اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مشعل_نفت_سوز3

منظور از کوپلینگ یوک در مشعل نفت سوز دیگ بخار چیست؟
اکثر آرایشها خاص یک سازنده هستند اما آرایش رایج، کوپلینگ یوک است که اکثرسازنده های مشعل نفت سوز دیگ بخار از آن استفاده می کنند. یک یوک به همراه تعدادی پیچ آن دو را به هم متصل می کند. با کوپلینگ یوک، تفنگ دریچه ای برای سوخت و هر سیال اتمیزه کننده ای که با سوراخهای کوپلینگ هم خوانی دارد خواهد داشت.

برای اطمینان از تراز بودن دریچه های تفنگ و یوک، فرولهایی (تکه های کوتاه و کوچک لوله) وجود دارند که در سوراخهای یوک قرار می گیرند. فرولها می توانند خارج شوند چون ممکن است آسیب ببینند و سوراخهای تفنگ با آن فیت نشوند.همچنین پیش بینی هایی برای آب بندی اتصالات تفنگ و یوک انجام شده است.

گاهی از مواد نرم تر مثل برنج روی تفنگ استفاده می شود که تحت فشار پیچها ممکن است تغییر شکل پیدا کند (برای آب بندی). غالبا یک واشر است، معمولا یک لایه مس حول مواد فیبری که مطابق با تغییرات در دو سطح برای آب بندی اتصال خواهد بود.

احتیاط در وارد کردن تفنگ از خسارت دیدن فرول که ممکن است از چفت شدن مناسب تفنگ و یوک ممانعت کند جلوگیری خواهد کرد. می دانم این کار بسیار سختی است اما مهارتی است که همه اپراتورها باید به آن دست یابند.

اقداماتی که باید برای تبدیل مشعل دیگ بخار بویلر صنعتی انجام داد:
اکثر دستورالعمل های سازنده مشعل نفت سوز دیگ بخار میگویند هر بار که مشعل را تغییر میدهید باید واشرها را جایگزین کنید. شما باید یک سری واشر در دسترس داشته باشید تا هر زمان که دستگاهی را برای تعمیر پیاده می کنید واشر آن را هم عوض کنید اما نیاز نیست در هر بار بیرون کشیدن تفنگ هم این کار را انجام دهید.

در راه اندازی دیگ بخار بویلر صنعتی بخار با گیره های برنجی در تفنگهای سوخت جایی برای واشر نیست و با یوک فولادی چفت شده است و نشتی ندارند مگر این که مقدرای کثیفی یا ماسه در اتصال بریزید.

اگر آنها می توانند در چند درصد تعویض تفنگ دوام بیاورند واشرهای روکش مسی هم باید بتوانند. یک اپراتور ماهر می تواند در چند ثانیه مشعل را با یک مشعل جدید جایگزین کند اما اگر بویلر فقط یک مشعل نفت سوز دیگ بخار دارد، سرعت اپراتور کاهش خواهد یافت چون مشعل نفت سوز دیگ بخار باید خاموش شده و سپس تفنگ خارج گردد.

تبدیل مشعل دیگ بخار بویلر صنعتی:
برای اجتناب از خاموش کردن بویلر در طی فرآیند پاکسازی، قرار دادن بویلر در حالت آتش کم و تلاش برای جرقه زنی، برخی سازندگان مشعل نفت سوز دیگ بخار، مشعل های منفردی با قابلیت داشتن دو و حتی چهار تفنگ تولید کرده اند.

آرایش های دو تفنگی برای وارد کردن تفنگ موقت طراحی شده اند که آتش را به آن تفنگ داده و پس از تعویض، آتش به تفنگ اصلی ارجاع می شود. شعله ممکن است در هنگام استفاده از تفنگ موقت بی تعادلی یا فضاهای خالی داشته باشد. سایر آرایش ها از تفنگهایی با سر مشعل نفت سوز دیگ بخار خاص استفاده می کنند که الگوی شعله یکنواختی را وقتی همه تفنگها نصب و در حال کار هستند به وجود می آورند.

فواصل زمانی تمیزکاری تفنگ مشعل نفت سوز دیگ بخار:
در زمان تعویض تفنگ مشعل نفت سوز دیگ بخار اپراتور باید نسبت هوا به سوخت را افزایش دهد تا تغییر در رساندن سوخت حالت غنی از سوخت ایجاد نکند.

مسلما تفنگ برای تمیز کردن سر مشعل باید خارج گردد. تفنگ و سرمشعل های یدکی نگهداری می شوند تا زمان برای تمیز کردن آن تلف نشود و احتراق ادامه یابد. فواصل زمانی تفنگ مشعل نفت سوز دیگ بخار به محض کثیف شدن است. شاید این جواب قانع کننده ای نباشد اما هیچ قانونی وجود ندارد و به تمیزی سوخت، نرخ احتراق و وضعیت خویر مشعل بستگی دارد.

اگر این تمیزکاری انجام نشود عمل اتمیزه کردن دچار اختلال خواهد شد. پس این فاصله زمانی را باید خودتان از روی تجربه تعیین کنید. در ادامه با تجربیات یک اپراتور دیگ بخار برای تمیزکاری تفنگ مشعل نفت سوز دیگ بخار و تبدیل مشعل بهرمند میشویم.یک مشکل رایج در زمان استفاده مشعل نفت سوز دیگ بخار و سوخت نفت است. این مشکل در مورد نفتهای سبک تر کمرنگ تر است.

رفع مشکلات مشعل نفت سوز دیگ بخار:
علل گوناگونی برای ایجاد کربن در مشعل نفت سوز دیگ بخار گلوی مشعل و کف و دیواره های کوره در استفاده از نفت وجود دارد. معمول ترین علت اتمیزاسیون ضعیف است. نفت کثیف هم می تواند با مسدود کردن مسیر عبور، عمل اتمیزه کردن را دچار اختلال کند. استفاده از سر مشعل نامتناسب با بار واحد، سرمشعل فرسوده و شل، و عدم نصب مناسب سایر لوازم مشعل، از سایر علل هستند. یکی دیگر از علتها تشکیل کندانسیت در هوا یا بخار، فشار نامناسب و انسداد خط انتقال سیال اتمایزر است.

مشکلی که ما معمولا با کنترل های دیفرانسیلی داشتیم تغییر زیاد دیفرانسیل در سرمشعل بخار افت فشار در لوله های نفت با بخار بود. معمولا مشکل از روشن کردن مشعل نفت سوز دیگ بخار در بار کم که دیفرانسیل (اختلاف) خیلی بالا است ناشی می شود چون سیال اتمایزر مخلوط را بیش از حد اتمیزه می کند.

راه حل این مشکل افزودن نوک اوریفیسی است (میله فولادی که مثل لوله دارای سوراخ است) که امکان تنظیم دیفرانسیل را در آتش پایین برای دستیابی به آتش پایدار فراهم می کند با افزایش بار، نوک افت فشاری را در سوخت ایجاد می کند که دیفرانسیل را در سرمشعل افزایش می دهد.

نکاتی که باید در هنگام تمیزکاری مشعل نفت سوز دیگ بخار:
بسیاری از اپراتورها در تمیزکاری مشعل نفت سوز دیگ بخار به سرمشعل آسیب رسانده و باعث می شوند به سرعت کثیف شوند. سوراخهای سر مشعل نفت سوز دیگ بخار پس از خروج از کارخانه کاملا تازه و تیز با زاویه دقیق 90 بین نوک سوراخ و سینه سرمشعل هستند که فاصله جریان سوخت را از سرمشعل تیز می کند.

برخی اپراتورها در هنگام تمیزکاری مشعل نفت سوز دیگ بخار این تیزی را از بین برده و باعث از دست رفتن چنین فاصله ای می شوند. مقداری سوخت از این حالت پخ سرازیر شده و مقدمات تشکیل کربن را فراهم می کند. این مساله ناشی از تمیزکاری لوازم برنجی با ابزار فولادی است پس هرگز چنین اشتباهی نکنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>