اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_بخار2

تاریخچه سوخت نفت کوره دیگ بخار:
سوخت نفت کوره دیگ بخار توسط شناسه های ASTM شناخته می شوند که معمولا نفتها را با درجه میشناساند. درجه 1 کروسین (Kerosene) است که در دیگ بخار مصرف نمی شود. نفت کوره های معمول درجه های 2 و 4 و 6 هستند که امروزه لغت درجه حذف شده و فقط از شماره ها استفاده می شود.

نمره 2 نفت کوره سبک نام دارد و چگالی آن کمتر از بقیه و همسان با سوخت دیزل است. اشتعال آن نسبتا پاک و بدون خاکستر است. یک افسانه رایج در مورد این ماده وجود دارد که نفت با گوگرد پایین نیست. محتوای گوگرد این ماده مساوی با نفت سنگین کم گوگرد است. نمره 3 در سال 1948 حذف شد به همین دلیل افراد کمتر از 60 سال چیزی درباره آن نمیدانند.

نمره 4 تا 6 به نام سوخت نفت کوره سنگین شناخته می شوند.سوخت نفت کوره دیگ بخار نمره 4 تا 6 رنگشان سیاه بوده و نیازمند مقداری گرمایش پیش از سوزاندن هستند و مقادیر مختلف دوده و سایر مشکلات را در پی دارند.

نمره 5 و 6 به منظور کاهش لزجت نیازمند گرمایش است تا امکان پمپاژ فراهم آید.برای به جریان انداختن نمره 6 باید آن را گرم نمود. برای اینکه این ماده مانند آب جاری شود باید تا 200°F حرارت ببیند.

ویسکوزیته این سوخت ها به طور قابل ملاحظه ای با دما تغییر می کند. ویسکوزیته سوخت نفت کوره دیگ بخار باید مطابق با مقدار مشخص شده توسط سازنده مشعل باشد و بهره بردار باید دما را طوری تنظیم کند که مطابق آن مقدار باشد تا اتمیزاسیون به درستی صورت پذیرد.آنالیز سوختی که تامین کننده آن را در اختیار می گذارد حاوی اطلاعاتی همچون ویسکوزیته استاندارد در دمای معین به همراه گرافها و چارتها می باشد که باید با نیاز مشعل همخوانی داشته باشد.

مشعل با سوخت نفت کوره دیگ بخار:
مشعل با سوخت نفت کوره دیگ بخار طوری طراحی شده تا سوخت را در ویسکوزیته معین اتمیزه کند. به بیان ساده برای جریان 60mL از یک سیال در 100°F از اوریفیس سیبولت، 200 ثانیه زمان نیاز است.سوال اینجاست با تغییر دما و افزایش و کاهش ویسکوزیته چه تغییری در عملکرد بویلر صنعتی بخار حاصل می شود؟ اگر عملکرد بهبود یافت یا احتراق تمیزتری در آن ویسکوزیته مشاهده کردیم آن را کمی بیشتر تغییر خواهیم داد. در واقع بهترین ویسکوزیته را برای مشعل ثبت خواهیم کرد.

نتیجه این بررسیها باید در جدول نگهداری مشعل مورد نظر ثبت شود. وقتی کلمه سنگین را در مورد سوخت دیگ بخار می شنویم ممکن است ذهنمان به وزن های زیاد منحرف شود اما واقعیت این است که تمام انواع نفتها سبکتر از آب هستند.سوختهای سنگین فقط سنگین تر از سوخت های سبک هستند.

نکته: مورد گیج کننده دیگر استفاده از گرانش برای تعریف نفت است. گرانش API سوخت نفت کوره دیگ بخار با سبک تر شدن نفت افزایش می یابد. این فاکتور نسبت وزن نفت در حجم مشخص به وزن آب در دما و حجم یکسان است.

نقطه ریزش و نقطه اشتغال سوخت نفت کوره دیگ بخار:
سوختهایی که گوگردزدایی شده اند تمایل به افزایش در نقطه ریزش دارند. وقتی نفت تا زیر نقطه ریزش سرد می شود برای استفاده باید تا دماهای خیلی بالاتر گرم شود تا جریان یابد. فرآیند سرمایش و گرمایش را به دفعات کافی تکرار می شود در غیر این صورت به قدری سفت می شود که غیرقابل پمپاژ شود. تنها راه حل شل کردن مخزن سفت شده، افزودن مواد شیمیایی و نفت است.

متاسفانه نمی توان آن را مثل زغال سنگ پودر کرده و سوزاند زیرا به محض ورود به کوره ذوب خواهد شد. نقطه اشتعال خاصیت دیگر نفت کوره است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نفت کوره نمره 2 دارای نقطه اشتعال بالاتر از 100°F است نفت های سنگین تر دارای نقطه اشتعال بیشتر از 150°F می باشند. دو روش برای تعیین اشتعال وجود دارد که معمول ترین آن روش فنجان باز است که در آن نفت گرم می شود.

سوخت نفت کوره دیگ بخار:
یک تکنسین کبریت استانداردی را از روی فنجان حاوی نفت عبور می دهد. وقتی نفت به اندازهای گرم شد که بخارات آن قابل اشتعال گردید این دما نقطه اشتعال نفت خواهد بود. علت این نام گذاری آن است که شعله، روشن و به سرعت خاموش می شود و در واقع شعله جلوهای کوتاه می یابد و به طور مداوم نمیسوزد.

وقتی شما سوختی با نقطه اشتعال پایین را می سوزانید باید مراقب هر نوع نشتی باشید. دماها در واحد بویلر صنعتی بخار بیش از 100°F است خصوصا در تابستان خطوط لوله بخار و آب داغ به اندازهای گرم هستند که اگر نشتی سوخت نفت کوره دیگ بخار روی آنها بریزد بخارات اشتعال زا تولید می کند.

دیگ_بخار

نشت سوخت نفت کوره دیگ بخار:
سوخت نفت کوره دیگ بخار با هر نمره ای در صورتی که از مخازن و لوله های استاندارد به زمین یا فاضلاب نشت کند بسیار خطرناک خواهد بود. نگرانی بیشتر در مورد هر نوع فاضلاب زمینی در واحد است. باید بدانید این فاضلابها به کجا تخلیه می شوند. امروزه نشت نفت هزینه های زیادی جهت پاک سازی در پی دارد. از این رو باید کاملا مراقب این مساله باشید.

نفت را می توان مستقیما توسط یک خط لوله به واحد رساند. در این صورت شما مثل گاز طبیعی به امید فروشنده خواهید بود.

اکثر واحدها نمی توانند خط لوله مستقیم از فروشنده داشته باشند در این صورت نفت کشها آن را تحویل می دهند که باید مقداری ذخیره در محل سایت پیش بینی نمود. لزومی ندارد که ذخیره سازی در تانکرها انجام شود ولی خطر بالقوه نشت در مخازن باز، معادن قدیمی و موارد مشابه استفاده از آنها را محدود کرده است.

انواع تانکرهای سوخت نفت کوره دیگ بخار:
تانکرها سوخت نفت کوره دیگ بخار در سه نوع زیرزمینی، زمینی افقی و زمینی عمودی وجود دارند. تانکرهای زیرزمینی به «UST» ها مشهورند و بسیار متفاوت با انواع 50 سال قبل هستند.تانکرهای زمینی افقی در واحدهای کوچک معمول بوده و شامل آنهایی است که برای محافظت فیزیکی دارای طاق بتنی می باشند.

ظرفیت تانکرهای افقی معمول حدود 90.000gal است که ممکن است بزرگ تر هم ساخته شود. تانکرهای عمودی حول خط مرکزی عمودی ساخته شده و ظرفیت آن از چندهزار تا صدها هزار گالن می رسد.

نتیجه گیری سوخت نفت کوره دیگ بخار:
مشکل ترین کار در اداره سوخت نفت کوره دیگ بخار برای اپراتور نگه داشتن آن در شرایط بهره برداری در زمان عدم سوزاندن آنها است. SOP شما باید شامل کارکرد منظم سیستم باشد تا قابلیت استفاده آن را تضمین کند و همچنین یک تمرین تغییر سوخت نفت کوره دیگ بخار برای اپراتورها در فصل پاییز باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>