اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیگ_بخار4

دیگ بخار چوب چیست؟
از دیگ بخار چوب برای حالت دادن به چوب استفاده می شود. اما در بیشتر مواقع دیگ بخار بویلر صنعتی که دارای سوخت زیست توده یا همان سوخت چوب استفاده می شود. را دیگ بخار چوب گویند. با وجود تمام اصطلاحاتی که برای بیان شیوه کار آن وجود دارد شیوه کار این نوع بویلر صنعتی بسیار ساده می باشد. و از یک محفظه آتش که درون یک جعبه فولادی قرار گرفته تشکیل شده است.

محتوای جعبه فولادی آب است که محفظه آتش را درون خود جا داده است. حال شما در داخل جعبه آتش سوخت چوب را اضافه می کنید، و آن را روشن می کنید، شعله های آتش آب محفظه فولادی را گرم می کند. آب گرم شده به وسیله یک خط لوله به محل مورد نظر شما پمپاژ می شود و در آخر به دیگ بخار چوب باز می گردد.

همین طور که آب گرم پمپ می شود، مبدل حرارتی گرما را منتقل می کند. برای مثال با یک دیگ بخار چوب و از طریق یک مبدل حرارتی به راحتی می توان هر مکانی که به گرما نیاز دارد را گرم نمود.پیدا کردن و به دست آوردن چوب آسان است.

شاید بگوید گرمایش با چوب قدیمی شده است. اما درست نیست.چوب یک منبع سوخت واقعاً بهینه و تجدید پذیره که روشی مناسب برای گرم کردن است، تمام آب گرم مورد نیاز حمام، آشپزخانه، لباسشویی و… را تامین می کند، حتی می توان دیگ بخار استخر آبگرم را نیز از سوخت چوب استفاده شود.

وهر مکانی را که می خواهید گرم کنید. به همین ترتیب می توان محیط خانه را گرم نمود. به دلیل تجدیدپذیر بودن چوب سازگار با محیط زیست است اما با وجود قط به رو یه و غیر اصولی درختان کمتر از دیگ بخار چوب استفاده می شود.

دیگ بخار چوب در فضای باز:
دیگ بخار چوب در فضای باز از آخرین تحولات فن آوری گرمایش بهره می برند. معمولا این نوع نوع بویلر ها را در خارج از محل مورد نظر نصب و راه اندازی می کنند. به طور معمول 30 تا 200 متر از محل مورد نظر که می تواند یک ساختمان مسکونی باشد فاصله دارد، دیگ بخار چوب در فضای باز تمیز و بهینه می سوزد و هیچگونه آلاینده ای که برای محیط زیست خطرناک باشد را ندارد.

می توان برای برای توزیع گرما به سیستم گرمایشی خود متصل کنید. یکی از مزایای دیگ بخار چوب در فضای باز عدم احتیاج به حمل چوب به داخل محل مورد نظر است. محفظه اتش چوب به طوری طراحی می شود که قادر به سوزاندن تمامی سایزهای چوب می باشد. حتی چوب های بسیار ضخیم که خرد کردن آنها دشوار است. را می توان داخل دیگ بخار چوب قرار داد.

بهترین مزیت بویلر صنعتی چوب این است که شما فقط باید یک یا دو بار در روز حتی در سرد ترین روزهای زمستان آن را با چوب پر کنید. می توانید در صبح و عصر چوب را بارگیری کنید. محفظه با آب گرم از 160 تا 180 درجه محاصره می شود، سپس از طریق لوله ها آب گرم به محل مورد نظر می رود سپس مبدل های حرارتی آن را به گرما تبدیل می کند.

در مواقع و محل های که زغال سنگ، گاز و نفت منابع فسیلی وجود ندارد بهترین گزینه استفاده از دیگ بخار چوب می باشد. استفاده از این نوع بویلر صنعتی بسیار مقرون به صرفه می باشد. و سازگار با محیط زیست است. اما باید توجه داشته باشید که تامین چوب مورد نیاز برای سوختن در این نوع دیگ بخار باید به روش های اصولی انجام گیرد و از نباید برای تامین سوخت به طبیعت آسیب رساند.

مزایا و معایب بویلر صنعتی چوب در فضای باز:
از مزایای استفاده از دیگ بخار چوب در فضای باز می توان به دور بودن منبع چوب از محل مورد نظر اشاره نمود. دور بودن منبع چوب از محل مورد نظر می تواند باعث دور شدن حشرات شود.سوخت مصرفی در این نوع بویلر هزینه ای پایینی دارد.

هیچگونه آلاینده ای ندارد و سازگار با محیط زیست است. یک منبع تجدید پذیر است. وجود دیگ بخار چوب در فضای باز باعث وارد نشدن گرد و غبار داخل محل مورد نظر می شود. فقط باید یک بار در روز روشن شود. با استفاده از بویلر صنعتی چوب شما می توانید هر چیزی را گرم کنید. کارایی بیشتری نسبت به سایر دیگهای بخار چوبی داخلی دارد.

می توان به وسیله دیگ بخار چوب آب گرم مصرفی محل های مسکونی را تامین نمود. می توان استخر را گرم نمود. با این روش خطر جمع شدن مونوکسید کربن در خانه وجود ندارد. بهترین راه برای گرم کردن کل خانه می باشد.

از معایب بویلر صنعتی چوب می توان به نگهداری مداوم آن اشاره نمود. هر روز احتیاج به بارگیری سوخت دارد. روزانه باید اقدام به تمیزکاری لوله دیگ بخار نمود. و حتی باید تمامی قسمت های دیگ بخار چوب را تمیز نمود. تا بتوان راندمان صد در صدی را داشته باشد. به عنوان یک سیستم گرمایشی در فضای باز دارای هزینه نصب و راه اندازی بالای است.

از معایب دیگر دیگ بخار چوب می توان به تامین چوب مصرفی اشاره نمود. همچنین افراد سود جو برای تامین سوخت اقدام به قط بی رویه درختان می کنند و از روش های اصولی برای قط درختان استفاده نمی کنند و خطر از بین رفتن درختان وجود دارد به همین دلیل از سوخت چوب کمتر در دیگهای بخار و بویلرهای صنعتی استفاده می شود. در عین حال چوب دارای مزایای زیست محیطی است که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

دیگ_بخار3

مزایای زیست محیطی استفاده از دیگ بخار چوب:
کورهای چوب از مدت ها پیش وجود داشته اند. در زمان های قدیم به دلیل پایین بودن قیمت سوخت های فسیلی و برق کنار گذاشته شدند. در حال حاضر هزینه سوخت فسیلی و برق در حال زیاد شدن است و تحقیقات جدید بیان گر این است که سوخت های فسیلی اثرات مضری در زمان سوختن بر محیط زیست به جا می گذارند، دیگ بخار چوب یک جایگزین ایمن و ارزان است که هیچگونه خطر زیست محیطی ندارد.

سوخت های فسیلی ما را با اصطلاحات اثر گلخانه ای و گرمایش جهانی آشنا کرده است. با بالا رفتن قیمت نفت و برق، مردم به دنبال راه حل های جایگزین برای مبالغ بالای قبض های خود هستند. تحقیقاتی که دانشمندان کرده اند، بیان می کند که ما باید نوع مصرف خود را بگونه ای مدیریت کنیم که در راستای حفظ محیط زیست باشد. و به جای آسیب رساندن به آن باید آن را محافظت کنیم تا نسل های بعد نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

دیگ بخار چوب چوب باتوجه به عدم انتشار گاز گلخانه ای و تجدیدپذیر بودن می تواند در حفظ محیط زیست کمک فراوانی کند. منبع سوخت چوب از زمان کشف آتش وجود داشته است. طبیعت برای سوزاندن درختان خشک یا در حال مرگ راهی طبیعی مانند صاعقه را دارد. سوختن یک اتفاق طبیعی است که برای چرخه درختان و رشد گیاهان جدید لازم است.

برای تامین سوخت دیگ بخار چوب بهتر است تعداد زیادی از درختان خشک و بقایای موجود در آنها که در کف جنگل وجود دارد را جمع آور نمود. از از قط درختان سالم جدا خوداری کنید. قط درختان می تواند عمر جنگل ها را کوتاه کند و در نتیجه نابودی جنگل را بهمراه دارد و باعث ایجاد سرعت بخشید به سیل شود.

نکات مهم در دیگ بخارچوب:
در هنگام استفاده از دیگ بخار چوب هرگز نباید چوب رنگ شده، پلاستیک، کاغذ بسته بندی و دیگر زباله ها را در به عنوان سوخت ممصرف کنید. اگر از چوب های سخت و چوب خشک مانند بلوط یا گیلاس در بویلر صنعتی چوب استفاده کنید دود کمتری تولید می شود. برای انبار کردن چوب باید یک محل را تعبیه کنید تا رطوبت به چوب وارد نشود. چوب باید در محل خشک و پوشیده نگهداری شود.

در زمان استفاده از دیگ بخار چوب اگر فشار آب به اندازه کافی نباشد. نیاز به یک پمپ دیگ بخار بویلر صنعتی دارید. تا آب مورد نیاز را تامین کند. و در زمان قط شدن برق یا خرابی پمپ باید آب در منبع ذخیر داشته باشید تا بتوان مقدار گرما و بخار تولید را تامین نمود.

مزایا و معایب بویلر صنعتی چوب:
همچنین علاوه بر وجود منبع ذخیره آب باید چوب کافی در محفظه آتش وجود داشته باشد. تا از سرد شدن آب جلوگیری بعمل آید. اگر آب داخل دیگ بخار چوب سرد شود مدت زمان طولانی طول میکشد تا مجدد گرم شود. تست و بازرسی بویلر صنعتی را باید قبل از فصل سرما انجام دهید. هر ساله باید دودکش و لوله خود را با دقت تمیز کنید و هرگونه تعمیر مورد نیاز را انجام دهید. اگر دیگ بخار چوب در حال ایجاد کرئوزوت و دوده هست بررسی پیوسته توصیه می شود. کرئوزوت روغنی سنگین و بیرنگ بد بو که از تقطیر چوب به وجود می آید.

در صورت ایجاد کرئوزوت در دودکش ها منجر به گرمایش ضعیف می شود.عملکرد دیگ بخار چوب را با اختلال رو به رو می کند. در آخر باید این نکته را تکرار نمود که برای استفاده از چوب در بویلر صنعتی از قط بی رویه درختان خوداری کرده و از روش های اصولی برای تهیه چوب این نوع بویلر ها استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>