اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بویلر_صنعتی

انواع مختلف بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش:
بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش در چند نوع مختلف عرضه می شوند. اصولاً شکل آن ها استوانه ای فوق بوده و بیشتر از روی وضعیت و تغییرات نسبت به شکل عمومی تعریف می شوند.

آرایش موجود در شکل فوق برای بویلر (لوله ای برگشت افقی) می باشد که از طراحی های قدیمی است ولی تاکنون اصلاح نشده است. رفت برگشت افقی در اسم آن بیانگر این است که دود از کنار تعدادی لوله عبور کرده و با برگشت از کنار بقیه لوله ها هم مجدد برگشت داده می شوند.

یک سطح مقطع در وسط شکل نشان داده شده که آرایش لوله ها را برای برقرار کردن امکان حرکت صفحه هادی در عقب و موقعیت دریچه دسترسی نشان می دهد. معمولاً پوسته بویلر در انتها که گاز برمی گردد و جعبه بازگشت با درهای بزرگ چدنی بسته می شود، گسترده می شود.

در بسیاری از طراحی ساخت موجود در بازار، درهای بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش ممکن است بسته به طراحی در جلو یا عقب قرار گیرند.

اکثر انواع بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش بدون جوشکاری سرهم شده اند. اتصالات پوسته، صفحه لوله ها و اتصال لوله ها همگی اتصال پرچی هستند. کوره معمولاً یک محفظه با دیواره آجری است که در زیر بویلر قرار دارد. به این نوع بویلر، دیگ بخار کوره آجری نیز میگویند.

در برخی از آن ها، آجرها به عنوان پایه برای نگه داشتن بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش استفاده می شوند که تعداد کمی سازنده آن ها باقی مانده اند و این رویکرد را در ساخت استفاده می کنند. دلیل آن این است که در صورت انفجار در کوره، آجرها را از جای خود رانده می شوند و موجب فروریختن انواع دیگ بخار می شود.

بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش افقی و عمودی:
یک بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش استاندارد را می توان چرخانده و به عنوان بویلر عمودی استفاده کرد. به ندرت آن ها را در سرویس بخار استفاده می کنند چون صفحه لوله بالایی به جای آب در معرض بخار و اتصالات لوله ها در معرض حرارت بالا قرار دارند. آن ها معمولاً برای گرمایش آب استفاده می شوند.

نمونه ای از نوع مرسوم آن ها آبگرمکن های خانگی ایستاده است و ممکن است گاهی در گرمایش هیدرونیک و سرویس گرمای اتلافی به کار روند. بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش از نوع عمودی راندمان پایین تری دارند و قیمت آن ها در بازار پایین تر از نوع افقی آن است.

بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش مدل لوکوموتیو LOCOMOTIVE BOILER:
همان طور که میدانید بویلر لوکوموتیو دارای یک بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش locomotive boiler است که ساختار اصلی لوکوموتیو را تشکیل می دهد. یک بویلر لوکوموتیو مثال خوبی از بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش اصلاح شده برای سرمایش برخی کوره ها است.

هزینه های که برای ساخت این دیگ بخار افزایش یافته کاملاً توجیه اقتصادی دارد و برای ایجاد پوشش آبی در اطراف کوره برای کمک به لوکوموتیو ایجادشده اند. فولاد و آب خیلی سبک تر از دیواره هستند که ممکن است در زمان ایجاد سطح حرارتی بیشتر، برای تقویت لوکوموتیو موردنیاز باشد. صفحات مسطح در برابر فشار داخلی نگه داشته می شود و از بین رفتن نگه دارنده های آن یکی از علل انقراض این نوع بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش است.

بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش مدل جعبه آتش یا فایر باکس FIREBOX BOILER:
فن آوری پیشرفته در حوزه صنایع ریلی در بویلرهای ساکن هم وارد شده و بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش مدل فایر باکس firebox boiler را به وجود آورده است. این بویلر اولین سازه ای بود که حالت پکیج داشت، چون فقط به ساخت یک پایه عایق و نصب خود بویلر که در کارخانه مونتاژ شده نیاز دارد.

شکل ناتمام بویلر هم برای انجام عملکرد قابل مقایسه با هزینه های ساخت و انتقال پایین تر توسط استفاده از آجر در پایه و تنظیم کردن دیگ بخار روی آن پایه تدارک دیده شده است.

شاید کلمات ست پایین و ست بالا را در مورد این بویلرها شنیده باشید. یک بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش مدل فایر باکس از نوع ست بالا توانسته بود تمام کوره را ترکیب کند و مشعل جعبه آتش در ست بالا قرار داشت.

در بویلر صنعتی فایر تیوب لوله آتش مدل فایر باکس از نوع ست پایین، مشعل باید در پایه آجری نصب گردد. درنهایت، ساخت دیگ بخار صنعتی به ساخت انواع بویلرهای scotch marine که به آن SM رسیده است.

بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش مدل نوع اسکاچ مارین SCOTCH MARINE:
بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش مدل نوع اسکاچ مارین را هرچند اگر حتی یکی از آن ها را در کشتی ها نبینید، بازهم هیچ مدرکی وجود ندارد که طراحی آن اسکاتلندی است. در این نوع بویلر یک کوره بزرگ در نظر گرفته شده و موارد کوره خارجی از آن حذف گردیده است.

بسیاری از بویلرهای صنعتی اصیل این طراحی، آن هایی که در کشتی به کار می رفت، سوخت مصرفی آنان زغال سوز بوده است و به کوره های متعددی برای تأمین حجم کوره کافی و صفحه بزرگ نیاز داشت. رینج قطر لوله کوره 24ft بوده و به صفحات لوله جوش می شدند. اتصال بدنه صفحه لوله هم جوشی است.

طرح s.m دو آرایش عمومی دارد. نوع رایجتر طرح عقب خشک است که اتاقک های چرخش در هر دو انتها با انبساط پوسته و یا در حالت گرفته اند. در هر دو حالت هر دو طرف بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش مدل نوع اسکاچ مارین مجهز به در برای دسترسی به انتهای لوله ها است.

بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش مدل نوع حوزه نفتی OIL INDUSTRY BOILER:
یک نوع دیگر بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش هم وجود دارد که ممکن است با آن مواجه شوید که نام آن ها بویلرهای حوزه نفتی است و برای این کار طراحی شده اند. این بویلرها با آب خام و کندانسیت برگشتی کم کار می کنند.

پوسته و لوله های آن ضخیم تر و نرخ انتقال حرارت در آن ها پایین تر است بویلر صنعتی فایرتیوب لوله آتش نوع S.M مزایای زیادی دارند که طراحی ساده یکی از آن ها است. در کل تمیز کردن اسمت آتش آن ها با باز کردن درهای بزرگ آن به راحتی امکان پذیر است.

آن ها می توانند در اکثر اندازه ها به صورت پکیج آماده کار در دسترس باشند. میزان دیواره عایق در آن ها حداقل ممکن است. هزینه تعویض لوله های آن ارزان تر است چون همه لوله های آن مستقیم هستند. حجم آب آن ها در مقایسه با بویلرهای لوله آبی بیشتر است و می توانند نوسانات بار را به خوبی اداره کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>