شده اند تا بتوانند به صورت تناوبی محل های غنی از سوختی در شعله به منظور کاهش ,No ایجاد کنند پس سوراخ کردن بی قاعده سرمشعل عادی است. تفنگ اصولا چیزی بیشتر از یک تکه لوله که سوخت را به سرمشعل می رساند نیست.

اکثر آنها را می توان برای انجام عملیات تمیزکاری بویلر صنعتی بخار و نگهداری دیگ بخار خارج کرد. برخی تفنگ ها به سادگی با مهره ماسوره جدا می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>