اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تابلو_برق

تابلو برق دیگ بخار بویلر صنعتی:
یکی از مهم ترین اجزای دیگ بخار تابلو برق می باشد. به دلیل اینکه تمامی فرمان ها و دستورات ابتدا به تابلو برق دیگ بخار منتقل شده سپس به قطعه مورد نظر می رسد. به طور مثال در قسمت لول کنترل ها گفتیم که اگر سطح آب داخل بویلر صنعتی زیاد باشد.

لول کنترل به مدار فرمان مشعل دستور می دهد. مدار فرمان مشعل داخل تابلو برق قرار داده شده است. تمامی دستورات و فرمان از طریق تابلو برق به اجزای دیگ بخار منتقل می شود. بالا بودن کیفیت تابلو برق باعث افزایش ضریب ایمنی دیگ بخار بویلر صنعتی می شود.

تابلو برق دارای اجزای مختلفی است که شامل کاور، فیوز، رله، کنتاکتور، سیم و ترمینال می باشد. کاور یا قاب تابلو برق دیگ بخار از جنس فلز است. فیوز ها در انواع ظرفیت دیگ بخار از نظر جریان متفاوت می باشد بدین صورت که برای بویلر های صنعتی با ظرفیت بالا از فیوزهای جریان بالا استفاده می شود. نقش رله در تابلو برق دیگ بخار قط و وصل جریان الکتریکی و فرمان دادن به اجزای دیگ بخار می باشد. کنتاکتور برای راه اندازی و شروع بکار پمپ و مشعل بکار می رود.

ترمینال و سیم ها برای ارتباط میان اجزای دیگ بخار بکار می رود که باتوجه به ظرفیت بویلر صنعتی تعداد آن کاهش و یا افزایش می یابد.

لوازم دیگ بخار بویلر صنعتی:
هواگیری بویلر صنعتی: از هواگیر بویلر صنعتی در اجزای دیگ بخار برای خارج نمودن هوای آزاد شده از آب درون بویلر استفاده می شود. از هواگیر بویلر صنعتی معمولا در دیگ آب گرم نصب استفاده می شود.

پمپ:
وظیفه پمپ در بویلر های صنعتی مهیا کردن مقدار آب لازم می باشد. یکی از اصلی ترین اجزای دیگ بخار محسوب می شود. و دارای انواع مختلف می باشد که باتوجه به طراحی و ساخت دیگ بخار از آن استفاده می شود.

برای آشنای بیشتر با انواع پمپ کاربرد مزایا و معایب آن می توانید دسته انوع پمپ بویلر صنعتی را مطالعه کنید. در این قسمت نیز تعدادی از پمپ هایی که بیشترین استفاده را دارند مورد بررسی قرار میدهیم.

پمپ برگشتی چگالش:
این پمپ در اجزای دیگ بخار برای خذف چگالش می باشد. اما سوال اینجاست که چگالش را با استفاده از تله بخار از بین میبردن چرا باید از پمپ برگشتی چگالش استفاده کرد؟ در مواقعی که نمی توان از تله بخار استفاده نمود از پمپ برگشتی چگالش استفاده می شود.

پمپ برگشتی خلا:
جهت انتقال آب از مخزن خلا به بویلر صنعتی و یا مخزن تغذیه از پمپ برگشتی خلا استفاده می شود.

پمپ سانتریفیوژ یا پمپ گردش:
برای ایجاد جریان آب گرم داخل سیستم های گرمایشی بکار می رود. بیشترین کاربرد آن در بویلر های آب گرم می باشد. در زمان ساخت و طراحی بسته به نیاز دیگ بخار از این اجزای دیگ بخار در سایز های مختلف استفاده می شود. برای نصب پمپ سانتریفیوژ یا پمپ گردش باید آن را در سمت تخلیه نصب نمود نه در سمت برگشت.

دماسنج:
همانطور که ازاسم این اجزای دیگ بخار پیداست برای نشان دادن دمای آب درون بویلر استفاده می شود. لازم است یک دماسنج روی بویلر صنعتی نصب شود.

لوله تعدیل کننده:
لول تعدیل کننده یا حلقه هارتفورد وظفیه آن در اجزای دیگ بخار متعادل نمودن فشار بین خروجی بخار و ورودی برگشت چگالش است.لوله تعدیل کننده توسط شرکت بیمه و بازرسی دیگ بخار هارتفورد در سال 1919 معرفی شد تا خرابی بویلر را کاهش دهد.

منبع-انبساط-تحت-فشار

مخزن انبساط:
همانطور که از اسم این نوع اجزای دیگ بخار پیداس وظیفه آن جلوگیری از انبساط آب در زمان افزایش حرارت است. به دلیل اینکه در زمانی که آب گرم می شود حجم آن افزایش پیدا می کند و سبک تر می شود. و به سمت واحد های گرمایشی حرکت می کند. با وجود این مخزن دیگر انبساطی در آب رخ نمی دهد. در حقیقت یک نوع شیر اطمینان است. که آب اضافه را در زمان اقزایش حرارت که در عین حال باعث افزایش حجم می شود را جمع آوری می کند. مخزن انبساط در بالاترین قسمت بویلر صنعتی نصب می شود.

پیش گرمکن:
برای پمپاژ بهتر و سوخته شدن بهتر انواع سوخت های سنگین از پیش گرمکن استفاده می شود. همچنین جهت آماده سازی نفت کوره سنگین به منظور جابه جایی آسان در مخزن ذخیره یا سوختن در مشعل، از پیش گرمکن استفاده می‌شود. این نوع اجزای دیگ بخار دارای انواع مختلفی است که عبارتند از پیش گرمکن بخاری یا آبی و پیش گرمکن برقی از پیش گرمکن بخاری یا آبی برای گرم کردن اولیه، و از پیش گرمکن برقی برای گرم کردن زمان راه اندازی و مراحل نهایی استفاده می کنند.

صافی سوخت:
از صافی سوخت در اجزای دیگ بخار برای جداسازی مواد خارجی از سوخت استفاده می شود. و قبل از مشعل نصب می شود. مزیت صافی دوتایی این است که در حال تمیزکاری یک صافی، صافی دیگر کار می کند. این عمل به دلیل این است که هنگام استفاده از نفت کوره سنگین، صافی سوخت باید مکررا تمیز کاری شود.

سیستم های تأمین و ذخیره سازی سوخت:
یکی دیگر از اجزای دیگ بخار سیستم تأمین و ذخیره سازی سوخت بویلر صنعتی می باشد که شامل یک مخزن سوخت، لوله های رابط، و صافی های مربوطه است. این سیستم بسته به فاصله مخزن ذخیره سازی از مشعل و درجه سوخت ممکن است به پمپ انتقال سوخت نیاز داشته باشد. برای سوخت نفت کوره معمولا 4 نفت کوره که در دیگ های کم فشار مورد استفاده قرار می گیرند عبارت اند از نفت کوره شماره 2، شماره 4، شماره 5، و شماره 6، از بین این ها، شماره 2 سبک تر است و شماره 6، که با نام «بونکر سی» نیز شناخته می شود، از همه سنگین تر است.

تجهیزات بویلر آب گرم:
مخزن ذخیره: مخزن ذخیره در اجزای دیگ بخار بیشتر برای نفت کوره استفاده می شود. مخزن ذخیره دارای مارپیچ های گرمایشی با آب یا با بخار است که در مخازن ذخیره نصب می شوند تا نفت کوره را گرم کنند و دمای مخزن را بین 100 الی 120 درجه فارنهایت نگه دارد. این محدوده دمایی باعث می شود تا نفت کوره بدون تولید بخار انفجاری، پمپاژ شود. یکی از قوانین آژانس بین المللی حفاظت محیط زیست EPA این است که مخزن نفت کوره باید در ظرف محافظ قرار گیرد. همچنین نفت کوره هنگام انجام اعمالی مانند تمیز کاری مخزن باید به عنوان «ضایعات زیان آور» تلقی شود.

اکونومایزر:
در اجزای دیگ بخار اکونومایزر ها مبدل های حرارتی هستند که آب را تا نقطه جوش گرم می کنند. برای اطلاع بیشتر از اکونومایزر می توانید به مقاله اکونومایزر بویلر صنعتی مراجعه کنید.

سوپرهیتر:
در اجزای دیگ بخار سوپر هیتز نیز مانند اکونومایزر یک مبدل حرارتی است. با این تقاوت که سوپرهیتر بخار اشباع را به بخار ما فوق گرم تبدیل می کند. برای اطلاع از نقش سوپرهیتر در بویلر صنعتی کلیک کنید.

اجزای دیگ بخار آب گرم:
اجزای دیگ بخار آب گرم تفاوت چندانی با بویلر های صنعتی معمولی ندارد و می توان گفت اجزای تشکیل دهنده آنها تقریبا شبیه به یکدیگر است بسیار از این قطعات را در مباحث قبل بررسی کرده ایم در اینجا دی اریتو و درجه فشار و اجزای درجه فشار دیگ بخار را بررسی میکنیم.

دی اریتور:
در اجزای دیگ بخار از این قطعه برای از بین بردن اکسژن و گازهای موجود در آب که در آن حل نشده اند استفاده می شود. اما سوال اینجاست که چرا باید اکسژن و گاز ها را با دی اریتور از بین برد؟ به دلیل اینکه وجود اکسیژن و گاز های حل نشده می تواند باعث خوردگی بویلر صنعتی شود. برای جلوگیری از خوردگی بویلر صنعتی از دی اریتور استفاده می شود. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>